Ping probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter GDay
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

GDay

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2007
Hey op school kunnen wij heel veel sites niet bezoeken
Omdat ze zijn geblokkeerd
EN onze browser kun je het ip van een site intypen en dan kun je weer naar de site
ook al ios die geblokkeert
Kladblok enzo zijn er niet dus je kunt het niet via command doen
Ik wil dus graag een programmaatje maken dat pingt en de resultaten in een richtextbox weergeeft

Dus ik heb een textbox waar je de url moet doen
1 command met als text ping
en de resultaten moeten worden weergeven in de richtextbox
Ik weet dat pingen zo gaat

My.Computer.Network.Ping("81.207.245.144", 500)

Dus

My.Computer.Network.Ping("Text1.Text", 500)

In vb6 of in vb2005 code het maakt niet uit
Wie kan me hier mee helpen :thumb:

jezus hoe kom je daarbij?
Ik wil alleen via het programma het ip van een site te weten te komen
En de pings in die textbox zien
zodat ik het ip kan kopieren en in de browser zetten
zodat ik toch naar de site kan

En waarom zouden deze adressen door de school geblokkeerd zijn ?
En jij gaat toch proberen via een truck deze adressen te bereiken op de school PC.

Hier zij 2 woorden voor Cracken / Hacken

Je mag zelf de beste die er het dichtst bij in de buurt komt zelf uitkiezen.

ik zou je it leraar vragen of je het netwerk op school mag hacken (ik ken er best veel die het goed vinden)
:thumb:

Als je het commando ping kunt uitvoeren zou je het heel gemakkelijk kunnen oplossen. Je voert het commando ping uit en schrijft het dan weg naar een tekstbestand.

Code:
ping www.helpmij.nl >> ping.txt

En dan het bestand ping.txt inlezen. Het kan ook nog anders. Maar dit is het makkelijkste.
(ben je er wel van bewust dat je niet elke site zult kunnen bezoeken met het IP adres dat je via ping ophaalt)

ik zou je it leraar vragen of je het netwerk op school mag hacken (ik ken er best veel die het goed vinden)
:thumb:

Ik heb het verder hier niet voor het zeggen, maar ik denk niet dat het de bedoeling is om via Helpmij.nl hieraan mee te werken.

Ik heb het verder hier niet voor het zeggen, maar ik denk niet dat het de bedoeling is om via Helpmij.nl hieraan mee te werken.

Jij downloadt zeker ook nooit illegale games en software ? :D
(Hij doet er verder toch niemand kwaad mee.)

Daar gaat het niet om.
Een school zal niet zonder reden bepaalde webadressen blokkeren of bepaalde handelingen van een PC blokkeren.
En als je dan hier op dit forum dingen aan gaat dragen om bepaalde regels die een school ingesteld heeft te omzeilen, ben je in mijn ogen als een vereniging niet goed bezig.

Ik heb me eens in de reglementen verdiept die hier op Helpmij gelden en daar ben ik het mee eens en die probeer ik te respecteren.

@TS:

Je zou ook nog een PHP-script kunnen schrijven die de url van een website vraagt en deze dan omzet. Grote kans dat je niet 'zomaar' executables kunt draaien ?

Daar gaat het niet om.
Een school zal niet zonder reden bepaalde webadressen blokkeren of bepaalde handelingen van een PC blokkeren.
En als je dan hier op dit forum dingen aan gaat dragen om bepaalde regels die een school ingesteld heeft te omzeilen, ben je in mijn ogen als een vereniging niet goed bezig.

Ik heb me eens in de reglementen verdiept die hier op Helpmij gelden en daar ben ik het mee eens en die probeer ik te respecteren.

Ja, daar verschillen wij dan in waarden en normen. Ik vind het heel onschuldig wat hij vraagt.

Daar gaat het niet om.

wat bereik je daar nou weer mee, wat deze kerel wil doen kan helemaal geen kwaad.
pingen naar een website != hacken

ontopic: ik ken niks van VB maar je kan alles wat je zoekt gemakkelijk met google vinden, zoals hierboven al vermeld zoek je eerst hoe je dat IP adres in een bestand kunt schrijven, meer heb je eigenlijk niet nodig... laat je VB programma het textbestand op het bureaublad plaatsen en dan kan je het manueel eventjes lezen. en in je browser typen.

Het heeft niets met waarden en normen te maken, maar met regels die eens een keer geschreven zijn door iemand en die hier te lezen staan op dit webadres.

Wat zou er gebeuren als er ooit een klacht kwam van de school richting Helpmij.nl

Neem jij dan als Member de volledige verantwoordelijkheid ?
Nee hé, dan ben jij waarschijnlijk niet thuis.

En dat bedoel ik ermee te zeggen

je kent de hele situatie niet dus hoe kun jij ook maar oordelen over hacken en cracken.

Het heeft niets met waarden en normen te maken, maar met regels die eens een keer geschreven zijn door iemand en die hier te lezen staan op dit webadres.

Wat zou er gebeuren als er ooit een klacht kwam van de school richting Helpmij.nl

Neem jij dan als Member de volledige verantwoordelijkheid ?
Nee hé, dan ben jij waarschijnlijk niet thuis.

En dat bedoel ik ermee te zeggen

Hij is daar gewoon zelf voor verantwoordelijk. Waarvoor willen ze helpmij.nl aanklagen ? Voor informatie hoe hij het moet doen ? Hij zal zelf nog de code moeten kloppen om het werkend te krijgen, dus dat zal wel meevallen.

wat bereik je daar nou weer mee, wat deze kerel wil doen kan helemaal geen kwaad.
QUOTE]

Of het kwaad kan. kan ik niet beoordelen.
Er zijn regels ingesteld over het computergebruik op de school en die wil de topic starter omzeilen.
En wij gaan hier oplossingen aandragen hoe dit te doen ???

sorry ik vind dat je overdrijft
ja ik ga terreuraanslagen plegen via mijn ping programma!
pas maar op

;l

OK, zeg maar hoe hij het moet doen dan.
Ik ben geen verenigingslid of moderator of wat dan ook, dus heb hier eigenlijk niets te vertellen.

Help deze kerel gewoon, zodat hij morgen alle site's kan bezoeken die hij wil.

Nee ik snap je wel voor een gedeelte maar zo ongeveer de enige sites die toegestaan bij ons zijn de schoolsite en wikipedia en nog wat gedoe ;)

Btw

screenie

screen2.bmp

misschien is het nu iets duidelijker wat ik bedoel xd
Wie kan me hier mee helpen?

QUOTE]

Of het kwaad kan. kan ik niet beoordelen.
Er zijn regels ingesteld over het computergebruik op de school en die wil de topic starter omzeilen.
En wij gaan hier oplossingen aandragen hoe dit te doen ???

Omzeilen vind ik hier een groot woord. Als ie het IP adres van een website zou weten zou ie er toch ook op mogen surfen. :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan