scanjet 5370c: geen voedingsnoer

Status
Niet open voor verdere reacties.

pvveen

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2007
Ik heb een fijne scanner (HP scanjet 5370C dus, besturingssysteem XP Professional) maar tijdens de verhuizing is het snoer verdwenen... Ik probeer al maanden een snoer te vinden maar ze zijn niet meer te krijgen. Een nieuwe scanner is duur dus ik dacht misschien heeft iemand hier een snoer over? Of weet wat ik kan doen?
Alvast bedankt voor het lezen en ik hoop dat iemand kan helpen.
Ekster.

Zelf heb ik ook de 5370C, maar hier zit geen voedingssnoer aan.
De scanner wordt gevoed door een adapter.

Je kan proberen bij een elektronica zaak voor een juiste adapter.
Outputwaardes zijn 24V en 0,84 ampere.
Het was eigenlijk de bedoeling om de sticker op de voeding te scannen. Maar dat lukt me niet.

Overigens, dit is de fabrikant van de adapter: http://home.planet.nl/~Delta.Electronics/

Laatst bewerkt door een moderator:
Zou ik hem daar kunnen bestellen denk je? Ik kan ze telefonisch niet bereiken misschien zijn ze dicht, ik krijg 3 verschillende belsignalen:p Ik denk dat het ik het maandag maar probeer, of heb jij een andere suggestie?
Heel erg bedankt voor de tip!

Vergeten te zeggen dat ze bij HP dit snoer niet meer hadden en ook niet bij EET Holland.
Ik hoop nog steeds dat ik hem aan de praat zal kunnen krijgen, het gaat dus om de adapter/stroomsnoer. Het is een fijne scanner dus ik houd nog goede moed. :)

Jammer genoeg heb ik nog steeds geen snoer... Maar bij Delta hebben ze wel iets dat misschien gebruikt kan worden. Dus ik houd goede moed! Delta is trouwens niet de Delta van HP zeiden ze, waarschijnlijk is dat, volgens hen, Delta Inc of DeltaCom. Ik zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen.

update

Ik hoop dat iemand dit nog zal lezen. Ik heb bij Delta dus de adapter gekocht, die ze voor mij op de juiste spanning hadden gezet. Maar de scanner reageerde totaal niet. Ik mailde hierover de firma en de man belde zelf terug en zei dat ik de polariteit om moest keren. Dat betekende het kopje eraf halen en omgekeerd erin steken. Dat heb ik gedaan. Maar dat hielp ook niet. Hij zei "Dan is er iets anders aan de hand!" en ik moest de adapter terugsturen. Maar daarna is iets gebeurd: ik hoorde een hard ploffend geluid en wist niet waar het vandaan kwam. Ik keek achterom en hoorde nog een plof, waarbij een rookpluim uit de scanner kwam. Ik heb meteen de adapter uit het stopcontact gehaald.
De scanner is nu stuk.
Weet iemand raad? Ik kan me nu geen nieuwe scanner veroorloven en heb hem dringend nodig! De adapter kostte in totaal 29 euro.

woon je in de buurt van Almere? Op marktplaats staat er een te koop voor € 25,- (de scanner, ik neem aan met adapter)
(zoekopdracht 5370C, er staan er meer maar je moet bieden)

en een knal is meestal geen goed teken. Mag hopen dat alleen de adapter geploft is, en niet de scanner. maar als er ook rook uit de scanner komt vrees ik dat deze voorgoed aan zijn einde is.

Laatst bewerkt:
Nou, de rookpluim kwam uit de scanner, dus eh...
Ik hoorde net dat het meestal geen goed idee is om zomaar de polariteit om te gooien. En dat de scanner daar weleens kapot van kan zijn gegaan.

:D Hoera, ik heb de vervanger kunnen kopen via Marktplaats, bedankt voor de tip. Nu vind ik zomaar opeens ook de mogelijkheid om drivers te downloaden voor Vista, dus dat ga ik doen maar de link werkt (nog) niet. Dus misschien maar een mailtje sturen.

:evil: Blijft natuurlijk het feit dat de andere scanner door de gekochte adapter geploft is! Dat is niet normaal, toch? Een rookpluim uit de scanner, gelukkig kon ik de stekker er nog uittrekken want in dat stekkerblok hingen ook mijn workstation, de scanners, extra harde schijven en nog meer. Die waren anders allemaal misschien ook geploft. Ongelooflijk.

Maar: de vervanger heb ik binnen en ik heb kunnen scannen. Gelukkig, bedankt voor de tips.:thumb:

happy end dus

maarre: iemand (die uit Almere) deed hem weg omdat de scanner op Vista niet werkte. Kan kloppen, de scanner is van 1990 en thans uit productie. Verkoop de huid van de beer dus niet voordat ie gevild is.

Een soortgelijke scanner heb ik recent aan iemand gegeven, mij staat bij dat op de onderkant iets ingeponsd stond over de adapter, iets van input x V en x mA. Zeg maar een cirkel symbool, voor 3/4 deel gesloten en een streep in het open deel. Dat zijn de eisen van de adapter. Patrickt schreef in zijn reactie dat er op zijn adapter 24 volt 0,84 A staat als output. Een vergissing is snel gemaakt, maar ik hoop van niet. Wat staat er onderaan je scanner, of vergelijk de kapotte adapter eens met de nieuwe. Mij komt 24 volt aan de hoge kant voor. Als het 14 volt had moeten zijn dan kreeg de scanner dus teveel stroom.

happy end dus

maarre: iemand (die uit Almere) deed hem weg omdat de scanner op Vista niet werkte. Kan kloppen, de scanner is van 1990 en thans uit productie. Verkoop de huid van de beer dus niet voordat ie gevild is.

Een soortgelijke scanner heb ik recent aan iemand gegeven, mij staat bij dat op de onderkant iets ingeponsd stond over de adapter, iets van input x V en x mA. Zeg maar een cirkel symbool, voor 3/4 deel gesloten en een streep in het open deel. Dat zijn de eisen van de adapter. Patrickt schreef in zijn reactie dat er op zijn adapter 24 volt 0,84 A staat als output. Een vergissing is snel gemaakt, maar ik hoop van niet. Wat staat er onderaan je scanner, of vergelijk de kapotte adapter eens met de nieuwe. Mij komt 24 volt aan de hoge kant voor. Als het 14 volt had moeten zijn dan kreeg de scanner dus teveel stroom.

Scanner is NIET uit 1990. Deze scanners zijn veel jonger. En wat betreft de output waardes die ik gaf, die zijn correct.

De outputwaardes van Patrick kloppen inderdaad en de scanner is ook niet uit 1990. Ik heb hem volgens mij in 2003 gekocht.
Het is mij een raadsel waarom hij geploft is. Ik hoorde van Delta dat het niet aan de adapter kan hebben gelegen. Lijkt me vreemd: de scanner deed het prima maar ik raakte het snoer kwijt. En dan opeens 'plof' na de adapter, heel vreemd.

ik schaam me, 1990 moet 2000 zijn. Ik waarschuw voor een tikfout, maak ik deze zelf. De link op internet kan ik niet meer zo snel terug vinden.
Het was overigens niet mijn bedoeling of opzet om iemand te beschuldigen. Patrckt, sorry voor het geval je dat mogelijk zo hebt gevoeld.

ik schaam me, 1990 moet 2000 zijn. Ik waarschuw voor een tikfout, maak ik deze zelf. De link op internet kan ik niet meer zo snel terug vinden.
Het was overigens niet mijn bedoeling of opzet om iemand te beschuldigen. Patrckt, sorry voor het geval je dat mogelijk zo hebt gevoeld.

Haha, zo voel ik me niet hoor. Fouten maken kan iedereen, vandaar ik het natuurlijk nogmaals heb gecontroleerd op de adapter.:p

PatrickT, ik zag dat jij de drivers voor deze scanner voor Vista hebt... maar als ik naar je site ga zie ik niet de driver staan, alleen 'radiosensation.rar'. Kun je mij helpen???

Bedankt, Patrick, ben nu aan het downloaden. Ik heb nog geen Vista maar ja, dat zal er toch wel van komen... Dan zal ik zeker plezier hebben van de driver.
Heb je die zelf gemaakt? Wat heb je aangepast om het werkend te krijgen? En waarom heet het 'radiosensation'?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan