Nieuwe videokaart???

Status
Niet open voor verdere reacties.

willembrink

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2006
Berichten
64
Hallo,

Ik heb onlangs crysis geinstaleerd op mijn pc,
maar die doet het niet zoals ik het wil....
Ik heb alles op low staan bij de beeldscherminstellingen enz.
maar hij hapert nog tijdens het spelen:(

Ik denk zelf dus een nieuwe videokaart, maar welke??:shocked:

Er zit nu in:
Intel Core 2 4300 @1.80Ghz
2 gb ram-geheugen
en dus een gforce 7300 se, met een 20 inch syncmaster:eek:

ps. moet er een nieuwe videokaart in mag die ongeveer 100-150 euro gaan kosten....

Wie weet wat het beste voor mij is om crysis vloeiend te spelen???:D
 
GeForce 8800 Gt kosten rond de 215 per stuk, zet twee in sli en je kan weer ff voorruit

van GOT, http://tweakers.net/reviews/751/4:
De nVidia GeForce 8800 GT 512MB heeft heel wat teweeggebracht in videokaartenland. Met deze nieuwe kaart, die sinds enkele dagen beschikbaar is, heeft nVidia een videokaart afgeleverd die niet onderdoet voor zijn duurdere broertje, de GeForce 8800 GTS 640MB, en zich in sommige gevallen zelfs kan meten met de nog duurdere GeForce 8800 GTX. Met een prijs van rond de 200 euro is deze videokaart momenteel zonder twijfel één van de beste koopjes, dus stoppen we er twee in het high-end gamesysteem. In sli passeren de prestaties van de GeForce 8800 GT's die van een enkele GeForce 8800 GTX, terwijl de prijs nog steeds lager ligt
 
En met 1 van deze 2 videokaarten, gaat het daarmee lukken??

GeForce 8600 GT 512M 540Mhz PCI-E
XFX GeForce 8600GT XXX 256MB DDR3 PCI-E

Of is er ook nog een betere proccesor noodig?:(
 
GeForce 8800 Gt kosten rond de 215 per stuk, zet twee in sli en je kan weer ff voorruit

van GOT, http://tweakers.net/reviews/751/4:
De nVidia GeForce 8800 GT 512MB heeft heel wat teweeggebracht in videokaartenland. Met deze nieuwe kaart, die sinds enkele dagen beschikbaar is, heeft nVidia een videokaart afgeleverd die niet onderdoet voor zijn duurdere broertje, de GeForce 8800 GTS 640MB, en zich in sommige gevallen zelfs kan meten met de nog duurdere GeForce 8800 GTX. Met een prijs van rond de 200 euro is deze videokaart momenteel zonder twijfel één van de beste koopjes, dus stoppen we er twee in het high-end gamesysteem. In sli passeren de prestaties van de GeForce 8800 GT's die van een enkele GeForce 8800 GTX, terwijl de prijs nog steeds lager ligt

met alle rspect maar wat is dat nou voor een antwoord:confused::confused:

de ts geeft zelf al aan dat ie om een kaart vraagt die een beetje crysis kan spelen.
daarbij komt ie ook nog met een budget van 100-150 euro

En waar kom jij mee aan een kaart van 215 per stuk en dan adviseer je ook nog een sli opstelling!!

:confused::confused:
 
Heb zelf pas een 8600GT(Silent)256MB gekocht, kost je ongeveer 170 euro. Superding. :love: Speelt bijvoorbeeld Medal of Honor Airborne op 1440x900 met alle video-opties op "high" zonder problemen. Let wel even op dat je voldoende ruimte in je systeemkast hebt als je voor de "silent" variant kiest, want er zit een waanzinnig grote koeler op. Heb je geen ruimte, kies dan voor een actieve koeler.

Voor Crysis wordt een 7800 kaart aangeraden, dus met een 8600 zit je zeker wel goed. Je zou als alternatief eventueel ook nog een Ati HD3950 kunnen nemen.Met beide kaarten kan je Crysis gewoon lekker spelen. Wil je daarentegen echt serieuze performance in dat spel, dan moet je piggybank er toch aan geloven en moet je investeren in 2 kostbare 8800 GT kaarten in SLI-setup.
 
Laatst bewerkt:
Ik hoef niet echt de beste prestaties,
ik wil gewoon crysis leuk kunnen spelen...

En als dat met die 8600 kan, sta ik vanmiddag in de pc-shop

Maar ik vraag me dus ook af of zo'n intel 4300(tje):p die er ook in zit ook niet geupgrade moet worden.
 
Laatst bewerkt:
ow jaa, nog een belangrijk vraagje, voordat ik een nieuwe aanschaf:

Als de gforce 7300 se er in past, kan een 8600 gt er ook wel in hea???
 
De 8600 moet hetzelfde type zijn als de 7300. Dwz; allebei PCI-e of PCI of AGP.

Wat heb je nu?

Ron
 
ik heb zelf DEZE. Superapparaat.

Een 3850 of 3870 kaart zit weer iets hoger in de boom, maar al dat moois kost natuurlijk ook weer meer. Waar ben je tevreden mee, en wat wil je eraan uitgeven? Ik bedoel.... over een paar maanden is er ongetwijfeld wéér een betere, en je blijft ook niet elk half jaar een nieuwe kopen. Je zal een keer moeten kiezen
Ik heb na wat wikken en wegen voor de 8600 gekozen, mede door het energieverbruik. Ik wilde eigenlijk een 8800, maar die verbruiken zoveel energie en vragen zoveel vermogen, dat ik dan meteen ook weer een andere voeding nodig zu hebben. Zo kom je weer van het een in het ander terecht. De 8600 voldoet in ieder geval aan mijn verwachtingen en behoefte.

over of de kaart zal passen..... dat hangt ten eerste af van de aansluiting, AGP of PCI-e, ten tweede van de ruimte in je kast. De nieuwe, zwaardere game-kaarten zijn gewoon erg groot, zowel in hoogte als in lenge. Vaak nemen ze de ruimte in van 2 pci-slots (hoogte), en zijn ze wel 25 cm lang. Dan kan dus een probleem opleveren omdat andere onderdelen in de systeemkast dan in de weg zitten. Let daar even op.

wat betreft de CPU... dat speelt natuurlijk ook nog een rol, maar met die Core2 4300 zou je naar mijn idee toch aardig weg moeten komen hoor.
 
Laatst bewerkt:
en dan nog us wat, een 8600gt is zeker niet beter dan een 7800

dus dan altijd nog een 7800, en dat een 8600 dan dx10 heeft, nou leuk hoor maar hij is toch te traag voor dx10 in crysis, de enigste kaart waar ik crysis op dx10 redelijk heb kunnen spelen is de 8800ultra
 
dat is toch zo, neem nou een 7800gtx, die is toch veel beter.
maar dat was ook alleen maar om gwn ff te zeggen.
 
Het zal best wel dat jij allemaal leuke benchmarkts daar op een rijtje hebt (of denkt te hebben) maar de opmerking dat Crysis alleen een beetje leuk te spelen is op een 8800Ultra is gewoon grote onzin!!!!!
 
ik heb zelf DEZE. Superapparaat.

Een 3850 of 3870 kaart zit weer iets hoger in de boom, maar al dat moois kost natuurlijk ook weer meer. Waar ben je tevreden mee, en wat wil je eraan uitgeven? Ik bedoel.... over een paar maanden is er ongetwijfeld wéér een betere, en je blijft ook niet elk half jaar een nieuwe kopen. Je zal een keer moeten kiezen
Ik heb na wat wikken en wegen voor de 8600 gekozen, mede door het energieverbruik. Ik wilde eigenlijk een 8800, maar die verbruiken zoveel energie en vragen zoveel vermogen, dat ik dan meteen ook weer een andere voeding nodig zu hebben. Zo kom je weer van het een in het ander terecht. De 8600 voldoet in ieder geval aan mijn verwachtingen en behoefte.

over of de kaart zal passen..... dat hangt ten eerste af van de aansluiting, AGP of PCI-e, ten tweede van de ruimte in je kast. De nieuwe, zwaardere game-kaarten zijn gewoon erg groot, zowel in hoogte als in lenge. Vaak nemen ze de ruimte in van 2 pci-slots (hoogte), en zijn ze wel 25 cm lang. Dan kan dus een probleem opleveren omdat andere onderdelen in de systeemkast dan in de weg zitten. Let daar even op.

wat betreft de CPU... dat speelt natuurlijk ook nog een rol, maar met die Core2 4300 zou je naar mijn idee toch aardig weg moeten komen hoor.

Dat stelt mij aardig gerust:p vooral over de cpu...
En ik ga vanmiddag de 8600gt maar halen dan, gister waren ze gesloten...
 
Ik zie net dat je ok nog verschillen hebt in merken,
zoals asus en gigabyte enz....:shocked:

hoe zit dat, maakt dat nog verschil???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan