Vista met bsod.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mikeytjee

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2007
ben het nu echt zat..
Ik heb laatst een nieuw mobo + processor enz gekocht, kortom een hele kit...
Nu startte ik vista op installeerde alles watbij het mobo zat, bij asusheet het instALL.
Nu herstart hij vaak en krijg ik vaak het blauwe scherm..
Vaak geeft hij aan IRLQ_NOT_EQUAL OR LESS ... nu heb ik ff op het internet gekeken en daar zeggen ze dat het aan de drivers ligt maar nu denk ik hoe kan dat, ik heb alles opnieuw geinstalleerd zelfs van mijn vid kaart...

HELP!

dan zal dat het wel geweest zijn dan.
want niet alles kan samen met vista.
je dien ook even op de cds te kijken.
mijn vista draai rock stabiel hier.
best is ook de laaste drivers van dat bord te downloaden zo dat het better samen werkt met,
de vista versies.

Er wordt duidelijk een conflict veroorzaakt, vaak (lees: altijd) is dat inderdaad met de drivers.

Even zoeken vanwaar dat bestandje afkomstig is (kijk in welke map het te vinden is) en dan even overwegen wat je het belangrijkst vind, dat bestand (dat bij een programma/toepassing kan horen) of je drivers?

Er wordt duidelijk een conflict veroorzaakt, vaak (lees: altijd) is dat inderdaad met de drivers.

Even zoeken vanwaar dat bestandje afkomstig is (kijk in welke map het te vinden is) en dan even overwegen wat je het belangrijkst vind, dat bestand (dat bij een programma/toepassing kan horen) of je drivers?

Over welk bestandje heb je het??:o

Het bestand dat het conflict veroorzaakt natuurlijk.

Nou dat kan alleen de ts weten, daarvoor moet ie de zoekfunctie gebruiken...

Bedankt dat je mij de vragen stelt en als je zelf iets kan aanvullen graag. Daar leren we allemaal van.En als er verdere onduidelijkheden zijn dan horen we dat wel van TS. Hij moet het probleem zien op te lossen.Nadat hij van ons de juiste adviezen heeft gekregen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Nou dat kan alleen de ts weten, daarvoor moet ie de zoekfunctie gebruiken...

Maar hoe kan je nou met de zoekfunctie uitvinden welk bestandje een BSD veroorzaakt, vandaar mijn vraag. Wellicht kan ik zo iets van je leren...

wooow dat gaat ff te verr :P
Maar als ik alle drivers heb geinstalleerd, gedl van asus zelf, wat kan het dan zijn..
En het rare is dat hij het bij xp niet doet dat herstarten....

Hoi !

Ligt echt niet aan Vista: deze week alweer 3 PC's geassembleerd en van Vista voorzien !

Geen enkel probleem; ook de klanten van een half jaar geleden zijn nog steeds tevreden met hun Vista-computer !

Dus: je hebt de hardware niet echt goed geinstalleerd;
of: niet de goede drivers.

Wat de exacte reden staat in de logboeken van Vista, en ook op je BSOD !

Dus graag de exacte foutmelding, dan kunnen we je misschien helpen.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Ligt echt niet aan Vista: deze week alweer 3 PC's geassembleerd en van Vista voorzien !

Geen enkel probleem; ook de klanten van een half jaar geleden zijn nog steeds tevreden met hun Vista-computer !

Dus: je hebt de hardware niet echt goed geinstalleerd;
of: niet de goede drivers.

Wat de exacte reden staat in de logboeken van Vista, en ook op je BSOD !

Dus graag de exacte foutmelding, dan kunnen we je misschien helpen.

Greetz,

Harry.

hoe dan? :P BSOD ???

Hoi,

Maak een printscreen van je BSOD en "ontcijver" hem.

Grtz.

Hoi !

Gewoon de exacte melding van je BSOD hier neer zetten en geen PC's in elkaar zetten als je er geen verstand van hebt !

Dat geklaag over Vista is allang achterhaald, zeker met een nieuwe PC !

Greetz,

Harry.

wel aardig blijven he :confused:
ja ik sta al klaar om een printsceen van te maken..
En niet zo kattig doen want mijn neef heeft em in elkaar gezet die bij de mycom werkt dus shht maar :)

Hoi !

Dan zou ik m'n gekwalificeerde neef het laten oplossen !

Greetz,

Harry.

Ben het met mrmusic eens dat dit een enigzins vaag antwoord is......

Met "bestandje" bedoel je waarschijnlijk een programma dat een conflict kan veroorzaken.....hier kom je bv. achter door mbv. msconfig een aantal programmas uit te zetten (bv. laatst geinstalleerde) en dan te kijken of het BSOD uitblijft.

Meest waarschijnlijk is het toch een kwestie van onjuiste/oude drivers voor een bepaald stuk hardware.

Suc6.

Ben het met mrmusic eens dat dit een enigzins vaag antwoord is......

Met "bestandje" bedoel je waarschijnlijk een programma dat een conflict kan veroorzaken.....hier kom je bv. achter door mbv. msconfig een aantal programmas uit te zetten (bv. laatst geinstalleerde) en dan te kijken of het BSOD uitblijft.

Meest waarschijnlijk is het toch een kwestie van onjuiste/oude drivers voor een bepaald stuk hardware.

Suc6.

Dank je aan zo'n antwoord het ik wat aan :thumb:

Ik heb het probleem al eens voorgehad op twee pc's (elk met dezelfde chipset)
drivers gedownload (voor de ene pc op de site van de fabrikant, voor de andere van de cd die bij het moederbord geleverd was) en geinstalleerd. BSOD,
bestandje verwijdert,
windows geherinstalleerd en drivers gewoon niet meer geïnstalleerd. Het was duidelijk dat het probleem ontstond nadat ik het programma had geinstalleerd. Bovendien presteerde de pc beter zonder drivers (dus met de standaarddrivers van windows).

Daarom raadt ik hier aan hetzelfde te doen. zoek het bestand/programma/toepassing dat het conflict veroorzaakt. Als je het bestandje kan vinden is het heel makkelijk om de toepassing te achterhalen. Anders zal je inderdaad met installeren/deinstalleren etc... moeten werken. Van zodra je gevonden hebt welke toepassing het is overweeg je: toepassing of drivers?
Bij mij was de toepassing net iets belangrijker

Ik heb het probleem al eens voorgehad op twee pc's (elk met dezelfde chipset)
drivers gedownload (voor de ene pc op de site van de fabrikant, voor de andere van de cd die bij het moederbord geleverd was) en geinstalleerd. BSOD,
bestandje verwijdert,
windows geherinstalleerd en drivers gewoon niet meer geïnstalleerd. Het was duidelijk dat het probleem ontstond nadat ik het programma had geinstalleerd.
Bovendien presteerde de pc beter zonder drivers (dus met de standaarddrivers van windows).

Daarom raadt ik hier aan hetzelfde te doen. zoek het bestand/programma/toepassing dat het conflict veroorzaakt. Als je het bestandje kan vinden is het heel makkelijk om de toepassing te achterhalen. Anders zal je inderdaad met installeren/deinstalleren etc... moeten werken. Van zodra je gevonden hebt welke toepassing het is overweeg je: toepassing of drivers?
Bij mij was de toepassing net iets belangrijker

*AUW* Dat doet me pijn , omdat ik het niet kan geloven !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan