harde schijf gratis partitioneren

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaico

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2006
hoe kan ik mijn schijf(gratis) laten partitioneren?(na installatie),
heb Gparted al gebruikt, maar kan de live cd niet openen, wat heb ik hier voor nodig of wat moet ik doen.

Of zijn er nog andere alternatieven,
Bij voorbaat dank

Gparted is prima hoor, je dient wel de iso als image te branden, en niet gewoon op een cd kopieëren.

dat heb ik een keer gedaan, en wat moet ik dan openen, want er staat geen .exe bij die ik kan openen, en automatisch openen gaat ook niet( dan doet hij dus niks)

Je moet dan het .ISO bestand openen met Nero, exe heeft er niks mee te maken.
Je moet dus eerst Nero starten, kiezen voor die optie ( Image branden naar schijf ) en dan kiezen voor openen om de ISO te openen en branden maar.
Je moet wel de Live CD nemen.

Laatst bewerkt:
heb dat gedaan, en dan?:o kan keizen uit 2 mappen,en een data file,(de mappen: boot en syslinux)(data file is gparted.dat)

Nero StartSmart, Backup, Image naar schijf branden, die iso opzoeken, selecteren en branden maar.

Of Nero Express starten, en daar voor Image, project of copy kiezen, en rechts voor schijfimage etc kiezen, en weer die iso selecteren.

geloof ik heb ik niet de juiste versie van Nero, ik krijg dit(dit is Nero StartSmart)

Bijlagen

• Nero.JPG
    Nero.JPG
    40,8 KB · Weergaven: 25
Het staat op en andere plek maar het staat er wel ;)

oke, ik ben nu totaal de weg kwijt, misschien kunnen we beter een andere Partitiemanager pakken om mijn schijf te partitioneren

................ik neem aan dat je het gevonden hebt ?

Kijk op jou afbeelding..........onderaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan