'Simpele' CMS

Status
Niet open voor verdere reacties.

soedje

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2008
Hey,
Voor een site heb ik dus een CMS nodig, zodat de klant zelf info kan toevoegen.
Mijn idee hiervan is:
"ik wil een simpel log-in dingetje
waarbij dan tekst wordt ingevoerd
en ingesteld staat waar deze tekst komt te staan.
Opslaan en het staat erop.."

Nu ben ik bezig met wordpress, maar wilt niet echt lukken (nieuwe dingen moet ik kijkend leren, vanaf stap 1 naar stap 10 lukt me niet).

bedankt alvast.

soedje

Op deze site kan je CMS's met elkaar vergelijken. (Engels)

Zo als je ziet zijn er héél veel (en nog lang niet alle), dat maakt het ook wat lastig antwoord te geven op je vraag.
E.a. is bv ook afhankelijk van je hosting, welke software je voor je database wilt/mag gebruiken. Hoe groot het wordt. Moet het in het nederlands of mag engels ook, wat mag het (eventueel) gaan kosten etc.

Zoek je speciek een nederlands pakket; http://www.cmsoverzicht.nl/
Onder 'CMS tot € 5.000' staan er ook nog behoorlijk wat.
Laat je niet afschrikken door de 5000 €, zitten er genoeg bij die véél goedkoper zijn.
Zelf gratis is wel mogelijk bv; http://www.quickersite.com/r/dutch
Je moet in dat geval wel een hoster vinden met een server waar Windows IIS op staat.

Laatst bewerkt:
juist ja, dat zijn er aaaardig wat haha.
ik kan niet precies zeggen wat er wel en niet mag/kan op die host.

ik wil het, het liefst zo simpel/praktisch mogelijk houden en zal alleen tekst (misschien afbeelding) toegevoegd moeten worden (op een paar pagina's slechts)...

kun je me iets aanraden (wat ik zelfs in elkaar zet) :p?

ff voor de leuk, gaat om deze website http://www.littleleaguenetherlands.nl

die it-ernity die de hosting doet biedt zelf al cms systemen...ze noemen ook Joomla.

Als zij het doen zal het wel kosten...hoewel je ze ook als sponsor kan strikken en dan vragen of ze het dán wel voor niks doen...

Maar zelf inrichten kan dus ook voor niks...het kost je wel wat tijd om je erin te verdiepen, maar de hulp van de (enorme) community is een van de grote voordelen van Joomla als CMS.

En er zijn er veel meer; Drupal, CMS made simple.....

het probleem is dat ik die tijd (en het geduld denk ik) niet voor heb..
zoals ik al zei ben ik niet van stap voor stap iets doornemen.
kijk veel liever mee hoe iemand anders het doet.. en dan doe ik het daarna zo na (ja gek, maar waar).

is er nog een andere optie dmv formulier oid?

filmpjes zijn wel handig idd..
maar volgens mij niet echt specifiek wat ik precies wil.......
ik ben zo moeilijk bezig :rolleyes:

ja, zoals ik in begin post zei.
Een log-in venstertje.
Daar voer je dan tekst in.
En die tekst wordt dan op een aangegeven plek op die pagina gezet.

denk dat er niet zoiets is of wel..?

wat hij doet bij 8 minuten dat tekst invoegen, zo zou ik het graag hebben.
Maar met dat CMS bouw je de hele site, ik heb dus alleen voor 1 pagina zeg maar nodig...
wel handig tho

Mmm kan je niet helemaal volgen.

Of bedoel je het volgende;
Je hebt een website, nu ben je op zoek naar iets, een eenvoudige CMS, waar je naar toe kan linken vanaf die main site, waar gebruikers zelf eenvoudig een stukje kunnen aanpassen?

N.b Misschien is dit iets; http://start.websitebaker2.org/nl/introductie.php
Geheel gratis en opensource.

Die Quickerstart (en ook Website Baker geloof ik), zijn op zich goede, alleen te gebruiken om een hele website op te zetten als ik het zo eens bekijk.
Ik heb de website al, ik hoef alleen voor 1 pagina iets te hebben om tekst in te voegen via een panel.

sorry voor het vele vrage :o

Geeft niet, langzaam wordt het duidelijk.

Als je al een site hebt, hoe is die dan gemaakt en hoe wordt hij onderhouden? Geen CMS vermoedelijk, anders zou je er niet naar vragen...
Of er iets is voor maar één pagina vraag ik me af, daar zit bijna niemand op te wachten.
Je zult toch altijd of iets moeten installeren op de server, of de pagina op je eigen PC opmaken en dan uploaden.
4 opties m.i.
- Gebruik maken van het huidige pakket (als dat er is) waar de site op draait.
- Iets extra's er bij (mini CMS, maar die zal toch altijd de mogelijkheid hebben om een complete site te maken en onderhouden, als was het maar voor één pagina).
- Op de eigen PC iets neer zetten en de pagina telkens uploaden bij een wijziging.
- Linken naar een totaal andere server waar je de mogelijkheid hebt op één pagina te onderhouden. Bv via Google docs.

optie 2 klinkt wel goed in de oren een mini-cms.
Het zit namelijk zo, 1 deel van de pagina zal worden geupdate door de klant zelf, de rest staat vast en heeft geen dagelijkse updates nodig.

Nu is mijn vraag, waar ik ook heel de dag mee aan het ***ten ben, hoe krijg ik de site in CMS en goed draaiende.
Ik heb dit al geprobeerd met Wordpress, maar kwam niet verder dan het uploaden van alle bestanden :(

Ook Wordpress zul je moeten configureren, maar dat geld voor al die CMS pakketten, hoe klein of eenvoudig ze ook zullen zijn.
Elke CMS (ook Woldpress) heeft een database en web server nodig.

Deze moet dan naast de web server kunnen draaien waar nu de site op draait.

Soms moet je die zelf installeren, andere pakketten doen dat uit zich zelf, maar in alle gevallen moet je hoster het wel toestaan en ondersteunen anders kom je niet verder.
Mail de hoster gewoon met de vraag wat je mag en niet mag doen als je het niet weet.

Ik ga nog even aan de slag om je te laten zien of de Google Docs mogelijk een oplossing zou kunnen zijn.

nee, ik zie het. denk dat dat komt omdat ik niet zo netjes codeer :confused:...
ben meer van het designen namelijk.

Ik heb een standaard pagina gemaakt met daarin 'uitleg' (onzichtbaar op site zelf) waar tekst moet etc.
Zodat klant het eraf haalt, in kladblok tekst erin zet, en opslaat.
Heb het overzichtelijk neergezet dus moet wel lukken denk ik.

ik blijf het proberen hoor :rolleyes: geef niet zomaar op

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan