bevestigingsmail maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

myzaree

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 feb 2008
Hoi allemaal,

Ik weet eigelijk niet eens echt of mijn vraag hier wel thuishoort, maar ik stel hem toch.
Ik heb namelijk gèèn idee hoe je nu bv. klanten een bevestigingsmail kunt sturen.
Wat ik bedoel is dus, een formulier dat ingevuld moet worden, en wanneer je dan op verzenden klikt, de persoon in kwestie automatisch een bevestigingsmail krijgt.

Van sommigen hoor ik dat dat alleen kan met PHP.
Maar ik snap echt helemaal niets van PHP....
Ik werk met Golive.

Ik hoop dat iemand me kan helpen hiermee ;)
Groetjes
Petra

Laatst bewerkt:
Het kan niet alleen met PHP, het kan ook in andere talen. Met GoLive gaat het niet lukken. Als je niets van PHP snapt wordt het vrij lastig uitleggen in ieder geval.

Het kan niet alleen met PHP, het kan ook in andere talen. Met GoLive gaat het niet lukken. Als je niets van PHP snapt wordt het vrij lastig uitleggen in ieder geval.

Ja dat het met GoLive niet lukt had ik ook al vernomen hihi.
Ik wil me best gaan verdiepen in PHP alleen dat lijkt me noggal lastig gaan als GoLive het niet ondersteunt natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Golive ondersteund het niet ???!!?!?

Hoezo Golive ondersteund het niet. t'Is gewoon een bestand opslaan als .php
Je doet zoiets:

<?php
$naarwie="mail@mail.nl";
$titel="Bevestiging";
$bericht="<a href="bevestigingspagina?bevestig=ja">bevestigen</a>;
$headers="From:Ikke<ikke@ikke.nl>";

mail($naarwie, $titel, $bericht, $headers);
?>

Bevestigingspagina:
<?php
if($_REQUEST['bevestig']){
if($_REQUEST['bevestig']=='ja'){
doe iets.....
}
}
?>

1 probleempje., het meest simpele spamfilter haalt dit eruit...

meer weet ik niet.

is het niet mogelijk via smtp?

Ik heb de indruk dat hier even een beetje naast mekaar gepraat wordt... een interpretatie-verschilletje dus!

@ myzaree: wat bedoel je precies met bevestigings-mail?
1) een mail naar de gebruiker waarin jij bevestigt dat zijn mail ontvangen is en verwerkt zal worden
OF
2) een mail naar de gebruiker waarin je vraagt om zijn bericht te bevestigen (maw een soor email-verificatie)

@ tjallingk: ik begrijp niet goed waarom dat door een spam-filter zou tegen gehouden worden. Zo'n filter kijkt toch alleen maar naar de inhoud van de mail/onderwerp (en die inhoud heb je als verzender zelf volledig in de hand) of naar de afzender (en geblokkeerde afzenders moet de ontvanger zelf aanduiden)

Laatst bewerkt:
ik begrijp het zelf ook niet, maar een feit is dat je ze niet via hotmail kunt ontvangen dusja...

Ik heb de indruk dat hier even een beetje naast mekaar gepraat wordt... een interpretatie-verschilletje dus!

@ myzaree: wat bedoel je precies met bevestigings-mail?
1) een mail naar de gebruiker waarin jij bevestigt dat zijn mail ontvangen is en verwerkt zal worden
OF
2) een mail naar de gebruiker waarin je vraagt om zijn bericht te bevestigen (maw een soor email-verificatie)

@ tjallingk: ik begrijp niet goed waarom dat door een spam-filter zou tegen gehouden worden. Zo'n filter kijkt toch alleen maar naar de inhoud van de mail/onderwerp (en die inhoud heb je als verzender zelf volledig in de hand) of naar de afzender (en geblokkeerde afzenders moet de ontvanger zelf aanduiden)

Nee, ook (en misschien wel vooral) naar de headers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan