Systeem upgraden, wat te kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dillondarko

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 apr 2007
Hoi,

Ik wil graag mijn PC upgraden. Mede omdat voor AGP niet meer topkaartjes te krijgen zijn, heb ik ook een nieuw mobo nodig. Bij Alternate zag ik dat socket 478 (Pentium 4) bordjes zeer schaars zijn.

Ik wil dus een socket 775 bordje voor niet al te veel, en een processor die daarin past (maakt niet echt uit welke). Uiteraard met PCI-E slot. Ik ga geen SLI opstellingen creeëren, dus een enkel slot is genoeg. 2x PCI is ook zat. Ik wil voor mijn DVD-brander wel een IDE aasluiting hebben.

Videokaartje hoeft niet heel snel te zijn, 256MB voor office en wat spelletjes.

Geheugen heb ik ook nodig, liefst 2 GB DDR2 (niet het allersnelste, 667mhz is genoeg).

De huidige voeding (300Watt, 20pins) gaat denk ik ook niet passen.

Harde schijven heb ik hier nog liggen.

Om even een lang verhaal kort te maken: Een nieuw systeem, zonder cd/dvd spelers, zonder kast, zonder harddisks. Alleen een mobo, processor, geheugen en GraKa.

Zouden jullie suggesties kunnen geven?

Graka mag nog wel een stapje terug. 512MB heb ik echt niet nodig.

Budget...Rond de €100,- moet het wel lukken toch?

Componenten hoeven niet nieuw te zijn, gebruikt mag ook. Maar op marktplaats weet ik niet goed wat te kiezen.

Laatst bewerkt:
Graka mag nog wel een stapje terug. 512MB heb ik echt niet nodig.

Budget...Rond de €100,- moet het wel lukken toch?

Componenten hoeven niet nieuw te zijn, gebruikt mag ook.

ok zal eens wat zoeken
op marktplaats want een Dual core plus moederbord en Videokaart gaat niet lukken onder de 100 euro en nog 2 Gb ram

EDIT of het wordt een Celeron !

Kijk maar bij bijlage!
[smallimg]http://www.helpmij.nl/forum/attachment.php?attachmentid=47656&stc=1&d=1201945266[/smallimg]

Bijlagen

• G.JPG
    G.JPG
    50 KB · Weergaven: 190
Laatst bewerkt:
maar 2 ,0 GHZ
ik zal je zeggen dat je er niet tevreden mee zal zijn en je komt alsnog boven je butget uit dushet wordt marktplaats of je moet je butget naar 150 doen dan heb je meteen een dual core een 8400GS(is ook niks maar voor jou doel ....) en 2 Gb ram

Zoek dan even naar een E2140 of E2180, nieuww ca. 55/60 euro en... nog snel ook en letterlijk met een druk op de knop t overklokken zonder een enkel probleem!!
Lopen met gemak 2,4 Ghz (2 x)

Die kun je lekker op marktplaats vinden.
Laatst voor een standaard pctje een dualcore 3,2 ghz voor 30 euro gevonden

mag ik vragen met wat voor systeem je nu werkt?

voor dat je heel budget een pc gaat bouwen.

Mede omdat voor AGP niet meer topkaartjes te krijgen zijn

en dan zoek je nu een budget kaart voor pcie?

en dan zoek je nu een budget kaart voor pcie?

Om later er een betere kaart in te prikken.

EDIT: PC staat in het lijstje als je op m'n nickname klikt, systeem ''Metal''

EDIT2: wijs dan eens een goede AGP kaart aan. Op het huidige mobo heb ik een AGP Pro slot.

Laatst bewerkt:
is het niet beter om dan een 6200gt of een 7300gt te nemen en 1 gig ram erbij.

en dan even doorsparen voor en nieuwe pc.

ik weet niet of je veel winst maakt als je nu een goedkoop mobo neemt,
met daarop een celleron of iets anders goedkoops.

de pentium4 die je nu op 3gig heb kan met een xfx7300gt of mischien een 6200 en wat ram erbij best wel een aardig spelletje spelen hoor lijkt mij.

of mischien even op marktplaats kijken .

als je nu 300 tot 400 euro heb daar kan je wel een leuk systeem van maken.
mischien wel iets goedkoper, maar goed.je kunt je geld maar 1x uitgeven.

dat agp pro slot maakt niet uit kunnen alle andere kaarten ook in.

:thumb:

ik ben het met de man boven mij eens. Niet doen en doorsparen. Als je 100 € hebt uitgetrokken voor een upgrade word t niet echt een super iets. Ook is het jammer nu een budgetbordje te halen en daar "later" een dikke videokaart in te gooien. Mijn advies is ook, spaar even door!

OK. Ik ben met mijn ouders overheen te komen dat ze €50,- extra dokken. Budget: 150 Euro dus.

Ik moet eerlijk zeggen, dat ik niet van de setjes houd. Ik heb het liever allemaal los. Zo kan je ook dingen goedkoper krijgen.

Als we die graka binnen het budget houden, en de rest ook, ga ik het bestellen.

Dan moet het maar. Vanavond ga ik bestellen, en laat het weten als ik het binnen heb.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan