Backup programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

Herculesds

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2005
Hallo,

Ik ben al een tijd op zoek naar een backup-programma waarmee hij automatich (na het aan- of afsluiten van de pc) een backup van mappen maakt naar een andere pc (server)

Heeft er iemand een idee? Het programma mag betalend zijn

mvg.

Marko

Ik heb de Pro versie ook voor me neus nu! Het lijkt me idd een geschikt programma!

Bedankt!

Succes ermee :thumb:.
Laat maar weten of je er uiteindelijk voor kiest :).

Zelf gebruik ik het op meerdere PC's zowel particulier- als MKBsituaties en werkt prima.

Wij gebruiken op de zaak en bij klanten heel veel Symantec Backup Exec System Recovery 8.0.
Vaak combineren we die met een Western Digital MyBook als extern opslagmedium voor de backups.

Kun je gewoon een backup maken van een werkstation naar een externe harde schijf, de server etc., terwijl je ook gewoon kunt doorwerken ook! :) Alles is als taak te definieren om uitgevoerd te worden op de momenten die jij wilt, ook bij afsluiten pc etc.

Gecentraliseerd beheer vanaf de server (als de software ook daar geïnstalleerd is) etc.

Desktop editie voor de werkstations, server edition voor servers, small business editie voor SBS-servers.

Crasht de pc: Recovery cd erin, MyBook via USB eraan hangen, opstarten van CD en kiezen welk moment van backup je terug wilt zetten.

Ook prima te gebruiken als iemand per ongeluk een bestand op zijn/haar pc heeft weggegooid en het van backup teruggezet moet worden: Kan gewoon door het 'mounten' van een herstelpunt op de externe harddisk (of servermap), waarna de backup via een schijfletter in Verkenner kan worden benaderd om het gewenste bestand weer terug te zetten.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
@ dnties: Die vraag is 8 maanden oud.....:confused:

Ik neem aan dat de vraag niet meer actueel is voor de topicstarter. Die zit vast niet meer te wachten op een backupprogramma.... En daar gaat het om. Een of 2 weken na die tijd nog een toevoeging... ok. maar niet na 8 maanden.

Ik zie deze vraag inderdaad als nog steeds actueel, alhoewel de TS is gaan testen met XP_PC's tip.
Ook was deze discussiedraad (nog) niet op Opgelost gezet.
Daarnaast kan ik of iemand anders weer linken naar deze discussiedraad als een vergelijkbare vraag op het forum wordt gesteld. Forumlezers die mijn postings volgen weten dat ik veel teruglink naar eerder gegeven antwoorden/discussiedraden.
Als de discussiedraad van 2006 of vroeger was geweest, dan had ik hoogstwaarschijnlijk niet gereageerd. :p

Hopelijk mag mijn antwoord dus blijven staan. :D

Tijs.

Laatst bewerkt:
Overigens heb ik inmiddels vernomen dat men tevreden is met Backup4all :).

Ik heb de Pro versie ook voor me neus nu! Het lijkt me idd een geschikt programma!

En toen.......?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan