Windows Herinstalleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janklep

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2006
Hallo allemaal,

Ik weet dat hier al heel veel vragen over zijn, maar ik wil het even helemaal duidelijk hebben.

Aangezien mijn pc er traag is geworden, wil ik windows er opnieuw opzetten.
Ik heb nog een aantal vragen. Ik had deze site al gevonden, dus ik snap hoe het installeren gaat. Wat ik wel wil weten is of het mogelijk is om mijn D partitie te behouden. Dus dat ik gewoon de C partitie (Waar windows+programma's opstaan) kan formatteren en daar windows opnieuw opzetten. En dan de D partitie (Waar fotos/muziek/data/enkele programma's op geinstalleerd staan) gewoon zo kan houden als hij is. En als dan windows er opnieuw opstaat, de programma bestanden van D te verwijderen. Kan dit?

Verder wil ik nog weten hoe dat zit met een SATA schijf. Moet je daar nog iets bijzonders mee doen als je formatteert? Ik lees dingen over RAID-controllers, maar dat is toch als je meer dan 1 SATA schijf hebt?

Als laatste wil ik nog weten of deze stappenvolgorde klopt:
-Back-uppen
-Schijf Formatteren+Windows installeren
-Drivers Chipset/Graka/enz. installeren
-De rest van de programma's installeren

Ohja, dat formatteren, NTFS is toch het beste?

Alvast bedankt, Janklep

Op die SATA drivers na dan, want die heb je wel degelijk nodig op diskette!

Kijk, daar heb je het al.

Waar moet ik die dan in het stappenplan zetten?
En hoe kom ik daaraan? Kan ik die van de ASUS(Asus mobo) site downloaden, en dan rechtstreeks op een diskette plempen?

Maar de rest klopt dus?

En hoe kom ik daaraan? Kan ik die van de ASUS(Asus mobo) site downloaden, en dan rechtstreeks op een diskette plempen?

Maar de rest klopt dus?

Inderdaad die drivers van de Asus site halen en op diskette zetten.
Tijdens de Windows XP installatie, wanneer daar onder in het scherm om gevraagd wordt, op de F6 toest drukken en dan middels de diskette de drivers laden

Maar de rest klopt dus?

ja die drivers kun je van asus site halen en op diskette zetten.
bij instalatie word daar om gevraagd dan

met de rest zit je goed qua volgorde

edit:ben niet snel genoeg vandaag.:-)

Laatst bewerkt:
Oke, bedankt voor de snelle reacties. Dus windows vraagt er vanzelf naar? Eigenlijk is het dus gewoon heel simpel.

Maar dat idee wat ik had met de D partitie kan gewoon?

Mooi, dan verwijder ik gewoon de programma bestanden daar...

Op de asussite kan ik alleen de RAID-driver vinden. Is die goed?
Die is alleen gezipt bijna 7MB, dat past nooit op een floppy.

Ongezipt zelfs 10.6MB

Moet ik nou 8 floppy's gaan vinden?????
Of is er een betere oplossing. Als die er niet is, zou ik graag willen weten hoe je zo'n bestand opdeelt over verschillende floppy's.

Eesrt uiteraard uitpakken.
Dan krijg je een mapje ViaRaid
Daarin een mapje 6420Raid
Dan weer een aantal mapjes waaronder ViaRAID
Daarin een mapje Driver
Daarin een aantal mapjes waaonder WinXP
Volgens mij moet je de bestanden in dat mapje op diskette zetten

Oehh, wacht, moet ik misschien het programma: Makedisk openen?

Ik ga het morgen proberen, heb nu even geen diskettes...

Tot nu toe nog geen tijd gehad om te formatteren. Ik ben het van plan komende week te doen. Ik was wat aan het googlen er nog over. Gewoon kijken hoe het nou precies moest, en toen kwam ik overal tegen dat je die drivers alleen nodig hebt als je twee of meer schijven in RAID hebt staan. Hoe zit dat nou?

Oja, wat ik mij ook afvroeg, sluit een schone windows ook in normale tijd af? Nu doet hij er +-3minuten over vanaf het moment dat er staat: 'Windows wordt afgesloten'.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan