Keuze van processor.

Status
Niet open voor verdere reacties.

crulos

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2008
Beste lezer,

hier een arme student :)

Ik heb het volgende board en wil daar graag een dual core processor opzetten.
Ondanks al de informatie die ik lees, of juist daardoor, kom ik er niet meer uit.

Mijn board is de volgende
ASRock 775Dual-880Pro moederbord, 775-Pin socket.‏

Ik heb echt een limiet budget, maar ik wil eens kijken wat jullie advies is..

Ik wil erg graag een dual core, omdat dit bij games een grotere prestatieboost geeft.. heb ik gelezen, (klopt dit?)

Hoe luidt jullie advies?? EN Wat voor Dual core?? Er zijn er nogal wat soorten (D/core/core2) en dat verschilt heel wat in prijs.. prijs=prestatie??

ALvast super bedankt :thumb:

Gr Thijs

reactie

Dat is met een BIOS-update meestal wel op te lossen.

Even opgezocht..

Supports FSB1066/800/533MHz processor, EM64T CPU support Ready and H-T Technology
Supports Intel® Dual Core Processors (Extreme Edition / Pentium® D)

Wat is wijsheid? Gokken op de biosupdate? (zal als ik thuis ben ook even in t boekje van t moederbord kijken) of voor een sterke pentium D met HT-Technologie? Als die bestaan :o
Of n Extreme?? wat is beter/sneller voor games?

Kijk maar even voor een BIOS-update. Grote kans dat na de BIOS-update Core 2 Duo gewoon ondersteund wordt. Kijk even in de manual van het moederbord hoe een BIOS-update wordt gedaan.

Kijk maar even voor een BIOS-update. Grote kans dat na de BIOS-update Core 2 Duo gewoon ondersteund wordt. Kijk even in de manual van het moederbord hoe een BIOS-update wordt gedaan.

Dat heeft dus niet zoveel zin. Zodra een bios-update uitgebracht wordt die een uitbreiding betekent van de ondersteunde cpu lijst, wordt deze in de cpu lijst verwerkt...
Met precies omschreven welke bios welke cpu's ondersteunt.

In dit geval GEEN Core 2 Duo dus....

Dat heeft dus niet zoveel zin. Zodra een bios-update uitgebracht wordt die een uitbreiding betekent van de ondersteunde cpu lijst, wordt deze in de cpu lijst verwerkt...

Okay, das jammer, maar ben nu in de positie om deze te kopen:

Intel Pentium D 930 (S775, 3.0ghz, 4mb, 800mhz fsb, 95W, Box)

Sluit volgens mij aan en is niet duur!

Kan ik hiermee weer een tijdje vooruit??

Gr Thijs

Laatst bewerkt:
Okay, das jammer, maar ben nu in de positie om deze te kopen:

Intel Pentium D 930 (S775, 3.0ghz, 4mb, 800mhz fsb, 95W, Box)

Sluit volgens mij aan en is niet duur!

Kan ik hiermee weer een tijdje vooruit??

Gr Thijs

Zie hem in de lijst staan.. Maar dit is dus geen Dual core??

Dit is een wat oudere versie, het heeft 2 keer een pentium 4 op 1,5 ghz (geen HT) maar is wel leuk voor de meeste applicaties, 4mb chache is ook leuk. Ik heb hem zelf ook en ben zeer tevreden!

Ik heb nu het moederbord binnen gekregen en daar staat het volgende op de voorkant van de doos:

(ASRock 775Dual-880Pro moederbord)
Conroe E6xxx/E4xxx
Presler pxx
Smithfield 8xx
Cedar Mill 6xx
Prescot 5xx/6xx..

Dat zijn toch de processors die op dit moederbord passen!?
Verder staat er LGA 775 for INtel Core 2 Extreme, Core 2 Duo/ Pentium XE/ Pentium D/ Pentium 4 en Celeron D...

Ik kan nu een goedkope Intel Processor Core 2 Duo E6300 1.86GHz / LGA775 / FSB1066 (komt uit een Dell 9200?? zegt mij niet zo veel)
kopen, maar dit zou dan toch moeten passen!??

Ik hoop dat iemand snel antwoord, want dan kan ik de processor kopen.

Ik heb nu het moederbord binnen gekregen en daar staat het volgende op de voorkant van de doos:

(ASRock 775Dual-880Pro moederbord)
Conroe E6xxx/E4xxx
Presler pxx
Smithfield 8xx
Cedar Mill 6xx
Prescot 5xx/6xx..

Dat zijn toch de processors die op dit moederbord passen!?
Verder staat er LGA 775 for INtel Core 2 Extreme, Core 2 Duo/ Pentium XE/ Pentium D/ Pentium 4 en Celeron D...

Ik kan nu een goedkope Intel Processor Core 2 Duo E6300 1.86GHz / LGA775 / FSB1066 (komt uit een Dell 9200?? zegt mij niet zo veel)
kopen, maar dit zou dan toch moeten passen!??

Ik hoop dat iemand snel antwoord, want dan kan ik de processor kopen.

En is deze sneller dan een Pentium D? (voor games?)

ik raad je de E4600 aan, dat is een core 2 duo met een snelheid van 2400mhz, en een bussnelheid van 800mhz, (12x200) dus kun je met jouw mobo ( als je dat wilt ) zonder problemen overklokken naar 3162mhz. de cpu kost 120 euro als ik me niet vergis

Laatst bewerkt:
ik raad je de E4600 aan, dat is een core 2 duo met een snelheid van 2400mhz, en rate van 800mhz, (12x200) dus kun je met jouw mobo ( als je dat wilt ) zonder problemen overklokken naar 3162mhz. de cpu kost 120 euro als ik me niet vergis

EDIT:
sorry had niet gezien dat je mobo geen dual-core ondersteund,

Conclusie

Dames en heren,

ik ben erachter!

helaas niet de uitkomst waar ik op had gehoopt, maar mijn moederbord is inderdaad niet geschikt voor Core 2 dual van intel.

Er zijn schijnbaar 2 versies van mijn moederbord en ik heb dus (per ongeluk) de oudere besteld.. (de Pro versie.. die dus schijnbaar de oude is... Logisch!! :confused:) Dit is op naam haast niet terug te vinden, maar mbv de foto op een ASrock site, kwam ik er achter..

Op de doos staat helaas overal E6xxx.. wat ik erg verwarrend vind, maar dit gaat dus niet passen :( Ook met biosupdate gaat dit niet werken, omdat ASrock de nieuwe processors erbij zet na een biosupdate.. bij mijn moederbord staat er geen duo core bij, ook na de nieuwste bios-update)

Kan nu dus gaan voor een pentium D of Extreme.. of een ander moederbord..

Hartstikke bedankt voor alle antwoorden!

Groeten Thijs :thumb:

de E6xxx is core 2 duo :S , wat is nu de preciese naam van je mobo? dan kijk ik het nog ff voor je na

de E6xxx is core 2 duo :S , wat is nu de preciese naam van je mobo? dan kijk ik het nog ff voor je na

ASRock 775Dual-880Pro moederbord, 775-Pin socket.‏

http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=775Dual-880Pro
(komt overeen met de foto) ondersteund het volgens mij niet..

http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=775Dual-VSTA&s=
(helaas niet deze, aangezien deze wel core 2 duo ondersteund, staat er duidelijk bij)

Ik ben erg benieuwd wat jou bevindingen zijn!
Alvast bedankt!

Mvg Thijs

hij ondersteund geen core 2 duo zie ik, maar wel dual-core, dat is 1 processor van een core 2 duo, dus gewoon één kern in plaats van 2, dus het licht er nu aan wat je wilt, wat is je budged precies?

hij ondersteund geen core 2 duo zie ik, maar wel dual-core, dat is 1 processor van een core 2 duo, dus gewoon één kern in plaats van 2, dus het licht er nu aan wat je wilt, wat is je budged precies?

Dit komt dus neer op de Intel pentium D processors (en extreme??)?
Mijn budget is niet heel specifiek, maar wil vooral informatie over de processor die erop past, kan dan gaan kijken waar ik deze zo goedkoop mogelijk :o kan halen..

Wat is jou advies. Wat is een lekkere processor voor dit moederbord met genoeg cache, fsb en mhz om mij een tevreden gamer te maken.. speel vooral rpg.. wou de Witcher spelen, maar mijn pc trok dit niet..

Er is zelf een mogelijkheid om het gekochte moederbord weg te doen en een nieuw moederbord te kopen. Maar ben gebonden aan agp ivm nieuwe videokaart. Wil perse DDR2, socket maakt niet uit.. amd of intel ook niet (amd is iets goedkoper dacht is)
Misschien heb je hier ook wel ideeen bij.

Thx Thijs:thumb:

Dit komt dus neer op de Intel pentium D processors (en extreme??)?
Mijn budget is niet heel specifiek, maar wil vooral informatie over de processor die erop past, kan dan gaan kijken waar ik deze zo goedkoop mogelijk :o kan halen..

Wat is jou advies. Wat is een lekkere processor voor dit moederbord met genoeg cache, fsb en mhz om mij een tevreden gamer te maken.. speel vooral rpg.. wou de Witcher spelen, maar mijn pc trok dit niet..

Er is zelf een mogelijkheid om het gekochte moederbord weg te doen en een nieuw moederbord te kopen. Maar ben gebonden aan agp ivm nieuwe videokaart. Wil perse DDR2, socket maakt niet uit.. amd of intel ook niet (amd is iets goedkoper dacht is)
Misschien heb je hier ook wel ideeen bij.

Thx Thijs:thumb:

AMD is inderdaad goedkoper, maar voor te gamen is Intel beter dan AMD, ik zou heb je nu een agp kaart dan? wat voor ene? en pentium Extreme is ook Core 2 Duo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan