Pc Samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

homemix25

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2008
hallo
ik ben ook op zoek naar een game pc en wil hem ook zelf gaan samenstellen. nu wil ik hem binnen 4 weken gaan halen en is mijn vraag: komt er binnen 4 weken nog iets uit waarvan jullie zeggen wacht daarop? zoniet dan heb ik zelf even een samenstelling gemaakt, aub even zeggen wat beter of anders moet.

Asus P5K

€ 67,18 € 67,18

Intel Core 2 Quad Q6600 2.40 GHz, 1066 MHz, 8 MB , Boxed

€ 136,09 € 136,09

Asus GeForce EN8800GT 1024 MB, PCI-e 16x

€ 162,98 € 162,98

Antec Gamersgear Nine Hundred Zwart, Geen Voeding

€ 75,59 € 75,59

AXP Supernova NEAX-005 600 Watt, 20+24 Pins

€ 75,59 € 75,59

AOpen DVD-RW DSW 2012p IDE, Bulk, Zwart

€ 15,92 € 15,92

Corsair TWIN2X4096-6400C5DHX 4096 MB, PC6400, 800 MHz, 5, Kit Of 2

€ 68,91 € 68,91

Cooler Master High Performance Thermal Compound

€ 5,00 € 5,00

totaalprijs: 732,12 inc btw.

groeten yoeri

Neem een E8400 Beter voor games
en kies gewoon een normale 8800GT met 512MB want aan 1024MB heb je niets (meer)

en waarom niet de Cooler master M520

en ik zou voor een HD4850 nemen
Sneller en goedkoper (€135)\
en op een P5K kan die later nog in Crossfire

Laatst bewerkt:
ben het eens met blue ray
die voeding is zo wie zo **** neem een a merk voor en pc die zwar belast woord.

@homemix

als processor neem een E8400 zo als eerder gezegd

als videokaar zal ik de 4850/4870 pakken presteren beide veel beter dan de
8800 GT BV deze: http://www.azerty.nl/8-165-82545/r4850-t2d512.html

zie hier een mooi review: http://www.hardware.info/nl-NL/articles/amdnZmptZGKa/ATI_Radeon_HD_4850_Test/

als voeding deze: http://www.azerty.nl/8-52-35578/real-powerpro-modular.html
dit is stabiel en stille voeding bovendien is deze ook modulair (kabels die je niet gebruikt kan je er af halen)

Wat is het budget?

ik zelf zou dit kopen
game je echt zwaar dan zou ik gaan voor 2x 4850 of 1x 4870 (in dit geval 1x 4870 dan kan je later nog uitbreiden!)
ik denk dat 640GB Harddisk wel genoeg is ???

Bijlagen

• Pc butget onbekend.JPG
    Pc butget onbekend.JPG
    63,7 KB · Weergaven: 96
het budget is rond de 800 euro.
heel erg bedankt ik ga nog even rondkijken en proberen om met jullie ingevingen een pc samen te stellen.

groeten yoeri

Budget = 800
Assemblage nodig?
Besturingssysteem nodig?
Winkelkeuze? Of maakt dit je niks uit?

@ BluRay
Het lijkt mij niet nodig om een X38 moederbord te nemen van 150 euro. Kan je beter de 80 euro stoppen in een HD4870.

nee geen windows nodig. wel een kast de nine hundred van antec graag. of er moet een andere kast zijn met dezelfde specificaties ongeveer.

nee geen windows nodig. wel een kast de nine hundred van antec graag. of er moet een andere kast zijn met dezelfde specificaties ongeveer.

De kast kan je in de Nine Hundred veranderen, het past in je budget (Zie het plaatje).

Hoe zit het met assemblage? Ga je hem zelf in elkaar zetten of moet de winkel dit doen?

dat ga ik zelf doen samen met iemand die er verstand van heeft. zou ik met de samenstelling die jij hebt gemaakt nog 2 jaar door kunnen gamen of moet hij dan wat zwaarder zijn?
yoeri

Budget = 800
Assemblage nodig?
Besturingssysteem nodig?
Winkelkeuze? Of maakt dit je niks uit?

@ BluRay
Het lijkt mij niet nodig om een X38 moederbord te nemen van 150 euro. Kan je beter de 80 euro stoppen in een HD4870.

is het nog mogelijk om met dit moederbord later nog een 2e videokaart erbij te zetten?

na een hele middag op internet heel erg veel forums en reviews te hebben gelezen. denk ik dat het voor mij het beste is het systeem van blu-ray te kiezen met de 4870 erbij en dan over een tijdje nog eentje erbij te halen en ze in crossfire te zetten.
had ik nog wat vraagjes:
kan ik later nog meer werkgeheugen erbij prikken of kan dat niet met dit moederbord?
Ik las ergens dat bij deze kast de koelers niet worden meegeleverd, is dit zo of was het gewoon bad luck?
ik las was over koelingspasta:S wat is dit en is het bij dit systeem nodig?

Ja je kan later nog naar 8GB gaan (dat is het maximale van het bord)
in die kast zitten standaart 3of 4 koelers als ik het goed had... (even voor je kijken)
Nee bij die processor zit een boxed koeler en daar zit al koelpasta op !

EDIT : er zitten 4 Fans standaart bij de kast

Laatst bewerkt:
bedankt:D dus als ik een beetje kijk naar wat iedereen over deze onderdelen zegt. zou ik met deze samenstelling goed kunnen spelen en zoals jullie het bekijken crysis kunnen spelen:P?

met een 4870 kan je crysis vloeiend spelen!

bedankt:D ik ga even rondneuzen waar ik deze samenstelling het goedkoopst kan krijgen en ik zal jullie hier laten horen hoe de pc bevalt. heel erg bedankt voor jullie hulp:)

groeten yoeri

www.azerty.nl
heel goedkoop
daar is die ook samengestelt
bij de zoekmachine kan je gewoon het artikel nummer (ID) intikken :D

Laatst bewerkt:
met een 4870 kan je crysis vloeiend spelen!

Beetje jammer dat jij een HD4850 erin hebt zitten.

@TS:
Bij Bluray zit er dus geen HD4870 in maar een HD4850. Verder is dat moederbord te duur met een budget van 800 euro. Kan je beter 60 euro besparen op het moederbord en deze 60 euro bij het van geld de HD4850 doen zodat je wel een HD4870 erin kan doen. Een moederbord waar je er later eventueel nog een bij kan plaatsen is niet nodig. Want op het moment dat jij meer grafische power dan één HD4870 nodig hebt om de games te kunnen spelen, dan zijn er op dat moment al weer veel betere kaarten op de markt.

Ik heb wel voor een moederbord gekozen waar eventueel nog een tweede bij geplaatst kan worden al draaien beide kaarten dan wel allebei op 8lanes en niet op 16.
Dit lijkt mij dan momenteel de beste keuze (wel met een HD4870 dus):

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan