blauw scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomas94

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2008
Berichten
24
hallo,

als ik aan het computeren ben valt mijn pc uit, het scherm wordt blauw en ik krijg een foutmelding: *** STOP: OxOOOOO 8E(OXOOOOO5, Ox85CB3731, OXF3031C3C, OXOOOOOOOO. Graag zou ik willen weten wat dit betekend, en wat ik eraan kan doen. Aan de videokaart kan het niet liggen, want die heb ik net nieuw gekocht.

alzovast bedankt voor de moeite:):thumb:
 
hallo,

als ik aan het computeren ben valt mijn pc uit, het scherm wordt blauw en ik krijg een foutmelding: *** STOP: OxOOOOO 8E(OXOOOOO5, Ox85CB3731, OXF3031C3C, OXOOOOOOOO. Graag zou ik willen weten wat dit betekend, en wat ik eraan kan doen. Aan de videokaart kan het niet liggen, want die heb ik net nieuw gekocht.

alzovast bedankt voor de moeite:):thumb:

Hallo,

Nieuwe videokaart heh heb je die erin gezet en gebeurde het daarna?
 
je zegt het bijna zelf al...
je hebt een nieuwe videokaart... welke ???

en hoeveel Watt voeding heb je??

bijna 90 % zeker dat je voeding te zwak is...
 
Weet 100% zeker dat het aan je videokaart zal liggen, nvidia?
Heb je ook een onboard videokaart?
 
ik denk niet dat het aan de videokaart ligt want het begon daarvoor ook al. het is een Nvidia 8600 GT. daarna kreeg ik allemaal rare blokjes op mijn beeldscherm. De voeding is in orde want die heeft al een jaar lang gewerkt.
 
ik denk niet dat het aan de videokaart ligt want het begon daarvoor ook al. het is een Nvidia 8600 GT. daarna kreeg ik allemaal rare blokjes op mijn beeldscherm. De voeding is in orde want die heeft al een jaar lang gewerkt.

het kan wel zijn dat door die nieuwe videokaart dat je meer energie nodig hebt!

heb je ook al eens de temparatuur in je pc gecontrolleerd en ook de drives zoals XP_PC zegt?
 
daar kan het niet aan liggen want het gebeurde al voor die nieuwe videokaart.
ik denk ook dat het aan de temperatuur ligt, maar hoe krijg ik die weer omlaag dan?
 
Laatst bewerkt:
Over zijn algemeenheid: schoonmaken.
Eerst de temperatuur meten: met bijvoorbeeld Speedfan of Everest.

ik denk niet dat het aan de videokaart ligt want het begon daarvoor ook al. het is een Nvidia 8600 GT. daarna kreeg ik allemaal rare blokjes op mijn beeldscherm. De voeding is in orde want die heeft al een jaar lang gewerkt.
Gevraagd werd niet of 'ie in orde is maar of deze krachtig genoeg is.
 
Laatst bewerkt:
dus zal hij ook wel krachtig genoeg zijn

Dat valt te bezien. Je gaf zelf aan dat je er een nieuwe videokaart in had zitten en deze staan erom bekend veel stroom te trekken.
Later gaf je aan dat het probleem zich al voordeed voor die nieuwe videokaart geplaatst was maar dat kunnen wij ook niet ruiken :p.

Hoe zit het met je temperaturen?
 
haha is ook een optie, een fan zal je pc goed koelen en is helemaal niet duur
voor 6 - 7 euro heb je een goede fan hoor...
dus best en goede optie

(als het aan de warmte ligt)
 
Met extra fans verleng je in principe alleen de termijn tot je moet schoonmaken.
[smallimg]http://www.tlccomputerservices.co.uk/dusty%20cpu.jpg[/smallimg]

Als de boel verstopt zit met veel stof dan kan een sterkere koeler er nog beter doorheen komen maar uiteindelijk moet je het toch schoonmaken. Kan soms meer dan 20 graden schelen.

Extra koelers zijn ook een optie als de airflow toch al niet zo goed is.

schone foto XP_PC :p

van jouw pc toevallig? :D (die heeft dan toch een schoonmaakbeurtje nodig ;))

Ja, het is gewoon nog wachten op de Ts met de temperaturen hé...
 
we wachten,
we wachten,
we wachten al zo lang :p
 
de fan is ook niet vies geweest, die heb ik schoongemaakt en uitgetest, maar hij blijft uitvallen. :confused:
 
laat de zijkant er eens een poos af... kijken of hij dan genoeg lucht krijgt.... eventueel nog een losse airco er voor zetten ;)

weet je echt zeker dat je voeding sterk genoeg is?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan