Na Update XP Word en Outlook vreemd

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJnijm

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 feb 2005
Bij de vorige Update van XP in april had ik het probleem dat de browser het niet meer deed. Inmiddels heb ik dit probleem opgelost.

Maar nu heb ik weer iets soortgelijks en sta voor een raadsel. Als ik de laatste update van windows XP erop zet is Outlook ineens traag met intikken en geeft Word een ander lettertype die zou moeten bij Arial 12. Wanneer ik de systeemherstel gebruik is alles weer goed. Vreemd heel vreemd.

Weet iemand hoe dit kan?

Andere vraag kun je de update specificeren wat je wel en niet wil downloaden. Ik wil office 2003 eens overslaan.

Zet automatische updates uit en ga regelmatig naar de Microsoft Update-site en laat zoeken. Je krijgt de updates te zien en kunt dan kiezen.
Maar weet wel of je misschien belangrijke beveiligingsupdates weigert. Is niet verstandig.

Daar heb je gelijk in, maar ik begrijp niet hoe dit kan. Office is welliswaar niet legaal erop gezet, maar dat zou toch geen invloed moeten hebben, of toch wel?

Anyway ik heb hem niet op aut. staan echter dat kiezen schijnt niet meer te kunnen of wel?

Updates, automatisch of met de hand, werkt alleen voor legale Microsoft-software. Dus: helaas.

XP staat er bij mij legaal op dus origineel alleen office 2003 niet.

Toch staan die updates van Office 2003 erbij........hoe kan dat dan? Ps de cd rom is van org. gecopied.

Mmm...dan zal het Windows Genuine Advantage programma van Microsoft net niet voor Office 2003 gelden. Of je bent net tussen de mazen door geglipt. :)

Hier draait ook alles legaal.
Maar soms kunnen Microsoft Updates problemen opleveren en hardware of software.
Daarom heb ik Automatische Updates zo ingesteld dat ik zelf bepaal wanneer welke updates worden geinstalleerd.
Ik noteer dan welke update ik installeer en na elke herstart kijk ik of alles nog goed werkt. Zo weet ik precies wanneer er iets fout is gegaan.

Op deze manier heb ik al 2 keer een patch moeten installeren, omdat een Windows update problemen gaf met hardware.

Zo'n patch is dan uiteindelijk na lang zoeken weer te terug vinden op de officiele Microsoft site.

Dat ga ik denk ik ook doen. Wel erg slordig van Microsoft.

Wel erg slordig van Microsoft.
Ho,ho,ho! Wereldwijd brengt Microsoft in principe elke eerste dinsdag van de maand beveiligings- en verbeter-updates uit. Wat een organisatie! Wereldwijd!

Serieus, bij zulke grote aantallen gaat er wel eens iets verkeerd. De laatste keer was dat het user32.dll probleem.

En wat kan Microsoft anders doen dan de fout zo snel mogelijk melden en een reparatie-tooltje uitbrenden? (Wereldwijd!) :D

Ho,ho,ho! Wereldwijd brengt Microsoft in principe elke eerste dinsdag van de maand beveiligings- en verbeter-updates uit. Wat een organisatie! Wereldwijd!

En wat kan Microsoft anders doen dan de fout zo snel mogelijk melden en een reparatie-tooltje uitbrenden? (Wereldwijd!) :D

Tja, wat geweldig om een update op een update te brengen. :p

Ja en dan te bedenken dat driekwart van de hotfixes niet nodig zouden zijn, als er niet zoveel schalkse rakkers met criminele bedoelingen op deze wereld rondliepen. :confused: :mad:

Maar slordig: Microsoft is ook niet blij met zulke missers, niet naar de privé-consument, maar al helemaal niet naar het bedrijsleven toe. De systeembeheerders van (grote) bedrijven kunnen dan ook gebruik maken van speciale tools, waarmee de updates "opgevangen" kunnen worden, waarna de systeembeheerder kan beslissen hoe, waar en wanneer hij de updates implementeert. En eigenlijk kunnen wij dat ook.
Maar ik hou op, straks wordt er nog gedacht dat ik bij Microsoft werk. :D

Ik denk dat Microsoft geen rekening kan houden met alle mogelijke hardware configuraties en evenzovele mogelijke software installaties.
Ik denk dat je dan een fabriekshal met PC's moet hebben om echt alles uit te testen.

Mijn vraag is nog steeds. Hoe kan ik de Office updates uitschakelen. Ik wil namelijk de rest wel updaten, maar je kunt ze niet meer apart aan- of uitvinken of wel?

Ja dat doe ik ook zo maar je kunt ze niet appart selecteren zoals vroeger.

Vroeger kon je de Windows Updates alleen maar ophalen bij Windows Update. De updates voor MS Office moest je ophalen bij Office Online. Ongeveer een jaar geleden heeft Microsoft dat veranderd: alle updates voor alle Microsoft-producten liepen voortaan via Microsoft Update. (Ik denk dat zij de validatie- en wga-procedures toen al wilden gaan aanscherpen, vandaar één adres voor alle updates.)

Dus: wat vroeger kon, dat kan nu niet meer, tenzij je nog heel oude MS Office-producten hebt. En als je alleen legale MS-producten hebt, is dat ene adres voor de updates geen enkel probleem.

Soms is lezen erg moeilijk. Dat bedoel ik niet.

Ik bedoel je kon vroeger stuk voor stuk dus ELKE update apart updaten of niet. Dus AAN of UIT vinken. Deze optie zie ik niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan