Norton internet securty 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

humpe

Giga Honourable Senior Member †
Lid geworden
26 mrt 2001
Ik had problemen met Norton internet securty 2007, deze verwijderd, maar heb deze heb ik niet meer kunnen ik installeren, maar het systeem was opdat moment 100% sneller.????

Ik moest door een hele vervelende fout een backup plegen, door dat Norton er toen uitlag merkte ik dit. Het was een dag en nacht verschil. Nu staat Norton er weer op en het systeem is meteen weer een stuk trager.

Tja, lees dit topic eens. En als je op Helpmij zoekt denk ik dat je wel meer opmerkingen zult vinden dat Norton vertraagd. Maar...het kan natuurlijk ook zo zijn, dat de door jou gekozen instellingen in Norton (te strenge controle van elke toepassing en service) die vertraging in jouw systeem oplevert.

Ik heb het drama gelezen, maar mijn norton is legaal en die gooi ook niet zomaar in de prullenbak, ik ben met een nieuw systeem bezig..

Laatst bewerkt:
Ik kwam er ook toevallig tegen.

Ik heb het drama gelezen, maar mijn norton is legaal en die gooi ook niet zomaar in de prullenbak, ik ben met een nieuw systeem bezig..

Als je Norton verwijderd en je installeerd de gratis av van AVG en firewall van Zonealarm, dan heb je geen verlies maar alleen maar winst (een snellere pc en betere bescherming). :)

In de link (11-11-2006) van Boeing_737 pleit ik voor Kaspersky, dat zal ik nu niet meer doen omdat Kaspersky een beetje op Norton begint te lijken. :evil:

In de link (11-11-2006) van Boeing_737 pleit ik voor Kaspersky, dat zal ik nu niet meer doen omdat Kaspersky een beetje op Norton begint te lijken. :evil:

Verklaar je nader, hier kan niemand iets mee!!

Dat je pc voornaamlijk bezig is met de beveiliging (kaspersky) en dat er voor mij dan te weinig processortijd en geheugen overblijft.
Voor het verwijderen van Kaspersky heb je tegenwoordig net als bij Norton en tooltje nodig, de pc staat er zo van vol dat de normale uninstaller het niet meer aankan. :rolleyes:

Maar dit is natuurlijk heel persoonlijk.

zie ook:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=306975&highlight=kaspersky

Nogmaals dit is mijn persoonlijke mening/ervaring, welles nietes heb ik geen zin in.

Laatst bewerkt:
Het is natuurlijk simpel om te zeggen in welles/nietes heb ik geen zin, als je dat niet wilt moet je die voor mij nog steeds ongenuanceerde opmerking niet maken.
Natuurlijk heeft een ieder recht op zijn eigen mening, gelukkig wel!!
Maar kom dan wel met feiten en niet een paar loze kreten.

Maar nu een paar feiten:
Als ik nu naar het gebruik van KIS 7 kijk is dat 10 MB.
CPU gebruik is 0 of 1.
Het verwijder tooltje heb je normaal niet nodig, alleen als er problemen zijn kun je die gebruiken, bv als je Norton voor de installatie van Kaspersky niet goed verwijderd hebt.

Als jij dat wilt vergelijken met Norton, dan is er iets mis.:confused:

Laatst bewerkt:
Oké
Mijn eerste slechte ervaring met Kaspersky had ik toen ik de eerste versie kis 6 installeerde, pc werd erg traag en IE nog trager, ik als Kaspersky fan kon niet geloven dat dat aan Kasperky kon liggen dus na een paar dagen alle mogelijke instellingen geprobeerd te hebben heb ik uiteindelijk XP er opnieuw opgezet en ook dat mocht niet baten,dus uiteindelijk KAV 6 er weer opgezet.

Toen hier op het forum veel mensen het over AVG hadden ben ik dat uit nieuwsgierigheid gaan proberen, en wat bleek Mijn pc en IE werden weer wat sneller.

Laatst wederom uit nieuwsgierigheid kav 7 er eens opgezet en pc was weer niet vooruit te branden, en internetten was bijna niet te doen.

Ik heb een pentium 4 3400 MHz , 1 gig geheugen en chello extreem dus daar kan het niet aan liggen lijkt mij.

Mijn ervaring/mening is dus dat Kaspersky vertragend werkt, meer kan ik er niet van maken.

Maar nu een paar feiten:
Als ik nu naar het gebruik van KIS 7 kijk is dat 10 MB.
CPU gebruik is 0 of 1.

Dat zal best, maar bij alles wat je opstart komt Kasperky in actie, dat is natuurlijk wel heel veilig maar wat mij betreft iets overdreven en zeer vertragend.
Je kan ook een winkel zo goed beveiligen dat er echt niets gestolen kan worden, maar kan je er dan nog iets verkopen ?

Laatst bewerkt:
Ik ga natuurlijk niet zeggen, dat is onmogelijk, maar snappen doe ik het ook niet. :confused:
Zelf test ik veel AV software, en jou ervaring met Kaspersky is totaal niet de mijne en ook niet van vele anderen, ik zit mij dan ook af te vragen waar het aan ligt, zelf merk ik niet eens dat KIS aanwezig is.

Ik heb een p4 3000 en één GB geheugen dus……….minder dan jij.
Het zou een combinatie van Kaspersky en andere sofware die jij gebruikt kunnen zijn ??

Het is spijtig dat jij er niet meer van kunt maken, maar ik vermoed toch dat een bepaalde combinatie van software de oorzaak is, en niet zozeer Kaspersky.
Anders zouden ik en anderen het zelfde probleem moeten hebben, en dat is niet zo. :)

Na het formatteren installeer ik altijd eerst de antivirus, dus dat is dan de enige software naast het besturingssysteem en toen was alles ook traag door KIS 6.
Dus daar ligt het ook niet aan. :(

En met traag bedoel ik dat de foto's op site's ouderwets streepje voor streepje geladen worden.

Laatst bewerkt:
Ik zou graag willen zeggen het ligt daar of daar aan maar voor mij is het onbegrijpelijk.
Ik kan mij wel voorstellen dat je op die manier KIS niet wilt gebruiken, dat werkt niet, maar geloof mij, het ligt niet aan KIS.

Als je het op een schoon systeem installeert en je hebt dan dat soort problemen, dan kan het eigenlijk alleen aan de hardware/drivers liggen, al dan niet in combinatie met KIS.
Maar ik ben het tot op heden niet tegen gekomen.

Ik kan mij voorstellen dat je op die manier geen hoge dunk hebt van KIS, maar ik ben er van overtuigt dat als je KIS 6 of 7 op je volgende systeem installeert (zonder die problemen), dat je weer heel anders over KIS denkt. :)

PS. Misschien kun je eens kijken naar je VGA drivers!

Laatst bewerkt:
Nu even terug te komen op Norton, ik heb dus 3 dagen zonder Norton gewerkt en alleen met Firewall in geschakeld bleek dus dat mijn systeem in mijn gevoel wel 199% sneller was. Heb een scan gedaan van Adware zonder Norton deed hij er 6 minuten over en Met terugzetten van mijn backup, zelfde scan 20 minuten. Ik had niet verwacht dat het zo'n grote impact zou hebben. Iedereen bedankt en heb meteen weer wat vernomen over de andere beveiliging methodes.

Niet dat ik een Norton fan ben maar de nieuwe Norton 360 is een stuk lichter dan de andere Norton programma’s.
Nadeel volgens mij is dat je (te) weinig aan kunt instellen, in vergelijking met bv Kaspersky.

Ik had problemen met Norton internet securty 2007, deze verwijderd, maar heb deze heb ik niet meer kunnen ik installeren, maar het systeem was opdat moment 100% sneller.????

Ik moest door een hele vervelende fout een backup plegen, door dat Norton er toen uitlag merkte ik dit. Het was een dag en nacht verschil. Nu staat Norton er weer op en het systeem is meteen weer een stuk trager.

@humpe : Norton is een onbetrouwbare antivirus, naar mijn mening. Ook Mcafee is een onbetrouwbare antivirus.

Ikzelf gebruik Panda Internet Security 2007 en daar ben ik wel tevreden over.

Vroeger had ik ook Norton en Mcafee geprobeerd en daar was ik niet zo tevreden over.

Om op je vraag te antwoorden :

Met Norton is je systeem 100 % sneller ? 100 % trager zul je bedoelen ?

Mijn advies : koop eens een antivirus van een ander merk. Het is niet omdat Norton en Mcafee "bekender" zijn dat ze ook betrouwbaar zijn.

Met norton is mijn systeem 100% langzamer, ik heb verder geïnformeerd en die rade nod32 aan.

Nod32 is geen vervanger voor een internet securty pakket, je hebt dan alleen een Anti-Virus programma.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan