draadloze netwerkkaart en verbinding niet meer zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjanZ

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2007
Hoi,

ik heb al tijden een draadloos netwerk draaien.
Desktop + router (Linksys) + laptop.

Laptop tijdje niet gebruikt en nu helemaal geen draadloze netwerkverbinding meer zichtbaar. Ook in apparaatbeheer is er geen draadloze netwerkkaart meer zichtbaar. Van alles geprobeerd, maar ik kom geen steek verder....

Iemand een idee? Routerinstellingen lijken prima en het wirelesslampje op de router brandt gewoon.

Hardwaredetectie op de laptop haalt ook niets uit.......

Alvast bedankt,

Arjan

Laatst bewerkt:
Door in apparaatbeheer te kijken, en kijk dan even of je ergens een uitroepteken hebt staan.

Staat de draadloze adapter soms uit?
Vaak is daar een knopje voor, of een toetscombinatie.
Dit is afhankelijk van het merk. meestal is er ook een controlelampje.
Bij bv HP is het een schuifje aan de voorkant en een blauwe led voor wireless aan en rood voor uit.

zojuist was even mijn draadloze netwerkkaart zichtbaar in Apparaatbeheer (nadat ik daar Zoeken naar gewijzigde hardware had gedaan). Maar daarna geen draadloos netwerk zichtbaar (terwijl dat wel had moeten zijn, instellingen op laptop zijn conform router).

Na opnieuw opstarten is netwerkkaart weer verdwenen en komt hij niet opnieuw beschikbaar door "Zoeken naar gewijzigde hardware"......

net de laptop helemaal uitgeschakeld en een tijdje later weer ingeschakeld.
Wat schetst mijn verbazing: opeens weer een draadloos netwerk zichtbaar in de Systray en ook meteen verbinding...
Schiet mij maar lek....

na opnieuw opstarten is nu toch alles weer weg.
geen netwerkkaart, geen verbinding
aaaahhhhhh

hoe zit dit toch?

Ik heb geen idee meer, behalve dan windows opnieuw installeren. Maar dàt wil je denk ik niet.

Probeer eens in de veilige modus de drivers te verwijderen en (de nieuwste)opnieuw te installeren.
Zet alle vormen van energie beheer uit (verschil in functioneren op de accu of op stroom?)
Werkt dit niet, dan kan opnieuw installeren misschien helpen, maar ik zou dan meer aan een defect gaan denken(garantie?)

inmiddels werkt het weer naar behoren.
Dit nadat ik de Windows firewall had uitgeschakeld. Daarna werd mijn draadloze netwerkverbinding weer herkend..

Maak je ook nooit meer mee. Dat Windows Firewall de boosdoener is.

helaas blijft het toch een beetje een continuing story...

De netwerkkaart is nu standaard weer zichtbaar, maar iedere keer na een nieuwe opstart zijn de instellingen van mijn draadloze netwerk weer gewijzigd.
En dan kan ik niet de WPA-PSK gegevenscodering invullen, maar heb ik alleen maar de keuze uit Uitgeschakeld en WEP bij gegevenscodering.

Na wat dom heen en weer geklik verschijnt soms de WPA wel opeens als keuzemogelijkheid, maar momenteel weer helemaal niet....

Waar zou dit nu weer aan kunnen liggen?

Ergens onder de hardware eigenschappen van je netwerkkaart...

staat daar toevallig een vinkje bij: "computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen"? In dat geval het vinkje weg halen!

Hoi Eppo,

kan niet echt vinden wat je bedoelt.
Wel staat er in het tabblad geavanceerd eerst Channel (11) en daarna
Card Power Management. Deze staat op Off.
Bedoel je die of iets anders?

De laptop is inmiddels te koop :D

groeten,

Arjan

het gelazer inmiddels spuugzat zijnde heb ik de beveiliging standaard op WEP gezet (ook in router). Gecombineerd met Mac-filters blijven mijn buren wel buiten :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan