acer laptop met windows vista start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.
HEY! ik krijg ineens een blauw vista scherm met een vakje system recovery options waar ik alleen select een keyboard layout zie staan. Hier kan ik verschillende talen kiezen wanneer ik dan vervolgens op ok druk gebeurd er niets... en blijft het blauwgroenige scherm met het pijltje staan na een tijdje verschijnt er weer dat vak en dan kan ik kiezen voor load drivers... dan zie ik ALLLEMAAL mapjes??? zou niet weten welke ik moet kiezen of ik kan kiezen voor de knop next... voordat ik dat doe wat kan ik het beste doen? voordat ik hier niet meer terug kan keren als ik op drivers klik kom ik in de map system 32 met al die mapjes...

Laatst bewerkt:
En wat is de foutmelding in de BSOD?
Heb je wel een recovery dvd gemaakt?

Overigens kun je er gewoon een Vista dvd voor gebruiken, vast wel ergens te bemachtigen.

Je kunt er ook een UBCD for Windows voor gebruiken, exe downloaden en samen met de XP cd een ISO brouwselen, dan branden als een image.

Laatst bewerkt:
nee ik krijg niet het blauwe foutmeldings scherm.. Ik krijg een scherm dat er precies hetzelfde uitziet als de achtergrond van het scherm waar je normaal een gebruiker kunt kiezen. alleen het blauw groenige met van die verschillende tinten en strepen erin.. geen foutmelding dus...

Ik denk dat het inderdaad het meest verstandig is om even te kijken of je ergens een Vista DVD kunt bemachtigen

en als ik die heb wat zou ik dan moeten doen... dan moet hij wel werken als ik hem erin doe? omdat hij dus eigenlijk niet opstart...

Opstarten vanaf die DVD, dus in de bios de opstartvolgorde aanpassen, en de installatie herstellen

Je kunt er ook een UBCD for Windows voor gebruiken, ISO downloaden en branden als een image. <-- en deze optie kon ik er ook voor gebruiken? maar hoe werkt dat?

ja hij is helaas alleen offline... dan wacht ik even af of hij mij verder daarmee kan helpen.. anders moet ik hem morgen van mijn ouders naar mediamarkt brengen... en zij sturen hem dan op naar acer... maarja..:\

welke moet ik kiezen want er staan er heel veel of maakt dat niet uit? en dit moet ik branden op een cd? of op een floppy zette?want zoiets zag ik namelijk ook staan...

Je kunt ondertussen misschien wel alvast die UBCD (Ultimate Boot CD) downloaden:

http://ubcd.sourceforge.net/download.html

Kies voor de ISO Image

UBCD for WINDOWS, die ik eerder aangaf, is gemakkelijker voor leken, krijg je een windows gui met diverse progjes.

Overigens dien je dan wel in de bios de sata controller op IDE modus te zetten, anders kom je nog niet op die SATA schijf.

als image branden op een schijf.. het zit nog ingepakt.. moet ik het uitpakken of gewoon zo nog branden.. het bestand heet dan bij mij in nero namelijk ubcd.iso... is dat goed? en hoe kan ik dat anders veranderen

volgens mij lukt het nu... heb hem als image geselecteerd en wordt nu gebrand.. en dan? gewoon in de laptop doen?

Laatst bewerkt:
ik heb hem gebrand als image het staat er goed op:) gelukkig :)

wat moet ik nu doen? want wanneer ik de cd er gewoon ind oe en opnieuw opstart gebeurd er niets maar dat ligt dan vast aan mij :P

Ik moet nu gaan werken dus ik ben niet meer online vanavond na 8 uur ben ik er weer ik hoop dat we het dan kunnen oplossen alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!

Laatst bewerkt:
ik ga mijn laptop morgen webrengen. Ik ben het zoeken zat... ik heb geen recovery disk bij mijn laptop gekregen en ik kom er niet meer uit... dus breng hem morgen naar de mediamarkt.. en dan zie ik het wel..:(

laptop

dat is het beste

want je recoverydisk stond op je computer

die had je eerst moeten branden

Die recovery disk maakt het alleen mogelijk om in de verborgen partitie te komen. Dit kan ook door in de bios d2d recovery op enabled te zetten en bij het opstarten op alt + F10 te klikken. Dan kom je in het scherm om vista opnieuw te installeren.

Carnelain

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan