Verbinding Verbreekt bij opnemen van telefoon!

Status
Niet open voor verdere reacties.

wouter ajax

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
hallo, Jullie blijken toch alles te kunnen oplossen :)dus hierbij een volgende vraag:thumb:

heel raar, maar telkens als de telefoon gaat, en opgenomen word, verbreekt de verbinding! als je de hoorn er weer oplegt duurt het even en dan heb je weer verbinding.

Kunnen jullie me helpen? heeft ook al een expert naar gekeken, hij heeft toen de router vervangen maar heeft niets opgeleverd behalve een rekening!

Groeten wouter:thumb:

W.s. ADSL?
Heb de indruk dat niet de 'router' (als je die al zou hebben), maar de splitter vervangen moet worden. Of hij is verkeerd aangesloten

dan kan de splitter op de verkeerde plaats zitten.
de splitter komt errst en dan pas de telefoon.....
dus splitter plaatsen daar waar de kabel het huis in komt.

ADSL ja!

De splitter zit in de meter kast. Maar als je ook maar even aan die draadjes zit begint heel de lijn de kraken en te doen.

dus verkeerd aangesloten.

ja de spitter heeft aan 1 zijde 1 ingang en aan de overkant 2 inganegen
die 1 daar komt normaal de telefoonlijn van buiten op....
en op de andere zijde staat meestal een telefoon en adsl.
op telefoon komt dan de teklefoonlijn die het huis ingaat en op adsl komt de lijn die naar je router g/modem gaat.

van wie heb je adsl

Buh .... ?
Als de 'draadjes' aanraken kraken tot gevolg heeft, zit daar al iets niet goed, want dat betekent een 'half-losse verbinding of een breuk in de kabel.

De meeste (goede?) providers hebben een uitgebreid installatievoorschrift.

Misschien heb je ADSL in de telefoon-ingang gedaan en de telefoon in ADSL-ingang gedaan.

Line = hoofdaansluiting telefoon
Telefoon = kabel naar telefoontoestel
ADSL= kabel naar modem

Een vriendin van ons had dit ooit gedaan en had hetzelfde probleem

Oja, geen telefoonsplitter gebruiken he.

de splitter die je gekregen hebt bij het installatie pakket is goed.
dat noemt men een adsl splitter

We hebben destijds de splitter vervangen omdat we dachten dat het daar aan lag. maar de nieuwe splitter bleek helemaal niet goed te werken. daarna hebben we de oude (orginele) er weer ingezet. met nog steeds het zelfde probleem. Alles zit aangesloten zoals puppie beschreef. groet,:thumb:

Bijvoorbeeld zo

adsl-pots-splitters-0000048071-L.jpg

Aan de andere kant is dan "line"

Sorry bij deze is dat anders

Laatst bewerkt:
Wat voor splitter dan:shocked:?

Zie je gebruiksaanwijzing hoe deze aan te sluiten:p

EDIT: krakende telefoonlijn = brakke verbinding/kabels .....
oplossing: gebruik de bijgeleverde snoeren eens, in plaats van aangeknepen stekkertjes, ook het beter aandraaien van de schroefjes in je kastje (als je geen RJ11 aansluitng hebt) kán zeker tot een beter resultaat bieden (eigen ervaring)

Laatst bewerkt:
Jaa alles zit zoals het hoort, expert die langs is gekomen zei ook dat alles goed zat....dat is het vreemde.

Humm vreemd. Toch lijkt het erop dat de telefoon "voorang" krijg boven ADSL. Mischien moet je er eerst voor zorgen dat je geen krakende verbinding hebt.

Off topic

Ik heb een antwoord gegeven die er stond, das vreemd want bij het openen van dit topic stond ie er niet. Dus sorry!:o

Genoeg kopzorgen voor vandaag gehad, hehe, ik ga naar bed! ik zie morgen wel weer verder, bedankt in ieder geval!:thumb:

Ik heb het hele verhaal gelezen en denk dat Ommeren het dichtst bij het de oplossing zit.

Je zegt dat het begint te kraken als je de kabels aanraakt.

Dat kan duiden op een los kontakt in een stekker of een kabelbreuk. Of een stekker die niet helemaal lekker in de contrastekker past.

Je zegt niet welk stukje kabel je aanraakt wat kraakt, maar ik denk dat het probleem daar in de buurt zit.

Wat nu als er meerdere telefoons in huis zijn en de situatie de volgende is:
meterkast (ISRA-punt) -> nú een aftakking naar "boven" én naar de ADSL splitter die óók in de meterkast zit. Vervolgens zit alles goed vanaf de ADSL splitter, maar doordat het signaal van het ISRA punt reeds gesplit is naar andere telefoons in huis, gaat het daar al fout. Maybe?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan