Duo of Quad?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gamezonex

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2007
heey,
Ik wil mijn PC upgraden om te gamen. Maar wat zal ik nemen? Q6600 of de E6750? En dan wou ik er ook een nieuw mobo bij en Ram. Dus wie kan een upgrade kitje maken? HEt budget is ongeveer 300/400 euro.

over een ugrade-kit gesproken

deze voldoet aan je eisen denk ik
Upgrade

Momenteel is voor gamen een Dualcore wel goed, sommige games kunnen al gebruik maken van 2 Cores maar de oudere niet. Als je een Quadcore koopt heb je er pas later wat aan waarschijnlijk.

Ik denk dat de upgradekit die Alternate aanbiedt (linkje Wufu) een héél aardige is. De 6750 presteert beduidend minder dat de dáár genoemde. Je weet niet wanneer fabrikanten massaal met software komen die geschikt is voor de Quad, maar daar ik er vanuit ga dat de upgrade een jaar of 3 de behoefte zal moeten bevredigen, denk ik dat je er goed aan doet om nu toch de Quad te nemen. Het setje past ook nog eens binnen je budget............. Plaats voor de resterende 70 tientjes één giga RAM erbij en je zit op € 400 en je bent 't heertje..............

Houd wel even je huidige hdd's qua aansluiting in de gaten v.w.b. die upgradekit: IDE / SATA.

Laatst bewerkt:
Absoluut een prima setje. Maar weet wat je koopt, de aangeboden Q6600 is het type B3 en niet het type GO. B3 is een oud model en verbruikt 130 watt de GO verbruikt 90 watt en is voor overclocken beter geschikt.
Waarschijnlijk is overclocken niet nodig en misschien niet je intentie, maar zoals gezegd: weet wat je koopt.

Succes!

Groeten,

René

Het is een upgrade............ Met videokaart, een behuizing en misschien ook nog een DVD brandertje heb je een nieuwe pc...................... maar da's niet de strekking van deze kit.

voeding koop ik zoiezo en kast en videokaart hou ik. Kheb Nvidia 8600GT.

Nee, ok, want op jouw huidige moederbord draait vermoedelijk een OEM Windows. Deze kun je niet zomaar meenemen naar dezelfde kast met een nieuw moederbord etc. etc.
Wellicht als je heel onschuldig overkomt aan de telefoon bij Microsoft België...........

Dat zou zonde zijn, als je Microsoft belt (wordt je volgens mij vanuit Nederland doorgeschakeld naar een Belgische telefoonoperator) en als je dan maar een beetje zielig doet en geloofwaardig overkomt, krijg je vanzelf wel weer een key om die OEM van het oude moederbord en processor, op het nieuwe plankje + processor etc. etc. te activeren.

ja maar ik wou toch windows en het is illegaal. Alleen hij draait het ook op zijn PC.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan