Trage pc met Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

jefvanoevelen

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2004
Hallo,
Wie kan mij helpen om mijn laptop sneller te laten gaan!!
Hij is tergend langzaam, OS is Vista.
Laptop, merk Dell, is 4 maanden oud met standaard Vista Home Basic erop en vanaf begin al traag.
Het lukt me niet om hem normaal te laten functioneren.
Bij voorbaat dank.

Is de CPU continu hard bezig? (CTRL+ALT+DEL => taakbeheer => prestaties)
Is de harddisk continu hard bezig? (pruttelen, HDD lampje)

Maar dat -kan niet-.. De vertraging van een PC wordt veroorzaakt door een harddisk die de data niet snel genoeg aan kan leveren of een processor die de data niet snel genoeg kan verwerken. Als beiden niets te doen hebben is de PC gewoon snel..

Ben je bekend met de Windows Vista prestatielogboeken?

Kijk eens in de log van Vista of je daar recente gele en rode meldingen ziet staan

Log kun je starten door
1. Start
2. Uitvoeren
3. type in: eventvwr en klik op OK
4. Kies links voor Windows Logboeken
5. Controleer Toepassingen en Systeem
6. Vermeld vooral de rode meldingen even. Wel exact dus even de tekst kopieren. Meld ook het gebeurtenis-id nummer erbij. Dat staat iets lager

Hoi !

Geef es systemspec's: als van je Gig geheugen nog 256 shared af gaat voor je videokaart is het niet onlogisch dat je laptop langzaam is !

Zet er 1 Gig bij; kost weinig momenteel en je hebt er veel plezier van.

Greetz,

Harry.

Ga naar Start - Configuratiescherm - Hulpprogramma' voor informatie over prestaties.
Kies gevanceerde hulpprogramma's en kies dan voor Betrouwbaarheids- en prestatiecontrole openen.
Klik op Betrouwbaarheidscontrole en in het scherm controle hulpprogramma's -> betrouwbaarheidscontrole zoek je naar de rode bollen met een wit kruis.
Kijk bij Toepassingsfouten, hardwarefouten windows fouten en verschillende fouten.
Daar zou de oorzaak kunnen tussenstaan.

((
http://content.zdnet.com/2346-12354_22-64715.html
http://talkback.zdnet.com/5208-9584-0.html?forumID=1&threadID=33429&messageID=616516&start=0
))
vista draait gewoon slecht op laptops en vooral als je acer hebt
Onzin :rolleyes:.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Heb ik wel: geheugen uitbreiden; je hebt waarschijnlijk een shared video-geheugen, en dat gebruikt Vista voor de volle 100 %.

Maar enige reactie heb ik op mijn vorige post niet vernomen, dus.........

Greetz,

Harry.

Sorry dat ik vergeten ben op u antwoord te reageren.
Maar 1 gig geheugen zou toch normaal genoeg moeten zijn????

Hoi !

Ja, mits je het niet deelt, en dat gebeurt meestal in een laptop !

Greetz,

Harry.

Hoi !

Sorry, maar ik word hier moedeloos van !

Je houd voor Vista 768 Mb over, daarom leveren ze die laptops met Vista Basic, omdat er met premium helemaal niet te werken valt.

Tegenwoordig worden de laptops die op Vista draaien doorsnee met 2 Gig geleverd, of ze gaan in de uitverkoop !

Als je niets aan wilt nemen hoef je hier geen vraag te stellen, lijkt me !

Greetz,

Harry.

Sorry, maar zo was het niet bedoeld.
Ik moet wel weten waar ik die instellingen kan wijzigen bedoelde ik er mee. En als me dat niet lukt, zal ik het in overweging nemen om er extra geheugen bij te steken. Toch bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan