Vista en c0000218

Status
Niet open voor verdere reacties.

kingskip

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 aug 2007
Hallo,
Mijn zoon heeft een nieuwe comp met Vista besturing.
Sinds gisteren kan hij niets meer doen. Onderstaande krijgt hij steeds te zien. We kunnen nergens in zelfs niet in veiligmodem. Ook hebben we geen opstartdiskette.
De laatste actie wat hij heeft gedaan was een update ophalen van Windows defender.

Welke oorzaak heeft onderstaande veroorzaakt. Is het een Virus of?
Hoe kunnen we dit probleem oplossen? Formateren en Vista opnieuw installeren of bestaat er een andere mogelijkheid.

STOP: c0000218 {registry file failure}
The registry cannot load the hive
\SystemRoot\System32\Config\SOFTWARE
or its log or alternate.
It is corrupt, absent, or not writable.
Beginning dump of physical memory
Dumping physical memory to disk: __%

Ik heb veel gelezen ten aanzien van xp besturing maar begreep en zag de oplossing niet.
Heeft iemand een suggestie wat het slimst is om te doen.

Mogelijk is er sprake van en virus.
in ieder geval is het register beschadigd.
Windows vista heeft geen opstart diskette. start de pc op met de cd rom en kies voor installatie herstellen.
Probeer ook uit te zoeken of er geen hardware defecten zijn.(terug naaqr de winkel dan).
Zijn deze er niet, installeer dan opnieuw.

De probleem bij mijn zoon is zodanig opgelost dat hij na de zoveelste keer format c nu zijn vista probleem nu geen problemen kent. Ondertussen was ik erachter gekomen dat het te maken heeft met conflicten tussen drivers en Vista. Ook ik heb er last van in die zin de comp sluit niet goed af en na zoveel minuten komt ie terug met een blauw scherm en foutmelding. Maar de post kan gesloten worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan