Geen verbinding met router

Status
Niet open voor verdere reacties.

hiero

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2007
Ik heb sinds 2 weken geen verbinding meer met mijn router.
Ik kan wel inetrnetten als ik rechtstreeks op de modem aangesloten is.
Mijn beide laptops hebben dit probleem.
Ik krijg als ik in mijn router zijn instellingen kijken ,een heel ander ip adres door dan als de laptop op de modem is aangesloten.

Mijn internet provider zegt dat de fout in de router zit en die van de router zegt dat het aan de provider ligt(het bekende van het kastje naar de muur effect)

Ik heb niets veranderd in de laptops en ook de instellingen in de router zijn gewoon hetzelfde.
Ik kan wel draadloos in mijn instellingen van de router.

Wie o wie heeft nog enig idee wat het zou kunnen zijn.

Het modem van je ISP is eigenlijk ook een router (voor breedband). Van de verschillende ip-adressen kan kloppen doordat routers meestal eigen DHCP hebben. Heb je de kabels op de correcte poort aangesloten op je router? Meestal is er een 'ingang' poort waarop je de kabel vanuit je modem op moet aansluiten (meestal eerste of laatste poort).

ja ik heb de aansluitingen goed zitten
ik heb ook de router en modem enkele minute van de stroomgehad maar ook dit mocht niet baten

Ik heb sinds 2 weken geen verbinding meer met mijn router.
Ik kan wel inetrnetten als ik rechtstreeks op de modem aangesloten is.
Mijn beide laptops hebben dit probleem.
Ik krijg als ik in mijn router zijn instellingen kijken ,een heel ander ip adres door dan als de laptop op de modem is aangesloten.

Mijn internet provider zegt dat de fout in de router zit en die van de router zegt dat het aan de provider ligt(het bekende van het kastje naar de muur effect)

Ik heb niets veranderd in de laptops en ook de instellingen in de router zijn gewoon hetzelfde.
Ik kan wel draadloos in mijn instellingen van de router.

Wie o wie heeft nog enig idee wat het zou kunnen zijn.

Soms wil de spanning er een minuut of 2 vanaf halen wel eens helpen, ik neem aan dat de router permanent aan staat.

klopt de router stond permanent aan maar heb nu een nieuwe en deze heb ik sinds gisteren al niet meer op de spanning gehad
heb de modem zelf ook al enkele minuten van de spannning gehad

Even alles op een rijtje, je zegt:

en

klopt de router stond permanent aan maar heb nu een nieuwe en deze heb ik sinds gisteren al niet meer op de spanning gehad

Heeft de nieuwe router nu wel gewerkt of niet en in welke router zijn de instellingen hetzelfde gebleven ? In de oude of de nieuwe.

nee de nieuwe en oude router hebben beide het zelfde probleem de nieuwe heeft dus niet gewerkt terwijl ik wel alle instellingen heb goed gezet voor mijn pc
in de oude en nieuwe router zitten dus dezelfde instellingen,zoals ze er altijd (bij die oude) inhebben gestaan toen hij dus wel werkte)

nee de nieuwe en oude router hebben beide het zelfde probleem de nieuwe heeft dus niet gewerkt terwijl ik wel alle instellingen heb goed gezet voor mijn pc
in de oude en nieuwe router zitten dus dezelfde instellingen,zoals ze er altijd (bij die oude) inhebben gestaan toen hij dus wel werkte)

Ik ben misschien vervelend, maar werkt het als je de oude router terugplaatst wel ?

Nog een paar vraagjes: Is toevallig het modem tevens een router ? Welke merk en type is dit?

ten eerst ben je helemaal niet vervelend ben al blij dat je me probeerd te helpen

en nee de oude router terug plaatsen heeft ook niet mogen helpen

Nee het is een aparte router en modem dus niet in 1.
Het is een 108Mbps Router & Wireless Access Point SpeedShare Turbo Pro
van het merk Trust item nummer 13643

als ik de router op de modem aan sluit heb ik geen internet,maar als ik dan de kabl rechtstreeks op de modem (terug) zet heb ik ook geen inetrent dan moet ik eerst de stroom van de modem halen en weer terug zetten en pas dan heb ik weer internet.
Ik wordt er helemaal gek van en niemand die me helpt zowel bij @home niet als Trust want ze geven doodleuk elkaar de schuld ,persoonlijk denk ik dat @home weer iets heeft veranderd(dat heb ik in het verleden al meer meegemaakt) zonder daar ook maar iets over te melden.

als ik de router op de modem aan sluit heb ik geen internet,maar als ik dan de kabl rechtstreeks op de modem (terug) zet heb ik ook geen inetrent dan moet ik eerst de stroom van de modem halen en weer terug zetten en pas dan heb ik weer internet.
Ik wordt er helemaal gek van en niemand die me helpt zowel bij @home niet als Trust want ze geven doodleuk elkaar de schuld ,persoonlijk denk ik dat @home weer iets heeft veranderd(dat heb ik in het verleden al meer meegemaakt) zonder daar ook maar iets over te melden.

Je zal dit in de configuratie van de router moeten zoeken.
Heb je al geprobeerd in het configuratiescherm van de router te komen.
Hierin zal je de goede instellingen voor jouw ISP moeten ingeven.

Meestal is dit bij Trust http://192.168.1.1
Gebruiker en password zijn als je dit nog nooit hebt veranderd als het goed is admin

Nu moet je het soort verbinding kiezen van jouw provider met eventuele wachtwoorden.

ja ik kan wel gewoon in de instellingen van de router komen en die staan allemaal goed(tenminste ze staan zoals ze zouden moeten staan)

De verbinding die staat in gesteld op "obtain IP automaticly" zoals het altijd is geweest

ja ik kan wel gewoon in de instellingen van de router komen en die staan allemaal goed(tenminste ze staan zoals ze zouden moeten staan)

De verbinding die staat in gesteld op "obtain IP automaticly" zoals het altijd is geweest

Krijgt de router wel een IP adres toegewezen ?

Zo ja, ga dan in het configuratiescherm / Netwerkverbindingen en kies dan een nieuwe verbinding maken.
De PC zal nu een verbinding maken via het adres van de router.
Dit adres is natuurlijk anders dan van het modem.

Soms moet je de PC hierna even opnieuw opstarten.

Ik heb ook even voor je gezocht, lees dit ook allemaal even met Acrobat
Sorry maar kan hem niet openen

Krijgt de router wel een IP adres toegewezen ?
Ja de router krijgt wel een IP adres .

Zo ja, ga dan in het configuratiescherm / Netwerkverbindingen en kies dan een nieuwe verbinding maken.
De PC zal nu een verbinding maken via het adres van de router.
Dit adres is natuurlijk anders dan van het modem.

Soms moet je de PC hierna even opnieuw opstarten.

Als ik verbonden ben(d.m.v. de kabel) met de router krijg ik wel alles binnen dit kan ik zien in "status van de LAN verbinding 2" klik ik op het tabblad ondersteuning is alles ingevuld

In netwerkverbindingen staan 3 optie's (als de router is aan gesloten)
de middelste (LAN verbinding2 staat op Verbonden ) als ik deze open krijg ik status van de LAN verbinding 2.
Ik zie dat hij wel paketten verzend maar er geen ontvangt

Acrobat reader even installeren, is gratis.
Heb ik al maar hij zegt:"dat hij hem niet kan openen omdat het bestand beschadigd omdat het bv. als email bijlage is verzonden en iet correct is gedecodeerd."

Heb je een softwarematige firewall ( zoals bijvoorbeeld NIS of ZA o.i.d. ) draaien die de boel blokkeerd ?
Zo ja, moet je de IP range van het lokale netwerk op veilig zetten.

Zo das even heftig ,ben niet zo'n pc wonder ;) maar zal eens kijken ik weet dat ik Norton heb (of bedoel je software van de router)

Heb ik al maar hij zegt:"dat hij hem niet kan openen omdat het bestand beschadigd omdat het bv. als email bijlage is verzonden en iet correct is gedecodeerd."

Het komt van de Trust website en is gewoon een handleiding.

Zo das even heftig ,ben niet zo'n pc wonder ;) maar zal eens kijken ik weet dat ik Norton heb (of bedoel je software van de router)

Het is niet zo heftig als het lijkt. Onder NIS bedoel ik Norton Internet Security, hierin zit een firewall.
Als je NAV hebt ( Norton Antivirus ) heb je geen Norton firewall.

Dus Als je NIS hebt, zal je deze moeten configureren met het netwerk van de router, anders zal hij deze blijven blokkeren.

Doe eens een testje, zet NIS eens even uit en kijk dan of je wel via de router op het www kan.
Dit is niet gevaarlijk, omdat het maar oom hooguit een paar minuten gaat en de router is eigenlijk ook een firewall en moet ook het een en ander blokkeren.

Doe eens een testje, zet NIS eens even uit en kijk dan of je wel via de router op het www kan.
Dit is niet gevaarlijk, omdat het maar oom hooguit een paar minuten gaat en de router is eigenlijk ook een firewall en moet ook het een en ander blokkeren.

Heb de test gedaan maar ook zonder NIS kan ik geen verbinding krijgen met het net

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan