opnieuw opstarten onmogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefanjansen50

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2007
hoi hoi,

probleempje: als ik mijn computer opnieuw opstart dan krijg ik een zwart scherm met een knipperende cursor en daar blijft het bij. computer start niet opnieuw op. wat kan ik doen?

defragmentatie, ccleaner, adaware, checkdisk, defenderscan, pandavirusscan etc. al gedaan zonder resultaat.

dank!
stefan

hoi hoi,

probleempje: als ik mijn computer opnieuw opstart dan krijg ik een zwart scherm met een knipperende cursor en daar blijft het bij. computer start niet opnieuw op. wat kan ik doen?

defragmentatie, ccleaner, adaware, checkdisk, defenderscan, pandavirusscan etc. al gedaan zonder resultaat.

dank!
stefan

Hoe heb je dat allemaal gedaan als de pc niet opstart dan???

mrmusic op wat voor manier bedoel je dit nou? Hij kan zijn computer wel gewoon gebruiken,maar kan hem niet opnieuw opstarten dan zou die tog wel die dingen uitgevoerd kunnen hebben.Of bedoel je het zo dat je na deze dingen je computer opnieuw moet opstarten.

hoi hoi,

dank!
stefan

Uit en aanzetten wil wel? maar rebooten niet? is hij dan niet met een schijfcontrôle bezig? dat kan wel tot 20 minuten duren zonder dat je wat ziet.

opheldering

sorry als ik onduidelijk ben geweest, maar het is inderdaad zo dat ik de computer wel op kan starten en al deze dingen uit kan voeren. ik kan echter niet de computer opnieuw opstarten. het klopt dat dat bij sommige van die programmas moet maar het enige dat ik daarmee heb kunnen doen is de computer aan en uit zetten. maakt voor die programmas niet zoveel uit. maar het blijft zeer onhandig dat ik indien nodig niet gewoon mijn computer opnieuw op kan starten (als ik reeds opgestart ben). is het zo duidelijker? dankjewel!

Laat hem dan wat duidelijker zijn..
@stefanjansen50 kun je je computer nu wel gebruiken of niet??

Dat dacht ik dus al..Je kun mischien als eind oplossing je computer formatteren ... Als hier meer over wilt weten kun je me er altijd naar vragen.;)

Laatst bewerkt:
dus....

Dat dacht ik dus al..Je kun mischien als eind oplossing je computer formatteren ... Als hier meer over wilt weten kun je me er altijd naar vragen.;)

jij begint ook met de makkelijkste oplossing zeg.... formatteren staat bij mij aan het eind van mijn lijstje :) heb je ook iets simpelere oorzaken en oplossingen?!

Nee zou inderdaad niet handig zijn maar zoals ik al zei ik bedoel het als eind oplossing denk dat hij tegen die tijd al wel weet of het aan hardware ligt.Heb je al gedaan wat langepier denkt het gewoon een keer uit laten laden.

test

Nee zou inderdaad niet handig zijn maar zoals ik al zei ik bedoel het als eind oplossing denk dat hij tegen die tijd al wel weet of het aan hardware ligt.Heb je al gedaan wat langepier denkt het gewoon een keer uit laten laden.

aangezien er nog geen vaart zit in de oplossingen ga ik maar opnieuw opstarten en dan de pc 30 minuten niet aanraken. wie weet is het inderdaad een oude schijfcontrole die nooit is afgerond. weten we dan ook gelijk of die hypothese klopt. hopelijk heb ik daarna nieuwe suggesties van jullie over wat het nog meer kan zijn! super, dankjewel!

Maak eens een snelkoppeling op het bureaublad met als doel %windir%\System32\shutdown.exe -r -t 00 en te beginnen in %windir%, doet hij het dan wel?

aangezien er nog geen vaart zit in de oplossingen ga ik maar opnieuw opstarten en dan de pc 30 minuten niet aanraken. wie weet is het inderdaad een oude schijfcontrole die nooit is afgerond. weten we dan ook gelijk of die hypothese klopt. hopelijk heb ik daarna nieuwe suggesties van jullie over wat het nog meer kan zijn! super, dankjewel!

Het zou te horen moeten zijn aan de schijfgeluiden en te zien aan de hdd led.

fijn dat we het nu eens zijn over het probleem :) iemand oplossingen?

Idd, tijd voor oplossingen. Of in ieder geval een poging van deze kant om het probleem te isoleren.

Het zwarte scherm met knipperende cursor komt bij mij ook, en begint vlak voor windows start. Alleen blijft ie bij mij maar 0,5 á 1 seconde staan tegenwoordig. Komt dit probleem alleen of zijn er sinds kort ook nog andere dingen die neit goed meer gaan op je pc? Foutmeldingen gekregen die je misschien hebt genegeerd o.i.d.?
Dit probleem kan m.i. van alles betekenen. Een hardwareonderdeel dat niet meer lekker werkt, corrupte windowsinstallatie etc etc... Heb je misschien nog wat meer specifiekere informatie?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan