Nieuwe pc... aantal vraagjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rozenknopje

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2007
Hoiii,

Ik heb een nieuwe systeem samengestelt die ik ga kopen waarschijnlijk! Dit is wat ik ga kopen:

Intel Core 2 Duo E8400 3,00Ghz
Asus p5k
Corsair DIMM 2 GB DDR2-800 DHX Kit
Seagate Barracuda 7200.10 250 gb
MSI N9800GX2 1024mb (geforce 9800gx2)
Cooler Master Elite 332 Behuizing
Arctic-Cooling AF12025 PWM (extra cooling)
Cooler Master Real Power M520 (520 watt voeding)

Maar ik had een aantal vraagjes..

De eerste vraag: De videokaart is MSI N9800GX2, dit is het goedkoopste merk dat ik kon vinden. Zit hier heel veel verschil tussen??? Want je hebt ook nog de Asus versie, deze is 20 euro duurder... Wat is het verschil bij dit soort merken? Ik zal de link met specificaties geven van beiden:

MSI: http://www.alternate.nl/html/product/details.html?articleId=-1068882&showTechData=true

Asus: http://www.alternate.nl/html/product/details.html?articleId=-1068883&showTechData=true

Welke is aan te raden? Als je nog n beter (kwalitatief/goedkoper) merk weet, post het gerust, maar ik kies het liefst tussen de MSI en Asus.

De tweede vraag: Ik wil m'n pc vooral gebruiken voor zware games :p dus ik dacht dat de Intel Core 2 Duo E8400 (dual core cpu) wel goed is! Ik doe verder niet aan videobewerking of andere onzin. Dus ik denk dat een quad core niet hard nodig is?? Als dit wel het geval is, hoor ik het graag.

De derde vraag: Is er nog iets anders aan te raden om te veranderen?? Ik draai nu dan windows vista 32 bit, maar kan altijd overstappen op 64 bit later.. dus meer dan 2 gig memory heeft ook geen zin... misschien een andere optie: raid opstelling? Is er verder nog iets wat kan veranderen? Het blijft wel vooral voor gaming :p

Note: Het wordt geen SLI, dus SLI chipset is niet nodig!

Hartstikke bedankt voor het antwoorden! :love:

Vriendelijke groeten,
Karen

Laatst bewerkt:
Als je voornamelijk gaat gamen dan zou ik die machine helemaal niet kopen, maar zou ik een playstation o.i.d. doen.

1: ik zie geen verschil tussen snelheid.....

2: Nee Die E8400 is Goed voor games!

3: ja door een voeding te nemen en DVD speler
Voor RAID heb je minimaal 2 HDD's nodig.

@ ts wat is je budget want dit is niks je meot ook zeker een beter moederbordje nemen..
dus wat is je budget?

is een GX2 niet een beetje overkill op een p5k?? ik zat meer te denken aan een striker 2 formula of extreme...

is een GX2 niet een beetje overkill op een p5k?? ik zat meer te denken aan een striker 2 formula of extreme...

Nee hoor ????
hoezo is dat overkill als TS zwaar wil game is dit een Goeie keuze en met het bord zelf is niks aan de hand!

er is ook niks met dat bordje aan de hand....

1 de gx2 draait pas lekker op een bord met pci-e 2.0!!
2 als je echt zwaar wil gaan gamen moet je een p5n-t deluxe of een striker 2 formula nemen...

BTW
@ ts wat is je budget?

Er zit een 520 Watt voeding in. Heb em er nu bij gezet, sorry! Dvd speler heb ik hier liggen.

Mijn budget ligt ongeveer tot de 900 / 950 euro. Met deze opstelling kom ik op de 823 euro uit.

er is ook niks met dat bordje aan de hand....

1 de gx2 draait pas lekker op een bord met pci-e 2.0!!
2 als je echt zwaar wil gaan gamen moet je een p5n-t deluxe of een striker 2 formula nemen...

BTW
@ ts wat is je budget?

Niet dus.
wat je zegt met dat PCI-E 2.0 is waar dat hij dan echt alles eruit kan halen.
maar dat betekend niet meteen dat je dan een ander mobo moet nemen
en net zij je nog dat het mobo niet goed was ??

Als je voornamelijk gaat gamen dan zou ik die machine helemaal niet kopen, maar zou ik een playstation o.i.d. doen.

haha helemaal gelijk hier heb ik ook zitten twijfelen maar aangezien je dan steeds spellen moet kopen prefer ik een pc en met pc heb je meer mogelijkheden. maar ja wil je echt gamen dan btr een ps of xbox

ik zeg al niks meer als jij denkt het beter te weten dan zal het wel zo zijn he............;)

ik zeg al niks meer als jij denkt het beter te weten dan zal het wel zo zijn he............;)

Neeeee
Dat zeg ik niet.....
Maar een ik zeg alleen dat een P5K ook een mooi bordje is!en voldoendeis
ik wil je niet afkraken ofzo:(

naja... het beste wat je nu nog kan doen is wachten tot de GTX 260 en de GTX 280 uitkomen die VEEL sneller als de GX2 zijn (zeker de GTX 280):D

neem dan een p43 mobo van msi !! die heeft ook alles wat ej nodig hebt:thumb: en ook pci-e 2.0 en die kost maar iets van 80 euro (net zo duur als de p5k) maar dan beter!!:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan