pc wil niet meer opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

versprillec

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2003
Sinds vanmorgen wil mijn pc niet meer opstarten .

Ik heb een mediacenter windows xp systeem met 2 harde schijven ,1 vast en 1 portable

zonder besturingssysteem.
Als ik probeer op te starten kom ik niet verder dan het windows logo en dan probeert hij weer opnieuw op te starten de harde schijf maakt dan vreselijk veel lawaai.

Ik krijg wel een keuzemenu te zien maar wat ik ook kies niets werkt ,kan niet in veilige modus komen en bij system recovery probeert hij het wel maar blijft na een paar minuten steken .

Ik kan wel in de bios komen ,
in de foutmelding die ik maar half kon lezen zou het probleem in de windows boot sector moeten zitten

Heeft er iemand enig idee ? heb niets nieuws geinstaleerd alleen heb in onlangs de automatische backup functie aan gezet

geen besturingssyteem?? en harde schijf die lawaai maakt,lijkt mij duidelijk
de harde schijf is overleden lijkt mij

Zou je denken ? maar hoe kan het dan dat ik wel het windows logo nog zie ?

op de vaste schijf staat wel een besturings systeem natuurlijk ,op de portable niet die gebruik ik alleen als opslag .

Wat zij nog meer de symtomen van een kapotte harde schijf?

tik geluiden hoor ik niet ,zijn meer straaljager geluiden .

ik heb de foutmelding kunnen achterhalen : unmountable-boot- device

en stop : 0x000000ed ,0x85d10a68 ,0xc0000006 ,0x00000000 ,0x00000000

bekend met deze melding?

nog een vraag ,
er wordt mij aanraden om de schaduw kopieen en de caching in de bios geheugen opties uit te schakelen hoe doe ik dit op een veilige manier ?

Laatst bewerkt:
Op school hebben wij dit ook gehad.
Toen was de harddisk kapot.
Je kan proberen vanaf je windows cd op te starten, op R drukken, dan aanmelden bij je windows (als je geen wachtwoord hewbt op je administrator account moet je gewoon op enter drukken) en dan chkdsk C /R intypen.
Dit duurd lang, maar misschien helpt het

Hier staat wat een unmounteble boot volume is:

http://www.planet.nl/planet/show/id=74274/contentid=786483/sc=648923#anchor2838695

ik heb geen windows cd ,zou het ook lukken met een willekeurige windows cd ? bv xp professionals .

2 zaken:
1. Haal eens de portable drive van je pc af, en start dan eens opnieuw.
Helpt dit niet, dan
2. Volg deze instructies
Wordt tussendoor gevraagd bij welke Windows je wilt aanmelden, type dan de 1 en geef Enter
Daarna wordt wellicht om het wachtwoord van Administrator gevraagd. Geef dat in en geef Enter, of druk gewoon Enter als de administrator geen wachtwoord heeft.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
oke optie 1 heeft niet geholpen morgen zal ik optie 2 eens proberen met een xp pro instalatie cd .

ik heb vanochtend geprobeerd om met een windows pro cd het systeem te laten opstarten maar dit lukt ook niet ,de schijf wordt wel gezien en de pc probeert op te starten vande schijf maar dan krijg ik wwer dezelfde foutmelding ,en probeert hij weer opnieuw op te starten .

ik ben bang dat de de harde schijf kapot is .

ik heb vanochtend geprobeerd om met een windows pro cd het systeem te laten opstarten maar dit lukt ook niet ,de schijf wordt wel gezien en de pc probeert op te starten vande schijf maar dan krijg ik wwer dezelfde foutmelding ,en probeert hij weer opnieuw op te starten .

ik ben bang dat de de harde schijf kapot is .

Het is niet de bedoeling dat je opstart van de harde schijf. Je moet eerst (proberen) de harde schijf te repareren in Herstelconsole. Daarom opstarten vanaf de XP CD, en kiezen voor Herstelconsole om deze reparatie-actie te kunnen starten.

PS: Kijk ook even naar de tip(s) in deze discussiedraad m.b.t. repareren van bad sectors (chkdsk /r of HDAT2).

Tijs.

Het is niet de bedoeling dat je opstart van de harde schijf. Je moet eerst (proberen) de harde schijf te repareren in Herstelconsole. Daarom opstarten vanaf de XP CD, en kiezen voor Herstelconsole om deze reparatie-actie te kunnen starten.

PS: Kijk ook even naar de tip(s) in deze discussiedraad m.b.t. repareren van bad sectors (chkdsk /r of HDAT2).

Tijs.

ik ben inmiddels 2 harde schijfen verder. Niets helpt !

Graag wat concreter:
1. Wat heeft chkdsk /r opgeleverd op je schijf met het 'geluid', of HDAT2?
2. Wat bedoel je precies met: "Ik ben inmiddels 2 harde schijven verder?"

Tijs.

Laatst bewerkt:
Graag wat concreter:
1. Wat heeft chkdsk /p opgeleverd op je schijf met het 'geluid'?
2. Wat bedoel je precies met: "Ik ben inmiddels 2 harde schijven verder?"

Tijs.

Ik heb 3 harde schijfen op mijn computer, een waar windows op staat, een waar ik mijn spellen en muziek op heb staan en een extra data schijf voor documenten ed.

Ik heb geprobeerd windows opnieuw te instaleren en dit lukte totdat ik een welkom scherm kreeg met de computer instellingen worden geladen wat zon 2 uur lang bleef staan, opnieuw opgestart, weer een uur gewacht, maar hij starte maar niet op.

Dus toen op die harde schijf eruit gegooit, samen met de data schijf. Dus toen de andere schijf [die met de spellen erop] geformateerd en het zelfde geprobeerd maar krijg tot 2 keer toe een bsod op de helft van de setup.

Tijs.

dat is het probleem juist ,
ik kom niet in de herstel console ,ik probeer op te starten via de xp cd en deze stopt dan na een paar minuutje en geefteen foutmelding .

Ik heb eerst in de bios iets veranderd zodat de pco pstart van de cd rom
dus dat probeert hij wel ,of ik moet het niet goed geaan hebben (ben ook maar van alles aan het proberen)

Je moet in de BIOS en dan moet e alles op disabled zetten op die pagina waar ook de cd/dvd staat behalve de cd/dvd , dan save settings en quit, dan komt er een scherm met je pc gegevens en onderaan een line waar staat druk op een toets om op te starten vanaf de cd

veel succes verder

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan