packard bell processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbiek

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2007
ik heb vanminddag een pc schoongemaakt en daarbij na 3 jaar de processor eruit gehaald omdat deze onder 1 cm stof zat, na het terug plaatsen ging het helemaal mis, pootjes gingen allemaal krom, deze heb ik met een mesje weer recht gebogen en later van het koelblok afgehaald en los erin geplaatst(met het handeltje) daarna heb ik het koelblok er weer op gezet en de cpu fan weer aangesloten. toch start de pc niet meer op , zou ik de processor gekilled hebben door met het mesje de pootjes recht te buigen ? (ik heb ze met mijn handen zowat niet aangeraakt)? de pc start wel ik hoor de hd wat ratelen en op de SD lezer voorop de pc brand een groen lampje, ook heb ik het geheugen kaartje er even uit gehaald en het slot even schoongeblazen en weer terug geplaatst. al met al ben ik mooi zuur , het is mijn pc niet en ik zit hier met het zweet op me voorhoofd :S

iemand een idee wat te doen ?

Lijkt er op dat je niet weet hoe een CPU te plaatsen of te verwijderen. Hoe weet je dan nu zeker dat ie wel goed zit en er geen pootjes naast de voet zitten.?
Met schoonmaken kan dat ding gewoon blijven zitten, alleen de koeler moet meestal schoongemaakt worden. :eek:

feit is dat ik dat wel weet , maar het is een beetje te lomp gegaan, moest niet eerst proberen de cpu terug te plaatsen met het koelblok erop , wat ik wel gedaan had toen gingen ze krom, later heb ik hem eraf gehaald en geplaatst zoals je een cpu plaatst ( driehoekje enz) al met al doet hij het niet, onder het block bij de cpu zat zeker 1 cm stof vandaar dat ik hem eraf gehaald heb, alle pootjes zijn ogenschijnbaar recht genoeg om makkelijk in de socket te passen en kan ook makkelijk het handeltje omhalen, naar mijn mening zit dat wel goed.
vraag me aleen af of de proc dit overleeft heeft ofdat ze wel tegen een klein beetje rommelen kunnen.

Voortaan alles laten zitten en schoonblazen of stofzuiger gebruiken;)

Je cpu heeft pinnen die een kritieke functie hebben en pinnen die je pak weg mag afbreken zonder dat hij problemen geeft, is een kritieke pin beschadigd tijdens het plooien (dit moet je niet altijd met het blote oog kunnen zien) dan mag je het vergeten :confused: . Over welke socket gaat het hier?

heb je alles weer juist aangesloten aangezien je alles losgekoppeld heb (of bijna)
heb je beeld ,
hoeveel beepjes hoor je bij opstart

neem in vervolg een compressor ,of een spuitbus op perslucht ;)

ja alles gechecked en zit zoals het hoort , ik hoor geen beeps beeld blijft gewoon zwart

Hoe kwam je erachter dat de pootjes krom waren? Doordat hij niet meer opstartte, of door de weerstand met het plaatsen?

Geen biepjes?
Ben je zeker dat alles goed is aangesloten op het moederbord?
Ik zou pc opnieuw opengooien, alles nog eens goed (maar voorzichtig!) in het moederbord duwen zodat het er zeker goed inzit, alle mogelijke aansluitingen controleren.

toen hij niet opstarte , vermoede ik dat de proc niet helemaal goed zat ivm het koelblok, toen ik hem er weer afhaalde stonder er inderdaad een aantal scheef en 2 a 3 echt krom deze heb ik met een mesje recht gebogen, nu ik aleen de proc erin stak en eruit haalde zag ik dat alle pootjes weer zo goed als recht staan en hij klikt ook makkelijk in de socket en het handeltje gaat makelijk naar beneden en sluit ook

Geen biepjes?
Ben je zeker dat alles goed is aangesloten op het moederbord?
Ik zou pc opnieuw opengooien, alles nog eens goed (maar voorzichtig!) in het moederbord duwen zodat het er zeker goed inzit, alle mogelijke aansluitingen controleren.

ben op op het moment aan het doen

toen hij niet opstarte , vermoede ik dat de proc niet helemaal goed zat ivm het koelblok, toen ik hem er weer afhaalde stonder er inderdaad een aantal scheef en 2 a 3 echt krom deze heb ik met een mesje recht gebogen, nu ik aleen de proc erin stak en eruit haalde zag ik dat alle pootjes weer zo goed als recht staan en hij klikt ook makkelijk in de socket en het handeltje gaat makelijk naar beneden en sluit ook

Dit veranderd dus de zaak. Er heeft dus spanning op de CPU gestaan, terwijl misschien 2 pinnetjes kortsluiting maakten.
Dus grote kans dat de CPU(of mobo, of beide) zijn overleden.

yup zit er op , denk dat ik langzamerhand eens op marktplaats ga kijken :-)
nu ga ik proberen te slapen, bedankt zover :-(

En processor kan je maar op een manier plaatsen in je moederbord je moet goed kijken naar de processor klein koekje af en op de processor voet heeft dat ook.

yup zit er op , denk dat ik langzamerhand eens op marktplaats ga kijken :-)
nu ga ik proberen te slapen, bedankt zover :-(

En hopen dat je de Socket niet gesloopt hebt met die kromme poten, anders ben je aan een nieuw MB + CPU toe.

heb daarnet alles er weer eens uitgehaald/nagekeken en weer terug geplaatst, ook heb ik alle connectors enz aangedrukt, tot mijn verbazig doet de pc het nu weer, en de trillende handjes verdwijnen langzaam , het gekke is dat ik dat gister ook al meerdere malen heb gedaan zonder enig resultaat, maar nu loopt hij als een zonnetje.
wel heb ik de cpu van het koelblok los moeten peuteren en daarmee de pasta los gehaald. is het nodig deze pasta terug te plaatsen het is een intel 4 hyperthreating cpu van 3 ghz

Het is warmtegeleidende pasta om het contact tussen de CPU en de koeler zo optimaal mogelijk te maken. Ik zou even langs de computerwinkel gaan om een tube'tje te halen.
Als het een winkel is waar je regelmatig komt, kan het zomaar gebeuren dat je dat gratis meekrijgt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan