Beeldscherm gaat op stand-by

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gabazo

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2006
beste helpmij.nl mensen,

Ik heb al eerder gepost over een brommend geluid uit mijn videokaart en dat hij het begeven zou hebben. Dus ik vandaag naar de winkel , k heb een nieuwe videokaart gekocht maar wat blijkt, het probleem blijft aanhouden. het gaat als volgt:

ik druk mijn pc aan en hoor hem gewoon opstarten, dan het beeldscherm aan, dan komt eerst het groene lampje (AAN-modus) en na een seconden 4-5 het oranje lampje, de monitor gaat dus na 5 seconden opeens stand-by!

kan iemand mij helpen?

beste helpmij.nl mensen,

Ik heb al eerder gepost over een brommend geluid uit mijn videokaart en dat hij het begeven zou hebben. Dus ik vandaag naar de winkel , k heb een nieuwe videokaart gekocht maar wat blijkt, het probleem blijft aanhouden. het gaat als volgt:

ik druk mijn pc aan en hoor hem gewoon opstarten, dan het beeldscherm aan, dan komt eerst het groene lampje (AAN-modus) en na een seconden 4-5 het oranje lampje, de monitor gaat dus na 5 seconden opeens stand-by!

kan iemand mij helpen?

wat voor'n beeldscherm heb je oud/nieuw ??

-kan zijn dat ie de resolutie niet aan kan die die heeft

-bios reset

-moederbord dood? staan er condensatoren bol of gaan lekken?

-geheugen kan ook nog kapot zijn

beste helpmij.nl mensen,

kan iemand mij helpen?

dus je beeldscherm gaat wel aan maar maakt geen contact? misschien toch even je videokaart controleren of die wel juist zit. en natuurlijk de beeldschermkabel

Aan het beeldscherm kan het niet liggen, heb al eerder een ander aangesloten maar het probleem houdt aan.

hoe kan ik mijn bios resetten en wat is eigenlijk een bios?

mijn moederbord ziet er nog goed uit!

en over het geheugen kapot kan ik niet zien dus kan ik je niet veel over zeggen..

Aan het beeldscherm kan het niet liggen, heb al eerder een ander aangesloten maar het probleem houdt aan.

hoe kan ik mijn bios resetten en wat is eigenlijk een bios?

mijn moederbord ziet er nog goed uit!

en over het geheugen kapot kan ik niet zien dus kan ik je niet veel over zeggen..

Je bios is het programma die je moederbord en andere hardware die er aan zijn gesloten laat functioneren. (de basis hardware zoals de hard disk en de CD-rom drive en videokaart etc.)

Door in je bios programma te komen moet je aan het begin bij het opstarten op F2 drukken of mogelijk op een andere knop (wordt meestal aangegeven als BIOS [F2] of andere knop.. kan ook ESC zijn.

Je hebt een aantal verschillende BIOS programma's je kan je bios ergens naar default zetten en dan opslaan en dan opnieuw starten...

Je bios is het programma die je moederbord en andere hardware die er aan zijn gesloten laat functioneren. (de basis hardware zoals de hard disk en de CD-rom drive en videokaart etc.)

Door in je bios programma te komen moet je aan het begin bij het opstarten op F2 drukken of mogelijk op een andere knop (wordt meestal aangegeven als BIOS [F2] of andere knop.. kan ook ESC zijn.

Je hebt een aantal verschillende BIOS programma's je kan je bios ergens naar default zetten en dan opslaan en dan opnieuw starten...

ik kan toch NOOIT op esc of f2 drukken als het beeldscherm na 2 seconden op stand-by gaat!!!! kan iemand mij helpen?

Ben je nu het brommende geluid wel kwijt, of ook nog niet?
Ik denk namenlijk aan iets heel anders...

Welke videokaart heb je gekocht (merk en type) en wat voor voeding zit er in je computer??

geef ook even de overige specs van je systeem!

Welke videokaart heb je gekocht (merk en type) en wat voor voeding zit er in je computer??

geef ook even de overige specs van je systeem!

ik heb een sapphire x160 gekocht , die werd aangeraden door de verkoper..
waar kan ik de voeding vinden?

en de specs van mijn computer??
ik weet alleen dat het een pentium 4 is en dat hij draait op windows xp home edition..

De voeding is de stroomvoorziening. Zit ij je kast, waar aan de buitenkant de stroomdraad in gaat en aan de binnenkant alle draden weer uitkomen.

Kijk eens op de sticker die daar op zit (in je kast) wat merk en hoeveelheid Watt's zijn.

De voeding is de stroomvoorziening. Zit ij je kast, waar aan de buitenkant de stroomdraad in gaat en aan de binnenkant alle draden weer uitkomen.

Kijk eens op de sticker die daar op zit (in je kast) wat merk en hoeveelheid Watt's zijn.

komt ie :

model : fsp300-60atv (pf)
ac input: 230v~,5a,50HZ
dc output: 300w

Ok,

Wanneer die voeding helemaal in orde is, zou dat voldoende moeten zijn, maar ik heb zo mijn twijfels of die voeding nog goed werkt.
Is alleen maar achter te komen door een andere te proberen of om de voeding door te meten.

Ok,

Wanneer die voeding helemaal in orde is, zou dat voldoende moeten zijn, maar ik heb zo mijn twijfels of die voeding nog goed werkt.
Is alleen maar achter te komen door een andere te proberen of om de voeding door te meten.

je bedoelt dus eigenlijk ermee naar de winkel gaan?

Wanneer je zelf niet in de gelegenheid bent om een andere te proberen of de boel door te meten, dan is dat inderdaad een optie

hoe kan de voeding kapot zijn gegaan?, dat weet ik dat voor de volgende keer:thumb:

Kan allerlei oorzaken hebben: ouderdom, slijtage, te warm geweest, te zwak voor je susteem, kortsluiting en noem maar op.

En eh, voor alle zekerheid: ik zeg niet dat je voeding 100% zeker kapot is, ik denk alleen aan de mogelijkheid!!!

Wat ik zelf heb gehad is dat de mijn videokaart niet van dezelfde leverancier was als wat mijn moederbord aankon. Heb een Radeon Pro 9600 gekocht en op mijn moederbord past alleen NVIDIA... dat geeft dus problemen... hij vloog iedere keer op standby.. Dat probleem heb jij ook volgens mij..

Gr Erwin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan