Nieuw speakers doen het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Duiveltje88

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2006
Goedenavond,

Ik heb vandaag een nieuwe speakerset gekocht van Hercules, de XPS 5.170..
Voorheen had ik een 5.1 set van creative labs de inspire 5300..
Ook heb ik van creative een moederbord in mijn systeemkast. Ik heb nieuwe speakers gekocht omdat ik voor die andere geen drivers kon vinden en 3 van de 5 speakers deden het alsmaar niet en ik heb alles geprobeerd.. :rolleyes:
Vorig jaar is er bij mij een nieuwe windows opgegaan en de drivers voor mijn speakers waren door hem waarschijnlijk niet te vinden omdat hj er iets op had gezet van KxMixer ofzoiets voor mijn speakers.. Dus was het voor mij ook moeilijk om mijn speaker setup goed te krijgen. Wat ik ook probeerde 3 boksen deden het alsmaar niet..
Ik heb mijn nieuwe set van hercules nu aangesloten op mijn pc maar er komt geen geluid uit.. (ik heb er overigens geen installatie cd bij..)
Wat ik wil is naar configuratiescherm gaan, en dan bij hardware deze boksen als standaard audio uitgang selecteren, maja ik kan ze niet installeren.. :confused:
Kan ik deze speakers ergens opnieuw installeren? Of moet ik hier dan een andere moederbord ofzo voor kopen??

Alvast bedankt,

Sandy

Speakers installeer je niet, die sluit je alleen aan :rolleyes:

Wanneer jij een 5.1 hebt gekocht dan zitten daar als het goed is drie stekkertjes aan vast. Een voor front, een voor rear en eentje voor center.

Die moet je in de juiste poorten van je geluidskaart steken. Wanneer je alleen maar een poort op je geluidskaart heb zitten voor de front dan zul je dus een andere geluidskaart moeten kopen wil je uit alle speakers geluid krijgen...

Boxen hebben geen drivers nodig. Je geluidskaart overigens wel. Probeer die eens te installeren.

Als oude boxen het hiervoor gedaan hebben, moet het nu ook nog werken, of je nu opnieuw drivers/software installeerd of niet.

Als oude boxen het hiervoor gedaan hebben, moet het nu ook nog werken, of je nu opnieuw drivers/software installeerd of niet.

Wel even goed lezen, hij heeft nieuwe gekocht omdat de oude het ook nooit deden!!!

Heeft allemaal niets met de speakers te maken maar met de drivers van de geluidskaart. Wanneer die goed geinstalleerd zijn doen die oude boxen het vast ook gewoon goed.

Om welk moederbord en welke geluidskaart gaat het?

Wel even goed lezen, hij heeft nieuwe gekocht omdat de oude het ook nooit deden!!!

Heeft allemaal niets met de speakers te maken maar met de drivers van de geluidskaart. Wanneer die goed geinstalleerd zijn doen die oude boxen het vast ook gewoon goed.

Om welk moederbord en welke geluidskaart gaat het?
Ahja sorry... Verkeerd (en waarschijnlijk te snel) gelezen.

ipv moederbord bedoelde ik ook inderdaad geluidskaart.. ik was even in de war.. :o
Ik heb 2 geluidskaarten:

Creative EMU10K1 SB Live! Audio processor
nVIDIAMCP2 - Audio codec interface

Die 5.1 set van creative waren met een groene, zwarte en oranje aangesloten in de bijpassende ingangen op die creative geluidskaart.. Nu heb ik dus van mn nieuwe 5.1 set van Hercules de groene, zwarte en oranje ook weer in de bijpassende kleuren gedaan..
Ik heb toendertijd (een jaar of 5 geleden) deze pc naar wens laten maken en die geluidskaart en speakers kocht ik erbij en hun hadden alles geinstalleerd, maar toen ik vorig jaar een nieuwe windows heb gekregen van een kennis heeft hij dat programma KxMixer erop gezet en dat had ik voorheen ook helemaal niet.. Nu heb ik bij hardware, geluid ook apparaten voor audio staan die iets met KxWave heten maar ik wil heel dat programma niet. ik heb dat ooit een keer verwijderd en toen gaf ie ook bij opstarten aan dat de drivers misten dus dat programma was dan de driver van die geluidskaart ofzo.. ??

Kortom, ik wil (als dat mogelijk is:) ) van dat programma af, en gewoon een goede installatie voldoen van mijn geluidskaart en/of speakers.

Als deze speakers uberhaupt wel samen kunnen met een kaart ven creative??????

p.s. Ik weet wel het een en ander van computers maar kom aub niet met moeilijke termen en wel graag met goede uitleg:p

Groetjes Sandy

Speakers zijn onafhankelijk van de geluidskaart.

Als ik het goed begrijp zit de geluidskaart op het moederbord en is het geen losse kaart?

Zoek bij een on-board kaart even op de site van de fabrikant naar je moederbord en vervolgens bij het moederbord zoek je naar de audio-drivers.

maar ik heb dan ook 2 geluidskaarten geeft everest aan.. aleen bij die gekleurde ingangen aan de achterzijde van mn pc die komen uit bij die creative kaart. ik zou niet weten of die onboard is of niet :o

en waar moet ik dan kijken op welke site?

Gewoon naar die site gaan, daar worden volgens zeggen automatisch je drivers geupdate

Doe het volgende eens:

klik op start=>configuratiescherm=>systeem=>hardware=>apparaatbeheer

Zie je daar ergens gele uitroeptekens of vraagtekens staan?

Je hebt 2 geluidskaarten; heb je de boxen ook al es op alletwee geluidskaarten aangesloten? Ik bedoel dan niet tegelijk, maar om-en-om zeg maar.

Doe het volgende eens:

klik op start=>configuratiescherm=>systeem=>hardware=>apparaatbeheer

Zie je daar ergens gele uitroeptekens of vraagtekens staan?

Nee, dat niet. maar ik heb dus voor audio en video nu dat KxMixer als programma staan en dat wil k niet. ik wil gewoon alles in normale instellen en configuratie als dat mogelijk is..
En als deze speakers in principe gewoon op de creative kaart zouden kunnen dan wil ik graag de juiste drivers e.d. voor die kaart..

Ik vertrouw op jullie goede hulp, ik lees morgen jullie reacties, mijn ogen worden zwaar:D

Groetjes

De Creative kaart is de kaart die je moet gaan gebruiken, die andere is de onboard geluidskaart die je in de bios uit moet schakelen, maar, aangezien je blijkbaar nog helemaal nieuw bent met deze materie weet bik niet zeker of je dat zelf wel moet gaan doen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan