Lege cp voorzien van XP lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pindaboer

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2007
Zoals de titel al een beetje aangeef, lukt het bij mij niet om op een lege pc (HP XW4100 met scsi drive + adaptec 29320LP controler) te installeren :evil: .
Wie help mij uit de brand :( , pc moet dit weekend draaien.

Dank.:thumb:

Wat gaat er fout ?

Alvast een mogelijke oplossing:
Booten vanaf CD rom. Instelling in het BIOS
Of de 6 opstartfloppy's gebruiken, als je nog een floppydrive hebt.

Hoi,
kun je misschien iets meer vertellen wat er allemaal wel of niet lukt.
Bijvoorbeeld start de pc wel op. Leest hij de install cd of de boot diskette wel???

Als je iets meer info stuurt kan ik(of andere op dit forum) je misschien verder helpen.

Groet....:rolleyes:

Loonytune en Lange Pier, biede bedankt voor de snelle reactie, alleen is deze optie al uitgeprobeerd en zonder resultaat.

Andere suggesties graag.

Loonytune en Lange Pier, biede bedankt voor de snelle reactie, alleen is deze optie al uitgeprobeerd en zonder resultaat.

Andere suggesties graag.

Ik wil wel, maar dan moet je eerst zeggen wat je allemaal al geprobeerd hebt of wat er fout gaat.

Heb je wel een XP cd of is er een recovery partitie bijvoorbeeld?

Ik ben begonnen met de gedachten dat (doe ik wel even).

de pc komt van de zaak, hebben hem leeg gehaald.
PC HP XW4100, diskdrive, ide schijf HL-DT-ST RW/DVD GCC-4480B, HDD scsi fijushu 36Gb, 1Gb intern.

zoals ieder ander de gedachte om de cd van windows (orgineel) erin te stoppen, installatie laten draaien en dan klaar, alleen de melding dat er geen HDD gevonden werd.
optie: tussentijds op F6 drukken op zelf drivers voor de controler kaart erbij te installeren. resultaat is hetzelfde. ook andere drivers geprobeerd, niets.
de bios is ook nog geflash't van versie 1.09 naar 1.2.
geprobeerd om (werdt geadviseerd) een xp cd te maken met sp2 erbij (cd niet gelukt).
in het verleden (W98) werd er met opstart diskettes gewerkt, dus W2000 met opstart diskettes geprobeerd, geen resultaat.
nu jullie weer, lamme vingers.

Is dit ook alles in de juiste volgorde ?

Ik snap het BIOS flashen even niet en het leeghalen en drivers installeren.

Trouwens met een versie die ik hier heb, is ook XP te installeren met floppy's

Laatst bewerkt:
Loonytune, sorry moest even wat huiselijke zaken afhandelen.

dit is de volgorde en dat leeg halen is vanaf de zaak gedaan, gebruikte pc's van 3 jaar gaan voor intern personeel in de verkoop en dan wordt het systeem eraf gehaald, dus helemaal kaal is de pc, alleen bios staat erop (in het verleden stonden de drivers er ook op).

Je zal toch de bios moeten controleren of anders de scsi bios.
In het uiterste geval zijn de drivers van de adaptec scsi niet aanwezig op de windows cd
Deze moet je dan installeren tijdens de installatie van windows

Je doet wel veel moeite
Waar ik werk krijg je een lege pc en wat de koper ermee doet moet tie zelf weten.
Zo van toedels en de groeten

Laatst bewerkt:
Beste Palomino, in de vorige reactie staat volgens mij dat ik dat al geprobeerd heb, ook dit werkt niet, verschillende drivers geprobeerd, ook niets.

Je zal toch de bios moeten controleren of anders de scsi bios.
In het uiterste geval zijn de drivers van de adaptec scsi niet aanwezig op de windows cd
Deze moet je dan installeren tijdens de installatie van windows

Je doet wel veel moeite
Waar ik werk krijg je een lege pc en wat de koper ermee doet moet tie zelf weten.
Zo van toedels en de groeten

dat is bij ons ook het geval, maar de pc moet wel zo zijn dat er een besturing op kan geinstalleerd worden.

Dan doe je toch iets niet goed
Ik heb al sinds mensenheugnis scsi schijven in mijn pc met een adaptec scsi kaart en bij mij werkt het ook dus waarom bi jouw niet.
het eerste wat opstart is de bios en niet windows

dat klopt, alleen moet ik wel op CTRL+A drukken wil ik bij de adaptec controler komen, staat in de gewone bios er niet tussen.

Geachte medebedenkers, ik ga even stoppen en even wat energie verzamelen en inladen tijdens de nacht.

Bedankt voor zover, en van het weekend weer verder, ik ben pas 5 dagen bezig, even volhouden dus.

Gegroet.

SCSI, ik blijf het de miskleun van de eeuw vinden. Herrie bakken waren het die HD's.

Ik zou gewoon een leuk H-diskje kopen voor een zacht prijsje, want wat kosten die dingen tegenwoordig nog.

Ik kan me vaag herinneren dat tijdens de installatie van windows iets gevraagd wordt over het al dan niet installeren van scsi (in een zwart scherm). Zit hierin een oplossing????

De pc moet dit weekend draaien? Jammer, iemand op de zaak met kennis van zaken heeft de pc leeg gehaald. Verleid deze persoon met je charmes of een krat Rotjeknor met de vraag om jouw windows versie te installeren.

SCSI, ik blijf het de miskleun van de eeuw vinden. Herrie bakken waren het die HD's.

Ik zou gewoon een leuk H-diskje kopen voor een zacht prijsje, want wat kosten die dingen tegenwoordig nog.

Scsi is nog steeds sneller als sata.
Alleen de wd raptor 10.000 toeren komt in de buurt.
En herrie maken ze inderdaad.
Is net een straal motor als je die twee van mij hoort opstarten.
En knetteren en ratelen.
ik vind het wel gezellig,hoor ik teminste dat er iemand thuis is in die pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan