Videokaart verwisselen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Clank

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2007
hoi,

Ik had veel problemen met mijn videokaart (gooit me in een keer van de com af enzo). en nu ga ik een nieuwe kopen. Ik ben even aan het rondkijken hoe je die moet verwisselen, want als je je nieuwe erin doet, heb je waarschijnlijk geen beeld om de drivers te installeren van de nieuwe, maar anders zit de oude erin, en kun je nog steeds geen drivers installeren. HELP?

Clank

Even bij het begin beginnen;

Hoe weet je zeker dat je videokaart kapot is?
Welke aansluiting heeft je moederbord voor een videokaart? PCI, AGP of PCI-e?

Vervangen op zich is redelijk eenvoudig.
EERST met je oude videokaart er nog in de drivers verwijderen, je houdt dan nog wel gewoon beeld, alleen niet zo mooi!
Dan computer uitzetten, oude kaart verwijderen, nieuwe kaart plaatsen en aansluiten.
De computer weer opstarten, je hebt weer beeld, alleen niet mooi.
Dan nieuwe drivers installeren.

Ik weet dat omdat er een foutmelding kwam: Sync. Out Of Range. Op zon ander forum had iemand dat ook had een neiuwe videokaart gekocht en hij deed het weer.
En k hep geeen flauw idee welke aansluiting hij heeft.

Die melding duidt in eerste instantie op een verkeerde instelling van je monitor en niet op een kapotte videokaart!!

Op welke resolutie en refresh-rate staat je scherm ingesteld, wat dat is waarschijnlijk het probleem!

Die melding duidt in eerste instantie op een verkeerde instelling van je monitor en niet op een kapotte videokaart!!

Op welke resolutie en refresh-rate staat je scherm ingesteld, wat dat is waarschijnlijk het probleem!

Ik heb alle refresh rates al geprobeerd, maar het probleem bleef.

Ik heb hem nou op 60 Hertz staan, omdat daar het minste errors kwamen. Het probleem is wel dat k hem soms zie flikkeren.

ik heb ook een vraag inverband met mijn videokaart mijn videokaart is niet geinstaleert maar ik weet niet welke het is waar kan ik dit vinden en als ik bij deze computer kijk aparaatbeheer enzo staat hij erniet tussen

heb je het stukje beeldschermadapters open gemaakt? en het lijkt me handig om eerst ff drivers te installeren voordat je dat doet. anders ziet windows het niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan