Ben ik gehackt? alles weg van bureablad etc

Status
Niet open voor verdere reacties.

djowiB

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2007
Hai,

ik zit even met de zenuwen in de maag nu.
Ik was vanavond op het internet aan de gang en ineens ging mijn pc raar doen.
Ik was ineens mijn "snel start ballk" kwijt. Daarna kwam ik erachter dat ik al mijn "favorieten" van Internet Explorer kwijt was. Nadat ik op mijn bureablad keek, was ik alles kwijt wat er op stond. Via start naar programma's gegaan en daar zag ik dat naast sommige programma's "leeg" stond.

Ik wil ook even vermelden dat dit begon nadat ik hitman pro heb laten draaien...

Ik heb tussendoor meteen mijn virusscanner laten lopen.

Nadat hier niets uitkwam, heb ik mijn internet verbroken dmv de netwerk kabel los te koppelen.

Daarna naar systeem beheer gegaan om t ezien of er iets raars in LOGBOEKEN stond.
De log gaf data aan t/m 2006 en er stonden 2 a 3 data bij welk gedateerd waren op november 2007. Er stonden geen data vermeld tussen eind 2006 en november 2007, terwijl mijn pc soms 24/7 aan de gang is.Daarna natuurlijk meteen gekeken of mijn klok/datum goed was ingesteld en daar was niets mis mee.

Heb geprobeerd via systeemherstel opnieuw alles weer op zijn plek t ekrijgen, zover dat evt mogelijk was. Systeemherstel gaf de fout aan dat hij niets kon herstellen.

Mijn buurman, it'er, heb ik erbij geroepen om te zien wat er aan de hand kon zijn.

Deze heeft het programma GetDataBack erover gedraaid en tot zijn verbazing gaf ook dit programma aan dat erniets op het bureaublad heeft gestaan. Dit verbaasde hem.

Daarna hebben we NETSCAN gedraaid, om te zien of mijn pc "open" stond, deze zag mijn pc wel maar kon er niets mee, omdat er geen poorten openstonden.

Ik heb nog wel steeds al mijn emails etc.

Enige wat ik af en toe te zien kreeg, waas dat ik niet gerechtigd was om sommige processen uit te zetten. DIt vond ik al vreemd, omdat ik als enige gebruiker bekend ben op deze pc met alle rechten.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

IS het mogelijk dat een hacker deze info voro eens en altijd van mijn pc heeft afgehaald en mijn hele LOG register heeft verwijderd/aangepast aan november 2007?

groet
dennis

Laatst bewerkt:
Je was op het Internet bezig, waarmee? Welke virusscanner heb je? Heb je een firewall ingesteld?
Een hacker heeft geen belangstelling voor jouw logboeken of voor de inhoud van je Startmenu.
Laat eerst een online virus en spyware scan doen bij Trend Micro. Als daar geen meldingen uit komen en uit je eigen virusscanner ook niet, dan blijft je antwoord op waar je mee bezig was op Internet over.
Hitman Pro heb je al langer op de PC? Laat hem anders ook nog een keer scannen, als je tot nu toe geen moeilijkheden had met dat programma.

Als je je systeem wilt herstellen, zou je een upgrade-installatie kunnen doen. Stop de Installatie CD van XP in de CD-Rom-lade. Je krijgt (na de autostart) een keuzemenu genummerd vanaf 1. Kies voor 1 (XP nu installeren) en volg de aanwijzingen op het scherm. Al je gegevens blijven intact, je zult wel de updates op moeten halen bij Microsoft.

Laatst bewerkt:
Hai.

ik had onderhand een online scan laten doen bij trendmicro, bij NOrton, bij McAfee en mijn eiegn AVG. Ik heb ook een AVG firewall.

Niets heeft iets opgeleverd.

IK had hitman pro, pas 2 of 3 dagen op mijn pc maar heb deze vandaag is een keer geheel zijn werk laten doen.

Misschien dat je hier iets aan heb?
Ik heb al alle updates die er zijn op mijn pc staan van micorsoft.
Was trouwens niets raars aan het doen, gewoon beetje surfen etc.
Had limewire al afgesloten en was op zoek via google naar een programma om flash films te kunnen downloaden van websites.

dank voor de snelle reactie trouwens.

groet
dennis

Laatst bewerkt:
Gelet op jouw "verdedigingswerken" lijkt het inbreken door een hacker niet waarschijnlijk. Over een goede bescherming tegen virussen, spyware en browser-hijacking staat op deze site een al wat oudere, maar nog steed actuele beschrijving. En over Hitman Pro hoor je soms wat verschillende geluiden. Daarover staat een ook wat verouderde maar voor sommige situaties nog actuele opsomming op deze site. Het kan misschien geen kwaad, als je Hitman Pro (tijdelijk) verwijdert en dan én of twee anti-spywareprogramma's "los" installeert. Bijvoorbeeld Spybot Search & Destroy en Ad-Aware. De download-links vindt je in de eerste link hierboven. Update die progs na installatie en laat ze ook een full-scan doen. Het beste is, om die scans in Veilige modus te laten draaien. Als dat allemaal is gebeurd (ook de verwijdering van Hitman Pro) herstart de PC en kijk hoe het er dan uitziet. Succes.

Laatst bewerkt:
Hai.

IK had hitman pro, pas 2 of 3 dagen op mijn pc maar heb deze vandaag is een keer geheel zijn werk laten doen.

groet
dennis

Hitman Pro kan meer problemen veroorzaken dan dat het oplost.
Mijn advies, verwijderen dat programma.

Ben niet zo bekend met Hitman. Kan het niet zo zijn dat een van de programma's hierin diverse gegevens op onder meer bureaublad ointerecht als gevaarlijk heeft beschouwd en in quarantaine heeft geplaatst?

Ja, die zaken gebeuren.
Zoek maar eens in Google met dit: Hitman pro problemen

Hoi !

Tja, dit is nu zo'n typisch probleem waardoor ik geen voorstander ben van HMP.

Al diverse keren dat soort grappen meegemaakt, @hackerfrans zit waarschijnlijk goed met z'n suggestie.

Maar zolang er zelfs hier mensen zijn die dat progje aanbevelen ..........

Greetz,

Harry.

Ben niet zo bekend met Hitman. Kan het niet zo zijn dat een van de programma's hierin diverse gegevens op onder meer bureaublad ointerecht als gevaarlijk heeft beschouwd en in quarantaine heeft geplaatst?

HAi,

dank voor de reacties als eerste.
De gegevens zijn simpelweg nergens meer te vinden.
GetDataBack kan ze ook niet vinden.

Groet
dennis

HAi,

dank voor de reacties als eerste.
De gegevens zijn simpelweg nergens meer te vinden.
GetDataBack kan ze ook niet vinden.

Groet
dennis

Naar alle waarschijnlijkheid met dank aan Hitman Pro :shocked:

Wat een gekeutel, haal Hitman Pro eraf, doe de scnans en herstart de PC, zoals ik al zei. Dan weten we meer.

Weet je wat gekeutel is: Hitman Pro heb je al langer op de PC? Laat hem anders ook nog een keer scannen
;)

Met gekeutel bedoel ik dat TS geholpen moet worden. Alles wat er in dit topc staat is al gezegd in de vraag van TS en mijn twee reply's.

NB: Hitman Pro heb ik twee jaar geleden uitgebreid bekeken en als onzin van mijn PC gehaald.

Laatst bewerkt:
Met gekeutel bedoel ik dat TS geholpen moet worden. Alles wat er in dit topc staat is al gezegd in de vraag van TS en mijn twee reply's.

NB: Hitman Pro heb ik twee jaar geleden uitgebreid bekeken en als onzin van mijn PC gehaald.

Ik ben helemaal met je eens dat TS moet worden geholpen, dat is ook het doel.
En naar mijn mening help scannen met HMP daar niet echt bij, dat kan het op zijn best erger maken.

Mijn opmerking was dus ook bedoeld als………wat je ook doet, verwijder als eerste HMP, en laat dat programma voortaan links liggen.

TS heeft om 12.32 uur voor het laatst wat van zich laten horen. Laten we nu eerst eens afwachten wat hij heeft bereikt, of niet bereikt.

Laatst bewerkt:
Wat een gekeutel, haal Hitman Pro eraf, doe de scnans en herstart de PC, zoals ik al zei. Dan weten we meer.

Hai,

pc is al diverse malen opgestart en probleem is niet opgelost.
Ik heb nu diverse recovery propgramma's erover heen gedraaid om te zien of dit wat uit kan/zal maken.
Gebleken is dat verschillende recovery proggies een aantal bestanden hebben gevonden.
Deze bestanden zijn alleen niet meer leesbaar/herkenbaar voor het systeem.
BIj een JPEG van mijn auto krijg ik bevoordbeeld nu het Internet Icoontje te zien met een slotje eraan????Vreemd...

"Snel Start" balk komt ook niet mee tevoorschijn. Bij programma's zie je sommige koppelingen naar de programma's ook niet meer.

Het vreemdste in mijn ogen, lees LEEK ogen, is dat het beveiligingslogboek van XP verkeerd gedateerd is en dat andere logboeken simpelweg helemaal leeg zijn.

Hoop dat deze info misschien voro wat ideeen kan zorgen.
IK wil er zoveel mogelijk aan doen om, voordat ik mijn pc zal formateren.
Zelfs een tip, die in een ider hun ogen misschien waanzin kan zijn, wil ik proberen, omdat uitzonderzondering altijd de bevestiging is van de regel....moet dit wel zeggen, want vaak blijkt dat ik met problemen kamp, waar deze uitspraak tot zijn volste recht komt :o

groet
dennis

Hoi !

Harde schijf in een andere PC als slave hangen, bestanden die je wilt behouden copieeren naar een ander medium, harde schijf als master terugzetten in je eigen PC, opstarten van de XP-CD, C-partitie verwijderen, opnieuw formatteren en XP opnieuw installeren.

En voor de rest van je leven van HMP afblijven !

Leergeld, moet je maar rekenen.

Sterkte,

Harry.

Hoi !

Harde schijf in een andere PC als slave hangen, bestanden die je wilt behouden copieeren naar een ander medium, harde schijf als master terugzetten in je eigen PC, opstarten van de XP-CD, C-partitie verwijderen, opnieuw formatteren en XP opnieuw installeren.

En voor de rest van je leven van HMP afblijven !

Leergeld, moet je maar rekenen.

Sterkte,

Harry.

Hai Harry,

dank voor je reactie.
Jouw oplossing speelt al de hele tijd in mijn gedachten. Gelukkig heb ik zelfs ook al mijn mail nog en werkt outlook nog steeds perfect.
Het gaat nu om de bestanden die ik op mijn bureaublad had staan.

Deze had ik, om onbegrijpelijke redenen nog steed sniet gekopieerd naar mijn andere schijf.
HEt gaat hier oa om 2 bepaalde foto's van mijn kinderen, die ik perse dmv what ever wil prberen te redden. Mochten alle aangedragen opties voor het oplossen van mijn probleem niet het gewenste resultaat zijn, dan moet ik helaas overgaan tot format c.

Mijn leerles is hiermee ook gedaan en zal voortaan HMP links laten leggen.

groet
dennis

Edit:

kom er zojuist achter dat ik niet meer kan importeren/exporteren vanuit Microsoft outlook.
Deze optie zie je wel staan via Bestand, maar je kan deze optie niet selecteren. De rest wel zoals archief etc.

dit even ter info.

groet
dennis

Laatst bewerkt:
Als je je systeem wilt herstellen, zou je een upgrade-installatie kunnen doen. Stop de Installatie CD van XP in de CD-Rom-lade. Je krijgt (na de autostart) een keuzemenu genummerd vanaf 1. Kies voor 1 (XP nu installeren) en volg de aanwijzingen op het scherm. Al je gegevens blijven intact, je zult wel de updates op moeten halen bij Microsoft.
Als jij zeker weet dat er geen virussen of spyware op je PC zitten, kun je bovenstaande actie uitvoeren. Windows XP wordt geheel hersteld. MS Office Outlook kun je met de Setup CD van Office ook repararen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan