wel ontvangen maar niet kunnen verzenden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

schuls

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2006
wel verzenden maar niet kunnen ontvangen?

Hallo,

Ik heb nu al weken problemen met mijn outlook. In het kort; in kan wel emails verzenden maar ik kan ze niet ontvangen. Weet iemand hoe ik dit kan verbeteren? ik kom er zelf niet meer uit.

Alvast bedankt

Schuls

Laatst bewerkt:
Daar heb ik inderdaad al naar gekeken. En zover ik zie, klopt deze. Ik heb hier de POP3 naam die mijn provider me eens heeft gegeven erin staan.

Wanneer ik in een venster met POP3 & SMTP sta kan je ook een test doen. Of alles dus werkt. Wanneer ik dit doe lijkt alles te werken.

Maar uiteindelijk dus niet

Het enige wat ik dan nog kan bedenken is dat ergens de inkomende poort 110 dicht staat.
Dit zou dan gebeuren in een firewall.

Allereerst, poort 110 staat open.

Dan kan ik zeggen dat ik bij SMTP een mail van planet heb ingevoerd. Wanneer ik dit doe staat er bij een test dat alles werkt. Het vreemde is dat thuis het internet via KPN draait, en op het werk (de oorspronkelijke plek/provider) via XS4all. Wanneer ik 1 van deze selecteer mislukt de test.

Ook heb ik de virrusscans uitgezet wat tevens niet werkt. Er komt in foutmeldingen nogmaals te staan dat de POP3 voor inkomende mail niet werkt. Bij herhaling neem contact op met de provider.
Dit hebben we ook gedaan. Deze zeggen vervolges hier niets aan te kunnen (willen) doen

Bij welke provider heb jij je mail en daarnaast bij welke provider heb jij je internet verbinding waar de machine in kwestie staat?

Die twee kunnen verschillen maar dat hoeft niet.
Als die twee namelijk verschillend zijn kun je een andere pop3 domein achtervoegsel in moeten vullen dan dat je smtp server heeft.

Even een huishoudelijke mededeling tussendoor:

In het onderwerp van dit topic staat: "Wel ontvangen maar niet kunnen verzenden"
Vervolgens zet je in de probleemstelling "Niet ontvangen maar wel kunnen verzenden".

Aan de berichten te lezen is dat laatste het geval, maar voor de overzichtelijkheid zou ik toch even de titel veranderen ;)

Oke bedankt voor de tip over de titel.

Daarnaast ik gebruik voor zowel mijn mail als mijn internetprovider XS4All.

Als toevoeging wil ik nog melden dat ik wel de mogelijkheid heb om mijn ontvangen emails te bekijken wanneer ik inlog via het internet. Dit is niet de makkelijkste weg, vandaar dat ik nu al weken zoeken naar een oplossing.

Dan zullen je instellingen er ongeveer zo uit moeten zien

wizard3.gif

Laatst bewerkt:
Het lijkt hier inderdaad wel op.

Het enige verschil is dat onze POP en SMTP server er anders uit ziet. (mail.naam.nl) Dit hebben wij dan ook weer van het bedrijf dat het internet geleverd heeft vandaan.

Ik heb deze veranderd in bovengetoonde servernamen. Helaas werkt dit dan ook niet.

Daarnaast krijg ik constant een pop-up tussendoor met de vraag voor ee netwerkwachtwoord op te geven. Dit word vervolgens gedaan, maar 2 sec erna krijg ik dit weer.

Ik laat het liefst outlook verwijderen, mar er staan teveel zakelijke mails in.

Ik probeer er nog achter te komen waar deze daadwerkelijk nu op draait. Wel ben ik na vele veranderingen er nogmaals achtergekomen dat wanneer ik POP en SMTP van p[lanet invoer de test het wel goed uitvoert. Maar daarnaast blijft het probleem dat er alsnog geen mails binnenkomen. Ik zal ook nog op de site van planet gaan zoeken

Als de uitgaande via Planet lukt, zou je in iedergeval ook van Planet een email adres gekregen hebben met inloggevens.
Jouw provider is in dit geval dus Planet.
Dat is duidelijk, niet meer aankomen dus aan die instelling.

Maar als je nog een oud account van XS4All hebt, zou dit met de juiste inloggegevens ook moeten lukken.
Je maakt dan een nieuw aacount aan met de smtp gegevens van Planet en de Pop gegevens van XS4All

Het versturen van mail gebeurd ten alle tijden via jouw provider in dit geval dus Planet.

Het is gelukt. Nadat ik naar een winkel ben geweest. Deze heeft gezegd dat het aan de provider ligt. Die voor de zoveelste keer opgebeld, en heeft '' iets'' veranderd. Vervolgens was het ineens goed.

Bedankt voor de hulp,

Schuls

De naam van de provider durf ik niet met zekerheid te zeggen. Het was geen kpn, xs4all of zoiets. Het was namelijk (achteraf) een provider voor zakelijke gebeuren.

ik kan geen email ontvangen in outlook

Ik heb hetzelfde probleem. Wat ik ook doe, ik kan geen email ontvangen. Wel met Outlook Express, maar niet met Outlook!
Terwijl de accountinstellingen volgens de test van outlook wel goed zijn.
Kan dit aan de provider liggen???
bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan