branden van een dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fleur12

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2007
HELP, ik wordt gek, gek van mezelf, gek van mijn pc en gek van alles daaromheen.
Ik probeer al geruime tijd een dvd te branden voor mijn kinderen. Kijk binnen halen van filmpjes enzo kan ik nu een klein beetje maar als ik ze heb dan lukt het me maar niet om wijs te worden uit de grote wir war.
Ik kan ze dan unzippen en krijg dan vaak allemaal verschillende soorten bestanden.
1.Hoe kan ik goed zien wat voor soort bestand ik heb ?
2. wat betekenden de verschillende soorten bestanden ?
3. Hoe pak ik verschillende soorten bestanden aan ?

heb nero om te branden en nu ook avi DVD burner maar het is allemaal nog niet gelukt, krijg of foutmedlingen of branden mislukt

Wie helpt mij wat opweg ?

kan je niet ff een screenshot maken ??

ik snap niet echt wat je bedoeld

waarvan wil je een screenshot ?

Kijk eerst moet ik het misschien elren begrijpen en dan kom ik misschien verder

maak een screenshot van de map waar bestanden in staan

heb je hier iets aan ?

bestand1.jpg

bestand2.jpg

bestand3.jpg

Ik hoop niet dat alle bestanden in het (grotere) screenshot in één map zitten, want dan is het een relatieve chaos (maar omdat het een screenshot is, zitten ze kennelijk wél in één map)

Het is compleet zinloos om te weten wat elke bestand doet. Je weet immers ook niet wat de vele duizenden Windows bestanden precies "doen".

Als je een film download en het is een .avi dan gebruik je Vision Express van Nero om de film te encoderen naar DVD bestanden. Als Visionexpress zijn werk gedaan heeft, dan heb je een map waarin een stuk of wat bestanden zitten met de volgende extensies:

.bup
.ifo
.vob

Die bestanden bevinden zich in een map genaamd video_ts

Enige wat je hoeft te doen is Nero te starten, kiezen voor het maken van een DVD -> Video DVD en vervolgens kies je voor "Nieuw". Je zorgt ervoor dat in het rechtervenster de map video_ts zichtbaar is. Deze sleep je vervolgens naar de linker deelmap in het venster en tot slot kies je voor branden.

Elk bestand in de map video_ts dat anders heet dan hierboven staat, hoort er niet in thuis.

Jouw screenshot vertelt mij een paar dingen: er zitten in ieder geval 2 filmmappen in met daarin videobestanden : de video_ts mappen. Daarnaast nog een andere willekeurige map: bruine beer....., ee bestand genaamd TMP en twee bestanden, genaamd VTSxxx die deel uitmaken van een film / een video_ts map. Deze 2 bestanden horen helemaal niet "los" van de .ifo en de .bup in een map "rond te zwerven". Daarnaast nog twee VTS_01.0 mappen. Wat die daar doen is mij een raadsel. Kortom de inhoud van je screenshot is rommelig en niet correct, op mogelijk de twee video_ts mappen na.

Laatst bewerkt:
Bedankt dat u de tijd neemt om mij proberen te helpen. dank daarvoor !!!
Ik ben nu aan het converteren met AVI DVD burner kan dat ook ?
Ik heb wel Nero maar niet dat vision express denk ik, is dat een appart programma ?
Ik heb nu iets geconvertreed en krijg inderdaad verschillende bestanden in die map
een filmfrafment (kan ik met mediaplayer afkijken)
backupbestand van de IFO
video_TS info dvd film
en een DVD bestand
zoiets als de onderste screenshot zeg maar
kan ik nu met Nero branden ? zo ja welk bestand brand ik dan ?

Ik heb naast Avi bestanden ook andere soorten bestandedn in mappen, zoals in tweede screenshot, dit is geen avio bestand, moet ik hiermee hetzelfde te werk gaan ?

ik heb nog even een ander iso bestand van Bob de bouwer geconverteerd
en kreeg het volgde toen te zien

bestand4.jpg

Een .rar bestand is niets anders dan een ingepakte verzameling bestanden.

Ik adviseer je om eerst een wat te gaan lezen over dvd bestanden. Een zeer beknopte uitleg vind je hier:

Klik-> 1
Klik-> 2
Klik-> 3

Daarnaast. Een complete cursus videofilms downloaden en branden gaat hier even niet werken. Dat ben ik ook niet van plan.
Ik geef je 1 welgemeend advies:

Als je een .avi hebt gedownload, zet 'm dan om met Vison Express (gratis te downloaden vanaf de site van Nero)

Daarna heb je een VIDEO_TS map en die hoef je alleen maar in Nero van rechts naar links te slepen en branden maar.

Zet die avi eerst om naar dvd formaat daarna die gele bestanden naar nero om te branden

ik weet niet of je avi naar dvd kan doen met nero??

die gele cd op die screenshot

Ik had nog graag een kwartiertje met je gediscussieerd, maar ik moet helaas zo offline. Als ik je mag proberen samen te vatten, dan zou dat ongeveer als volgt gaan:

je l*lt uit je nek !

Als TS toevallig gekozen zou hebben voor het afspelen van zijn videobestanden met de WMP ipv Nero Showtime, dan zouden de bestanden / mappen niet geel zijn geweest, maar bijv. een soort van dia-achtig uiterlijk hebben gehad met een filmstriprand.

Het gaat om de sóórt bestanden die gebrand moeten worden.
Daarnaast: de Nero tutorial die je linkt heeft het over de inhoud van Video_TS mappen en NIET over de VTS_01_0 bestanden.

M.a.w. schrijf zinvolle dingen, of schrijf niets!

Laatst bewerkt:
:(:(:( jullie blijven toch wel aardig tegen elkaar ?? ruzie om mijn probleem daar hou ik niet van hoor ;)

Maar goed ik had dus dat avi dd burner gebuikt om de avi om te zetten, ik kreeg toen de bestanden zoals ik die heb laten zien de tweede keer maar dit is dus niet het goede ?
welke van deze bestanden zou ik dan evt moeten branden mocht het wel goed zijn ?

Ik zie echt door de bestanden het bos niet meer :o:o:o

Als je een .avi hebt gedownload, zet 'm dan om met Vison Express (gratis te downloaden vanaf de site van Nero)

ik kan dit nergens vinden hoor :shocked:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan