GeForce 800 GTS werkt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter neg
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

neg

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2008
Ik heb mn geforce 7900 GT/GTO vervangen door een Asus GeForce 8800 GTS 512 MB maar die werkt helaas niet.

Mijn moederboard is een Asus A8N-SLI deluxe, heeft een PCI-express x16 slot maar wel maar 1.0 en de Geforce 8800 GTS heeft een 2.0 nodig, maar dit zou moeten werken (volgens mij).

maar ja, de kaart werkt niet, zie ik iets over het hoofd ? Voeding ?

Bij voorbaat dank :D

ja je voeding hoeveel watt is die?

EDIT : heb je de 6 Pins stekker aangesloten als die er is?
aan de videokaart

Laatst bewerkt:
ja, ik heb het 6 pins stekker aangesloten, de ventilator op de GF 8800 draait ook mooi.

Ik heb 450 wat voeding.De ventilator in de voeding doet het volgens mij niet meer...

Naast het feit dat de voeding dus kapot is, is de voedong ook nog eens veel te licht voor die kaart!

450 wat is te weinig en voor een 8800gt is dat al krapjes voor een 8800gts is zoiezo minimum voeding recc. 500 wat dus misschien is het handig er een van 600 watt of meer te kopen

mgv

k, das duidelijk, betere voeding fixen dus. Is dat een boel/lastig werk om die te vervangen ?

en als k een nieuwe voeding koop, welke zou dan ok zijn, bij 4launch

Laatst bewerkt:
ik vind wel dat hier best veel wordt overdreven over voedingen, want ik heb een 8800GT en een 450 watt voeding, en mijn systeem gebruikt onder full load ( stressed) 298 watt. met een Core 2 Duo 8800GT SSC 2gb werkgeheugen, dus 600 watt is echt overkill !

Hoe kun je zien hoeveel je computer van het aanwezige vermogen gebuikt ?

Ik krijg een nieuwe voeding binnen, 550 watt, van Asus, zou voldoende moeten zijn (zegt men).

dat is zeker voldoende, je kunt dat niet zien, daar is speciaal apparatuur voor, een soort stekker die steek je in een stopcontact en de anderekant in je voeding , en er zit een display op met het wattage

arg arg

De nieuwe asus 550w erin gedaan, ging allemaal erg soepel. Doet ie niks. Lampje op het moederbord gaat branden en t lampje op de powerswitch van de voeding ook, maar de comp doet echt helemaal niks :(

Oude voeding erin, comp gaat weer aan.

Snap er geen bal van :p Enige wat op de voeding staat is "make sure you select the right voltage (110-230v)" maar zit nerges een switch of zo op dat hele ding.

kabel was bijgeleverd, neem aan dat die goed was.

En ja, alles goed aangesloten. Eerst nog ns de oude weer aangesloten, daarna de 550w weer, maar doet niks <

hmm, raar, mischien eens naar de winkel bellen, maar ik neem aan dat die nu dicht is.

k, opeens deed de nieuwe 550W voeding t, wat fout was ? geen idee, maar ja.

Dus tijd voor de GeForce 8800 GTS, nieuwe voeding ,alles ok nu, maar tuurlijk niet, ding doet nog net zoveel als eerst. Comp gaat netjes aan, de ventilator op de kaart draait (hij heeft dus stroom) maar t beedscherm kan niks vinden. Oude grforce 7900 er weer in, en beeld is weer terug...

Laatst bewerkt:
Naast het feit dat de voeding dus kapot is, is de voedong ook nog eens veel te licht voor die kaart!

mrmusic, jij moet eens ophouden met dat gezeur van jou telkens over dat elke voeding onder de 20.000 watt volgens jou te licht is. 450 watt (mits a-merk) is MEER DAN ZAT voor een 8800 GTS.

mrmusic, jij moet eens ophouden met dat gezeur van jou telkens over dat elke voeding onder de 20.000 watt volgens jou te licht is. 450 watt (mits a-merk) is MEER DAN ZAT voor een 8800 GTS.

Tandstickor heeft idd wel gelijk, want je hebt heus niet een monstervoeding nodig, als mijn hele systeem nog niet eens 300 watt gebruikt onder load , waarom zou ik dan MINIMAAL 600 watt erin moeten leggen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan