cpu cooler!

Status
Niet open voor verdere reacties.

netwolf

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jan 2008
heeyzzzzzzzzz
helphelphelp !
mijn cpu gaat iets te warm volgens mij tegen de 70 geraden aan na een uur gamen:mad:
weet iemand nnog een goede cpu koeler :thumb:
ps. geen water koeling veel te veel gedoe:confused:
alvast bedankt don paulo:cool:

Hier kan je vele kanten mee op met zo'n vraag. Socket / Budget

Laatst bewerkt:
ik heb socket 775 intel :thumb:
ik wil er tussen de 30 en 50 besteeden :cool:

Ik heb ook de Arctic Cooling freezer 7 Pro, inderdaad een zeer goede koeler voor wat je er voor betaald ;)

Betere koelers zijn de Tuniq Tower 120 of de scythe infinity (vaak als beste getest). De beste en stilste (lucht)koelers zijn voorzien van een 120 (soms groter) fan en heatpipes. Die houd de boel koel met minder omwentelingen per minuut en is dus stiller. Kosten: +- 30 €

Ook heb ik iets gehoord over water en luchtkoelers in 1, maar daar kan ik momenteel niet echt veel over vinden.

P.s. monteren van de TT 120 en menig andere koeler is niet het makkelijkste klusje. Onthoud dat je voor veel koelers je moederbord los moet koppelen om een bevestigingsplaatje aan de achterkant vast te maken. Hier lukte het gelukkig voor ik de instelling kreeg dat of de koeler of ik kapot moest gaan ;)

Laatst bewerkt:
Dat is ook een van de voordelen van de Arctic Freezer Pro 7, geen moederbord verwijderen, helemaal niets, gewoon dezelfde montage als de Intel Stock koeler.

De zes heatpipes en de bodemplaat zijn volledig uit koper vervaardigd. Het grote koellichaam is uit aluminium vervaardigd.

De speciale Arctic-Cooling ventilator is nagenoeg onhoorbaar en zorgt voor een grote luchtverplaatsing, mede door zijn buitengewone ontwerp. De speciale ophanging van de ventilator zorgt ervoor dat er geen trillingen door worden gegeven aan het koellichaam.

het nadeel is dan wel weer dat hij niet zo goed koelt en meer geluid maakt dan b.v. een scythe infinity.

Let vooral op een zo goed mogelijk contact tussen de cpu en de koeler (dwz controleer dat beide oppervlaktes zo vlak mogelijk zijn.)

Breng niet teveel en ook niet te weinig koelpasta aan. Koelpasta word meestal apart meegeleverd bij dit soort koelers.

Ben ook wel geinteresseerd in deze koeler voor een van mijn PC's die ik net iets te veel herrie vind maken.
Maar wat is een geluidsontwikkeling van 0,9 Sone, zoals omschreven staat op Alternate ????

Ik reken meestal in dB's

Weet jij dat ??

het nadeel is dan wel weer dat hij niet zo goed koelt en meer geluid maakt

Finally I was really impressed with how quiet the cooler is. Even with almost all the other fans in my system disabled and the side panel removed the Freezer 7 was a barely audible, even when running at 1500 RPM it's nothing more than a whisper. In all honesty I think it's the quietest CPU cooler I've ever used on any platform.

bron: http://www.rage3d.com/reviews/cooling/freezer7/?p=4

This really is a no brainer, if you can't stomach the Intel retail cooler any longer and want to cut down your CPU temps without spending too much and keep the noise down, this is the one baby. An easy editors choice winner,

Bron: http://www.pureoverclock.com/review.php?id=642&page=5

zucht... moet ik hier echt op reageren? De freezer maakt meer lawaai dan de scythe infinity en koelt slechter. Geen woord van gelogen.
Dus je kunt wel tests uit 2005(!) erbij gaan pakken maar hij blijft slechter presteren dan de scythe infinity. Dus wat je daar nou mee wilt zeggen ontgaat me even?

Dus:

1 sone is 40 phons.
0,9 sone is dus 36 phons.

wikipedia zei:
Per definitie is 1 phon gelijk aan 1 decibel bij een frequentie van 1 kHz

1 phone is 1 decibel, dus 36 decibel. (tenminste, als het een frequentie van 1 Khz is ... Daar heb ik verder weinig verstand van :D)

Laatst bewerkt:
Dus:

1 sone is 40 phons.
0,9 sone is dus 36 phons.

1 phone is 1 decibel, dus 36 decibel. (tenminste, als het een frequentie van 1 Khz is ... Daar heb ik verder weinig verstand van :D)

Als dat de juiste rekensom is naar decibel's vind ik 36 dB wel erg veel voor een cooler.
Dan zou ie meer herrie maken dan het standaard merkloze ding wat er nu op zit.

Het lijkt wel of ik aangevallen wordt over de koeler die ik heb en aan de andere kant of ik perse dat ding wil aanraden....

Uiteraard koopt en plaatst iedereen de koeler die hij of zij zelf wil hebben, alleen op de vraag van TS of iemand een leuke koeler wist heb ik een suggestie gedaan.
Natuurlijk, er is altijd mooier, beter, stiller, duurder.
Net als bij processoren, een Q6600 is beter dan een E4600, voor videokaarten is een 8800GT beter dan een 8600GT.
Maar daar gaat het volgens mij allemaal niet over.

Op alle bekende internationale computerfora wordt de Arctic gezien als een prima koeler, die stil is, uitstekende prestaties levert en ook nog eens zeer goedkoop.

Mijn eigen ervaringen bevestigen dat zeer zeker. In mijn kast, met 3 12cm casefans van Zalman is de koeler zo goed als onhoorbaar, de temp. van mijn overklokte E4600 is idle 28 graden en load 41 graden, Ik ben dus zeer tevreden voor mijn uitgegeven 18 euro.

Maar er zullen ongetwijfeld nog betere koelers zijn, die dan ook wel weer duurder zin.
En, en dat is het laatste wat ik er over zeg, er zijn ook zat koelers die duurder zijn dan de Arctic en een stuk minder presteren.

Nee hoor, ik ben juist geinteresseerd in dat ding.
Alleen bij Alternate staat een voor mij onduidelijke melding over hoeveel geluid deze produceert: ( geluidsontwikkeling van 0,9 Sone )

Ik ken de eenheid "sone" niet en daarom wil ik eerst even een vergelijking in een voor mij wat gebruikelijkere taal de dB hebben voordat ik een kat in de zak koopt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan