Pc blijft hangen op logo Pentium 4

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelpot

Meubilair
Lid geworden
18 mrt 2008
Hallo iedereen! :D
Ik hoop dat er toch wel iemand zal zijn die mij zal kunnen helpen...
Het probleem zit hem zo: wanneer ik de pc opstart blijft hij hangen op het logo van Pentium 4.
Dan sluit ik af en wacht ik een heel aantal minuten want als ik direct terug opstart heb ik nog hetzelfde probleem maar als ik er er dan een heel tijdje op gewacht heb nadat hij is afgesloten (zo'n 15 minuten denk ik) dan startte hij ineens weer normaal op en ik dacht yes twas maar effe een klein foutje :p
Maar vanmorgen was ik naar school en mijn ma start de computer op en ze had hetzelfde probleem zij heeft dan gewoon gewacht en ze zei mij dat ze na 30 minuten ineens het scherm zag verspringen om dus te kiezen tussen linux en Xp vanaf dan gaat alles perfect:thumb:

Maar kan iemand mij hiervoor aub een mogenlijke oplossing geven?:(

Onlangs een BIOS update uitgevoerd?
Kun je in de BIOS het logo uitzetten en een full POST laten weergeven?

nee ik heb helemaal geen biosupdate uitgevoerd :confused: Het is de pc van mijn ouders waar ik nu momenteel moet werken maar ik zou niet weten waardoor dit komt en dit is nog maar vrij recent ook...

maar wat bedoel je met dit -->

wel heb ik onlangs de code proberen aan te passen om een ander loginscherm te verkrijgen maar dat was dan niet gelukt... IK moest logonui.exe veranderen van naam namelijk in logonui.exe.bak maar in al die files in system32 staat al geen .exe bij waarscheinlijk omdat bekende bestandextensies verborgen worden maar ik heb er dan .bak bij getypt.

Ik heb daar geen errors van gezien maar toen ik opstartte en zag dat de pc bleef hangen op het logo van pentium dacht ik dat het misschien hieraan kon liggen ?

Ondertussen is dit wel al gelukt met een programma maar verder niets, Hij blijft hangen op dat logo :(

Vertel eerst maar eens precies hoe Linux op die computer gekomen is?
Is dat na of voor de installatie van XP geweest?
Als ik je verhaal over je moeder goed begrijp duurde het verschijnen van het keuzemenu met Linux en XP lang, niet het laden van XP zelf. Hoe zit het nu precies? Probleem met keuzemenu of probleem met XP?

Tijs.

Ik denk niet dat er een probleem ligt bij linux ofzo of bij het keuzemenu tussen linux en xp want die dualboot is er toch al een jaartje ofzo.
Maar ik heb linux niet geinstalleerd, dat had een kennis van mijn pa komen doen...

Het probleem is dus gewoon dat wanneer ik de pc opstart, het logo van pentium verschijnt en NORMAALGEZIEN :P moet ik dan bijna direct daarna een keuze kunnen maken tussen Linux of Xp maar zover komt y niet :confused:
Volgens mijn ma bleef hij dus een half uur ongeveer op het logo van pentium hangen en dan verscheen er ineens het venster voor een keuze te maken tussen xp en Linux...
Ik denk met nadruk op denk :D dat dit een probleem is met xp maar voor het laden zelf van Xp gaat alles normaal...

dus voor de duidelijkheid--> ik kom soms niet verder dan het logo van pentium logo, en ben dus nog niet aan de keuze making tussen xp en linux

Naar het schijnt is 5minuten wachten al genoeg volgens mijn ma... een half uur was overdreven :confused:

weet er niemand aan wat dit kan liggen?

Lijkt me verstandig om dat Intel splash scherm eens af te zetten, dan kun je tenminste zien wat er gebeurt. Soms is het ook mogelijk met de [Esc] toets het scherm weg te krijgen, dan hoef je in de Bios zelf niet op zoek naar hoe dat splash screen af te zetten is.

Tijs.

het is een medion pc...
dus je zegt mij dat ik op esc moet drukken om te zien wat er gebeurd?
Ik vond het ook gewoon zo raar... normaal als de pc opstart hoor je alles goed werken , ventilator, processor enzovoort. Je hoort de processor zo lang werken zoals normaal en dan zou ik mijn dualboot screen moeten krijgen maar dan valt de pc precies stil :confused:

Ik zal dan maar eens proberen op esc te duwen als hij opstart... anders zal ik wel eens in de bios gaan kijken:thumb: weet iemand wat ik daarvoor moet indrukken voor een medion pc? Met mijn acer wist ik het allemaal perfect maar daar kon ik ook bijna niets veranderen in mijn bios...

Hoi !

Staat je C-schijf als eerste in de opstart-volgorde ?

Niet toevallig een grote externe HDD aangesloten ?

PC 100% zeker ad/spyware-vrij ?

Greetz,

Harry.

Ik kan niet zeggen met zekerheid dat hij 100% spyware vrij is maar ik vermoed van wel :P
Ik heb alles al eens gescand met avg, dan heb ik ook spyware search and destroy en met nog een paar tweak programma's heb ik toch ook wel eens iets gevonden denk ik...
zou het misschien aan de tweak programma's liggen? Ik betwijfel het. ik zal sebiet eens in de bios kijken en het splash scherm moest ik uitzetten niet?

Hoi,

Misschien wat achterhaald hoor, maar heb je al systeem herstel gedaan naar een punt voor de ellende begon?:confused:
(meestal worden de simpele dingen over het hoofd gezien) Of ff een proggie als ccleaner erop los laten?:D
Ik denk maar ff mee...
succes..

Chico.

jah systeemherstel heb ik ook aan gedacht maar helaas zijn er geen herstelpunten meer van de datum dat ik nog weet dat dit probleem er nog was want als de pc in stand-by staat is dit probleem er niet natuurlijk...

Jah wat heeft dat logo met windows te maken... Ik zou het niet weten maar de enigste OS die eigenlijk nog gebruikt wordt is Xp en vooraf was dit probleem er niet...

Sorry verkeerd gelezen, ik dacht dat je het windows logo bedoelde, dat ie daar bleef hangen. Niets gezegt!!:o

Mvg,
Chico

Ik zal je al bedanken voor het meedenken :thumb:
Het onderwerp van mijn topic nu is wel over het logo van pentium 4 maar soit das niks ;) iedereen vergist zich wel eens :p
----
ik zal dan nu eens effe opnieuw opstarten en proberen in de bios te geraken van medion:thumb:
tot straks dan hoop ik :p

Laatst bewerkt:
Oke thx.

Maaruh..Als je de cmosbatt. ff verwijderd. resetten dus.. kom je dan wel in je bios?
Kijk ook ff of alle stekkertjes op je moederbordt nog goed zijn aangesloten of connectoren van bv de ide niet verbogen zijn of los..

Gr,
Chico

euhm ik ging juist proberen om in de bios te komen, ik ging juist opnieuw opstarten en dan proberen in de bios te komen door op esc te duwen:thumb: ik had het nog niet geprobeert op deze pc :p
Ik heb eigenlijk een beetje schrik om in die bios te gaan, want als deze pc nu al helemaal omzeep is heb ik geen andere meer om op te werken omdat mijn laptop al is opgestuurd naar acer :( Bij acer kon ik niets misdoen maar is dit bij medion ook zo?

Ik zou btw niet weten waar die "cmosbatt te vinden :confused:
qua hardware of die goed aangeschakeld is weet ik het niet maar is het dan niet gewoon al raar dat hij dan ineens na 5 minuten wel reageert en normaal opstart?

Ik heb geprobeert om in de bios te geraken maar er komt bij mij niet zoiets op duw op f2 voor de bios enzo ook al is het bij medion dan esc...
Ik heb 2 maal (3keer eigenlijk opnieuw opgestart--> want 1 keer bleef hij weer hangen) verschillenden keren op esc te duwen maar ik kom niet in de bios terecht :S
Maar dan kom ik gewoon weer terecht op mijn dualboot en dan kan het ook niet meer op esc duwen :confused:
---
waar bevind zich dan dat bestand dat ik moet verwijderen om in de bios te komen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan