Windows XP op DvD zetten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Helm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Helm

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2005
Hallo experts ik Zou graag mijn windows versie op DvD zetten voor het geval ik een crasch krijg.De versie van windows die ik nu heb is te oud.
Ik weet alleen niet hoe ik zo'n DvD zou moeten maken zodat als er zich iets voor doet ik windows opnieuw kan installeren?
Alvast bedankt.

Groeten HELM
:cool:

Hallo experts ik Zou graag mijn windows versie op DvD zetten voor het geval ik een crasch krijg.De versie van windows die ik nu heb is te oud.
Ik weet alleen niet hoe ik zo'n DvD zou moeten maken zodat als er zich iets voor doet ik windows opnieuw kan installeren?
Alvast bedankt.

Groeten HELM
:cool:
:confused: Om eerlijk te zijn snap ik je vraag niet goed. Wil je gewoon een installatie cd van xp om te kunnen herinstalleren, of wil je een image van je schijf, om die dan in geval van terug te kunnen zetten?

:confused: Om eerlijk te zijn snap ik je vraag niet goed. Wil je gewoon een installatie cd van xp om te kunnen herinstalleren, of wil je een image van je schijf, om die dan in geval van terug te kunnen zetten?

Inderdaad ik zou een cd willen om te herinstalleren.
maar hoe maak je die??

http://www.nliteos.com/

daar ken je een bootable installation disc mee maken

Als je je huidige versie van xp (degene die is geinstalleerd op je pc, die je nu gebruikt) op cd wil zetten om, als het nodig is een recovery te maken, zal je image moeten maken van je schijf (ik vrees dan dat een cd/dvd te klein zal zijn en dat je het op een (extern) HD/usb zal moeten opslaan.

http://www.nliteos.com/

daar ken je een bootable installation disc mee maken

Als je je huidige versie van xp (degene die is geinstalleerd op je pc, die je nu gebruikt) op cd wil zetten om, als het nodig is een recovery te maken, zal je image moeten maken van je schijf (ik vrees dan dat een cd/dvd te klein zal zijn en dat je het op een (extern) HD/usb zal moeten opslaan.

Ik heb de link geprobeerd maar ik kom er niet verder mee??
hij download niets?

Geef eens wat meer info over de huidige installatie.Wat is het voor een PC,was die voorgeïnstalleerd of heb je een recovery CD\DVD?

Greetz

Geef eens wat meer info over de huidige installatie.Wat is het voor een PC,was die voorgeïnstalleerd of heb je een recovery CD\DVD?

Greetz

Het is een desktop pc en windows XP pro staat er op geinstalleerd.
Dit is voor mij gedaan naar een crash
Mijn eigen XP home was te gedateerd.
En omdat ik nu geen CD/DvD meer heb om eventueel opnieuw te installeren als er weer zoiets gebeurd. Wil ik dit zelf maken alleen ik weet niet hoe??
Dus het punt is gewoon dat ik een windows XP pro installatie CD/DvD wil maken.

Van een bestaande installatie kun je geen installatie CD\DVD maken,daar heb je echt een installatie cd voor nodig,dus nLite is geen optie.

Blijft het maken van een image over.Daar is eventueel wel freeware voor te vinden,zoals DriveImage XML.

Of betaalde software zoals b.v Ghost.

Heb je wel die XP Home cd of kun je een XP cd lenen?

Greetz

Van een bestaande installatie kun je geen installatie CD\DVD maken,daar heb je echt een installatie cd voor nodig,dus nLite is geen optie.

Blijft het maken van een image over.Daar is eventueel wel freeware voor te vinden,zoals DriveImage XML.

Of betaalde software zoals b.v Ghost.

Heb je wel die XP Home cd of kun je een XP cd lenen?

Greetz

Ik heb wel een xp home cd en een cd met sevicepack 2 er op.
dus dat heb ik wel.

Wat ik vergat te vragen i.v.m. het wegschrijven van de image,beschik je over meerdere schijven of partities?

Ik ben even aan het testen om een image naar een externe usb-drive te schrijven.

Dat lijkt te werken,maar duurt vruj lang.

Stel even de mogelijkheid tot ontvangen van e-mail in.

Greetz

Ik ben even aan het testen om een image naar een externe usb-drive te schrijven.

Dat lijkt te werken,maar duurt vruj lang.

Stel even de mogelijkheid tot ontvangen van e-mail in.

Greetz

Ik heb e-mail ontvangen aangevinkt
maar hier heb je alsnog het adres

Laatst bewerkt:
Het werkt prima met DriveImage XML,maar het duurt vrij lang.

De image die gemaakt wordt,beslaat alleen de gebruikte ruimte,dus dat is OK.

Maak een map aan op de externe schijf en schrijf de image daarheen.

Evenwel is er een "lastig" puntje met dit programma,je kunt de image in Windows maken,maar bij een crash (zodat je niet meer in Windows kunt komen) dien je het programma van een speciale cd op te starten.

Gebruik daar UBCD4Win voor,dit is ook gelijk een prachtige tool,om bij een dergelijke crash,toch in een Windows-achtige omgeving de schijf te kunnen benaderen om de belangrijke data te kunnen saven naar b.v. een USB-drive of stick.

Om die UBCD4Win te kunnen maken heb je een XP cd met minimaal SP1 nodig,vandaar mijn vraag of je die hebt.

http://www.runtime.org/driveimage-xml.htm

http://www.ubcd4win.com/

Btw,verwijder je e-mail adres ter voorkoming van (eventueel) vervelend gedrag van lieden, die daar naar op zoek zijn ;)

Greetz

Het werkt prima met DriveImage XML,maar het duurt vrij lang.

De image die gemaakt wordt,beslaat alleen de gebruikte ruimte,dus dat is OK.

Maak een map aan op de externe schijf en schrijf de image daarheen.

Evenwel is er een "lastig" puntje met dit programma,je kunt de image in Windows maken,maar bij een crash (zodat je niet meer in Windows kunt komen) dien je het programma van een speciale cd op te starten.

Gebruik daar UBCD4Win voor,dit is ook gelijk een prachtige tool,om bij een dergelijke crash,toch in een Windows-achtige omgeving de schijf te kunnen benaderen om de belangrijke data te kunnen saven naar b.v. een USB-drive of stick.

Om die UBCD4Win te kunnen maken heb je een XP cd met minimaal SP1 nodig,vandaar mijn vraag of je die hebt.

http://www.runtime.org/driveimage-xml.htm

http://www.ubcd4win.com/

Btw,verwijder je e-mail adres ter voorkoming van (eventueel) vervelend gedrag van lieden, die daar naar op zoek zijn ;)

Greetz
De bovenste link heb ik gedownload maar hoe moet ik dit bij die onderste doen?

Klik op die site aan de linkerzijde op "Downloads".

Ga met de cursor over "Status" totdat je een Sever als "Up" vindt en download de file.

Klik op die site aan de linkerzijde op "Downloads".

Ga met de cursor over "Status" totdat je een Sever als "Up" vindt en download de file.

Ik kan op die site geen Sever als UP vinden?
maar blijf wel zoeken.

Moet ik troewens de bovenste link installeren op de externe schijf?

Ik kan op die site geen Sever als UP vinden?
maar blijf wel zoeken.

Moet ik troewens de bovenste link installeren op de externe schijf?

Ben met het programma bezig geweest maar als je de harde schijven geselecteerd hebt dan geeft hij aan dat ze even groot moeten zijn.
En dat zijn ze niet de harde schijf van de pc is 500 Gb en de externe maar 50 Gb.

Ben met het programma bezig geweest maar als je de harde schijven geselecteerd hebt dan geeft hij aan dat ze even groot moeten zijn.
Hm,dat is een nieuwtje voor mij,want die ervaring heb ik niet.

Overigens vreemd,want bij m'n test met DriveImage XML heb ik aan de image kunnen zien,dat de image net zo groot is als de gebruikte ruimte op de partitie waarvan de image is gemaakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan