Data weg????????????

Status
Niet open voor verdere reacties.

crmtd

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2002
Ik heb net een programma verwijderd (via uninstal) en ik vroeg mij af waar de data was weggegaan, ik had ruimte op C nodig maar daar stond de data schijnbaar niet.
Toen ik op mijn D schijf keek (ook intern) zag ik dat ik wel heel erg veel ruimte had (was niet zo).
Het bleek dat zo een beetje alle data weg was, alleen de mapstructuur stond er nog????

Hoe kan zoiets gebeuren, al mijn foto's stonden er bijvoorbeeld op (gelukkig op nog een schijf, maar misschien nog niet allemaal):(?

Momenteel probeer ik het terug te halen van de schijf met REST2514, geen idee of het nog lukt, heel raar allemaal.

Recover programma

Er bestaat ook nog een recover programma met de naam TestDisk:D

Er bestaat ook nog een recover programma met de naam TestDisk:D

Zal dat eens opzoeken, want volgens mij kan ik met REST 2514 alleen per bestand terugzetten en het zijn er 58270................... dus.:evil:

Ik heb net een programma verwijderd (via uninstal) en ik vroeg mij af waar de data was weggegaan, ik had ruimte op C nodig maar daar stond de data schijnbaar niet.
Toen ik op mijn D schijf keek (ook intern) zag ik dat ik wel heel erg veel ruimte had (was niet zo).
Het bleek dat zo een beetje alle data weg was, alleen de mapstructuur stond er nog????

Hoe kan zoiets gebeuren, al mijn foto's stonden er bijvoorbeeld op (gelukkig op nog een schijf, maar misschien nog niet allemaal):(?

Momenteel probeer ik het terug te halen van de schijf met REST2514, geen idee of het nog lukt, heel raar allemaal.
Welk programma heb je via uninstall verwijderd?????
Data hoort in ieder geval in geen geval zomaar te verdwijnen.
Wat voor een schijf heb je en heb je het nu over een partitie of 2 schijven????

Wanneer je foto`s echt allemaal verdwenen zijn zijn er wel pro`s die het weer voor je op kunnen halen mijn ervaring is alleen dat de betaalde programma`s dat vele malen beter doen dan de free of trail programma`s.
Je kunt op zijn minst ook even kijken of je hd nog goed is dit kan je bv doen in DOS met CHKDSK/F de F is voor fix je programma`s komen er niet door terug maar je kan wel zien of je hd nog in orde is.

Volledige info over je probleem scheelt erg veel in de oplossing ervan zoals de eerste persoon nl ook al vroeg welk programma je hebt verwijderd je moet trouwens vreemde dingen doen om zoveel kwijt te raken.
Zet in ieder geval niets meer op je HD dit kan je oude foto`s bv overschryven en dan wordt het een nog groter probleem veel succes

Staat er echt boven. (ONROUTE)

Sorry, overheen gelezen...

Maar ik kan me ook niet voorstellen dat het normaal verwijderen van dit programma uit de map c:/program files resulteert in het verwijderen van al je foto's op een andere schijf:o

Welk programma heb je via uninstall verwijderd?????
Het programma "Promotor ONROUTE" via een o.a. uninstal programma Clary Utillities.
Het kan ook zijn dat de data al eerder weg was natuurlijk, ik zie ook wat vreemde zaken via het REST2514 programma.

Wat voor een schijf heb je en heb je het nu over een partitie of 2 schijven????
2 aparte interne schijven (C schijf en de D schijf waar het om gaat en verder nog 2 externe schijven).
Ik hoorde deze week wel elke keer een harde schijf steeds afslaan en weer aangaan.

Sorry, overheen gelezen...

Maar ik kan me ook niet voorstellen dat het normaal verwijderen van dit programma uit de map c:/program files resulteert in het verwijderen van al je foto's op een andere schijf:o

Mogelijk had ik het programma wel op deze schijf geinstalleerd, er verdween juist geen data van de C schijf, daarom ging ik kijken of ik ergens anders ruimte had gekregen, toen bleek dat ik heel veel ruimte had gekregen:D, iets te veel dus...............:evil:

Ik weet bijna zeker aan de files te zien via het restor programma dat het ONROUTE programma hier dus wel op stond, dus hier is wel iets mis gegaan, ik heb ook nog geprobeerd met systeem herstel de boel terug te laten installeren, maar dat is niet gelukt (misschien maar goed ook i.v.m. overschrijven van de data).

Laatst bewerkt:
Dikke kans

Dikke kans dat ONROUTE net als bijvoorbeeld vroeger KAZAA...ook de mappen wist die gekoppeld zijn aan de applicatie....K en K#$@%!

Als je belooft niet te hard over al die kleine dijkjes, bosweggetjes en laantjes te rijden...mijn kinderen spelen daar...dan geef ik je de volgende link..

http://www.cgsecurity.org/

2e keer dat iemand komt met een onzin link, TestDisk is voor het oplossen van partitieproblemen, en Photorec, de naam zegt het al, die werken niet voor gewiste bestanden, Photorec alleen voor raw bestanden:rolleyes:

GetDataBack en R-Studio zijn daar voor gemaakt, wel een werkende versie zien te krijgen en geen demo.

Dikke kans dat ONROUTE net als bijvoorbeeld vroeger KAZAA...ook de mappen wist die gekoppeld zijn aan de applicatie....K en K#$@%!

Als je belooft niet te hard over al die kleine dijkjes, bosweggetjes en laantjes te rijden...mijn kinderen spelen daar...dan geef ik je de volgende link..

http://www.cgsecurity.org/

Eeeeeeeehhhhhhh, tja, nu heb je de link al gegeven, nu mag ik dus niet meer scheuren over de dijkjes:D, maar ik zal op de kids letten.
Bedankt voor de link, ik zal eens kijken, maar ik had de vorige link ook al gebruikt.
Lange Pier zegt dat deze link niet werkt, maar foto's JPG heb ik wel gevonden en ook Word bestanden, wel ben je alle bestandsnamen kwijt, is dat altijd zo, of zijn de door jullie genoemde programma's beter?
Ik heb nog niets overschreven, dus ik kan nog een paar pogingen doen met andere programma's, mogelijk moet ik dan nog wel een extra schrijfje halen, want het is wel geschuif met aardig wat data natuurlijk.:)

Goede ervaring met TestDisk

Ik heb goed ervaring met beide (Testdisk en PhotoRec) :D
Jammer dat je overigens met PhotoRec de bestandsnamen niet terug krijgt en veel bestanden recoverd die je niet echt nodig hebt.
Maar goed het is gratis :thumb: Ik heb ook wel eens andere recovery programma's geprobeerd, maar als je daar tegen zei, ik wil deze bestanden terug dan kon dat wel dan moest ik geld betalen, daar heb ik hekel aan :rolleyes:

Bij PhotoRec wel even goed aangeven bij opties welke extensies je terug wilt hebben.
En waar je de bestanden gerecoverd wil hebben (en kies dan een locatie waar je zeker weet dat hij geen sectoren kan overschrijven waar je foto's opgeslagen hebt.
De UserInterface is drie keer niks (lijkt op DOS), maar goed alles went.

Maar zoals aangegeven er zijn ook andere, maar zoals gezegd dat kost je wel iets (ongeveer 80 Euro), maar geef toe dan heb je ook een goede interface en is eenvoudig in gebruik (google maar wat en je komt er wel terecht). :thumb:

Ik heb goed ervaring met beide (Testdisk en PhotoRec) :D
Jammer dat je overigens met PhotoRec de bestandsnamen niet terug krijgt en veel bestanden recoverd die je niet echt nodig hebt.
Maar goed het is gratis :thumb: Ik heb ook wel eens andere recovery programma's geprobeerd, maar als je daar tegen zei, ik wil deze bestanden terug dan kon dat wel dan moest ik geld betalen, daar heb ik hekel aan :rolleyes:

Bij PhotoRec wel even goed aangeven bij opties welke extensies je terug wilt hebben.
En waar je de bestanden gerecoverd wil hebben (en kies dan een locatie waar je zeker weet dat hij geen sectoren kan overschrijven waar je foto's opgeslagen hebt.
De UserInterface is drie keer niks (lijkt op DOS), maar goed alles went.

Maar zoals aangegeven er zijn ook andere, maar zoals gezegd dat kost je wel iets (ongeveer 80 Euro), maar geef toe dan heb je ook een goede interface en is eenvoudig in gebruik (google maar wat en je komt er wel terecht). :thumb:

Ik heb alles via PhotoRec teruggehaald en maar even apart gezet, dat wordt nog wel een aardig klusje om uit te zoeken.
Maar met selecteren kom je een heel eind, bijvoorbeeld op opgenomen datum van de foto.
Bedankt voor alle tips, betalen, liever niet:D

Ik heb alles via PhotoRec teruggehaald en maar even apart gezet, dat wordt nog wel een aardig klusje om uit te zoeken.
Maar met selecteren kom je een heel eind, bijvoorbeeld op opgenomen datum van de foto.
Bedankt voor alle tips, betalen, liever niet:D

Denk je dat je alles terug hebt?
Zo op het eerste gezicht :thumb:

2e keer dat iemand komt met een onzin link, TestDisk is voor het oplossen van partitieproblemen, en Photorec, de naam zegt het al, die werken niet voor gewiste bestanden, Photorec alleen voor raw bestanden:rolleyes:

GetDataBack en R-Studio zijn daar voor gemaakt, wel een werkende versie zien te krijgen en geen demo.

Het is natuurlijk prima dat je mensen helpt, maar kun je misschien even aangeven waarom het advies m.b.t. photorec die geboden word en uiteindelijk de oplossing blijkt voor dit probleem door jou als onzinlink word bestempeld?

Had je je wel verdiept in de materie? ;)

Flauw he, maar ik bedoel maar te zeggen dat je soms naar eigen weten het beste antwoord geeft, maar de vraag niet helemaal goed hebt begrepen. Snapt u ;)

Denk je dat je alles terug hebt?
Zo op het eerste gezicht :thumb:

Ik heb heel erg veel terug, maar er nog niets mee gedaan, maar op het eerste gezicht ziet het er goed uit, heel veel foto's (JPG).
Je bent namelijk alle namen van de bestanden kwijt, dat maakt zaken toch wel erg lastig.
Foto's had ik gelukkig op 2 harde schijven, maar mogelijk was ik nog niet helemaal bij met de laatste foto's, dus ik zoek straks op datum de laatste foto's.
Verder maak ik maar een map voor bijvoorbeeld excel en Word bestanden, want die had ik niet op een andere schijf en ga daar dan nog wel een keer doorheen om belangrijke bestanden juist te benoemen.

Waarom Lange Pier het niets vond is mij niet duidelijk, maar misschien wordt dat nog duidelijk als ik er verder mee aan de gang ga, in het verleden heeft de Lange mij best goed geholpen, dus er zal toch wel een kern van waarheid inzitten en zo niet ook geen probleem, iedereen doet hier toch vrijwillig zijn best.:thumb:
Mocht er een ander programma zijn die wel de bestandsnamen nog kan vinden dan houd ik mij nog steeds aanbevolen natuurlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan