Keuze laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

fjanssen

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2006
Hallo allemaal,

ik ben van plan een nieuwe laptop te kopen, maar vind het erg moeilijk een keuze te maken. De volgende eisen moet die bij mij aan voldoen.

- De prijs mag voor mij ergens tussen de 800 tot 1600 euro liggen,
- Hij moet degelijk zijn (de behuizing) en een mooi design hou ik ook van,
- Het is een vervanger voor een desktop dus hoeft niet licht te zijn,
- Hij is niet bedoeld om mee te gamen, maar ik ga wel graag met de tijd mee, dus snel moet die wel zijn.

Ik vraag me steeds af wat nu echt een goed merk is. Zelf denk ik dat Sony, Toshiba en HP een goed merk zijn. Maakt me niet uit als ik meer betaal voor het merk, als het maar goed is.

De exacte laptop hoeft niemand me te vertellen, als ik maar vast een keuze heb in het merk. Een goede service vind ik ook belangrijk!

Wie kan mij goed advies geven??

Vast bedankt.

Ik denk dat Toshiba wellicht op nummer 1 komt te staan. Hp / Compaq zou ik nu niet direct in mijn top 3 willen zien voorkomen. (reden: Compaq) Sony heb ik geen referentiekader van.
Als je 3 jaar garantie erbij neemt (on side) dan komt Dell bij mij op de tweede plaats.

Kortom:
1. Toshiba
2. Dell
3 4 Medion / Fujitsi Siemens (subjectief : niet gebaseerd op feiten)

Voor ongeveer € 1500 koop je een aardig monstertje, bijv de Toshiba P300-175

Laatst bewerkt:
Kwalitatief kom ik er toch mede door ervaringen anders uit.
mijn top 3:
1. asus
2. toshiba
3. fujitsu siemens / medion

nono zijn bij mij :
1. Acer
2. Dell

maar smaken verschillen :)

maar smaken verschillen :)
Dat is nu juist een opmerking waar ik zo bang voor ben op een site als de Helpmij.
Ik denk dat subjectieve "smaken" juist helemaal niet interessant en belangrijk zijn. Als topicstarters om advies vragen, dan denk ik dat we moeten proberen objectief advies te geven. Dat kan op basis van persoonlijke ervaringen, maar vooral op ervaringen van vele, vele anderen, waar beantwoorder op enigerlei wijze kennis van heeft genomen.

Met smaken verschillen bedoel ik dat mensen soms het "gelikte "uiterlijk van bv een Acer toch zwaarder vinden wegen dan de kwaliteit van bv een Asus.

En als je goed leest geef ik dus een objectief antwoord. Ik hoop dat jij er wel iets mee kan fjansen!!

@pasja
Jammer dat je het niet leuk vind dat ik een andere voorkeur heb dan jij maar ik probeer hier iemand te adviseren en om mij te gaan zitten afkraken omdat jij denkt dat je het beter weet .. nah prima hoor...zo kende ik jou nog niet...voor de goede orde ik heb een aardig klantenbestand [lees ervaring] en heb het niet verdient om zo aangesproken te worden.

:shocked:

Ik denk dat je het e.e.a. verkeerd leest / uitlegt.
Ik heb de laatste maanden wat meer tijd voor de Helpmij vrijgemaakt en ben dus vrij vaak aanwezig en constateer daarbij soms de meest onzinnige / onvolledige adviezen op de Helpmij. Ik zit daardoor idd. redelijk strak in mijn vel en geef replyers redelijk vanuit het hart feedback. (Zachte heelmeesters...............) Ik verwacht dat ook terug !

Jij schreef:

Met smaken verschillen bedoel ik dat mensen soms het "gelikte "uiterlijk van bv een Acer toch zwaarder vinden wegen dan de kwaliteit van bv een Asus
En als je goed leest geef ik dus een objectief antwoord. Ik hoop dat jij er wel iets mee kan fjansen!!.

Da's nu net het probleem met je antwoord: je bedoelt het kennelijk goed, het komt alleen redelijk beroerd op het scherm over: De opmerking "smaken verschillen" is een puur subjectieve (algemene uitleg) Als jij daar precies het tegenovergestelde mee bedoelt, dat moet je dát schrijven. Wij kunnen niet "weten" wat jij bedoelt, wij lezen alleen maar wat jij schrijft en da's kennelijk wat anders dan dat je bedoelt (zo schrijf je zelf)

Jij schreef:
@pasja
Jammer dat je het niet leuk vind dat ik een andere voorkeur heb dan jij maar ik probeer hier iemand te adviseren en om mij te gaan zitten afkraken omdat jij denkt dat je het beter weet .. nah prima hoor...zo kende ik jou nog niet...voor de goede orde ik heb een aardig klantenbestand [lees ervaring] en heb het niet verdient om zo aangesproken te worden.

Geloof mij, het zal mij echt een heel grote zorg zijn wat anderen goed of slecht vinden, ik probeer (zoveel mogelijk) obejctief te zijn en dientengevolge maak ik mij er dus ook niet druk over dat jij iets anders vindt dan ik. Samengevat? Ik vind het dus niet "erg" dat jij iets anders vindt dan ik, dat boeit mij zelfs niet. Ieder moet vinden wat hij zelf wil, ik vind het allemaal oké en wordt daar niet verdrietig van of zo. Zolang als verstrekte informatie maar correct is!

Aanvulling: lees je eigen bericht nog een heel rustig en kritisch door. Dan zal je toch met mij eens moeten zijn dat je het ook anders kunt lezen dan jij kennelijk bedoelt.
Zeker je opmerking over Dell is voor mij onbegrijpelijk. Ik zal er zelf nooit meer één kopen (niet omdat ze slecht zijn, maar omdat ik ze meer iets vind voor starters dan wel ervaren computergebruikers met minder keniis om zélf iets samen te stellen.

Dell staat juist bekend om z'n degelijke apparatuur (en ook nog eens gunstig geprijsd), vandaar ook mijn onbegrip over je objectieve advies.

Als door mijn schrijfstijl ik jou gekrenkt zou hebben, dan was dat zeer zeker niet mijn bedoeling! Ik blijf wél bij mijn mening omtrent het "overkomen" van jouw bericht op het scherm.
Tel daar mijn onbegrip / vragen over jouw afkeur van Dell bij op en de cirkel is rond.
Maar als ik je persoonlijk heb geraakt: dan mijn excuses!

Laatst bewerkt:
Mensen mensen toch, ik zit hier niet te wachten op een uitgebreid meningsverschil tussen jullie.;) Maar toch bedankt voor jullie hulp. Asus en Toshiba zal ik eens in de gaten houden. Als er nog meer mensen zijn met advies hoor ik die graag!

Wat ik nog vergat te schrijven in mijn A4tje hierboven, is dat ik het 101% een ben met de niet-keuze voor Acer van hehe. Koop / huur / steel / leen wat je allemaal wilt, maar géén Acer.

Wat ik nog vergat te schrijven in mijn A4tje hierboven, is dat ik het 101% een ben met de niet-keuze voor Acer van hehe. Koop / huur / steel / leen wat je allemaal wilt, maar géén Acer.

Nou, hier heb ik echt wat aan. Heb ook al eens voor een acer gekeken dus vandaar. Maar die Toshiba wat je zei ben ik eens gaan bekijken, en die ziet er erg strak uit inderdaad. De asus ben ik ook een beetje in rond aant neuzen.

Pasja

Je hebt wel een punt als je zegt dat ik er niet vanuit moet gaan dat een ander weet wat ik bedoel. Ik ben ook niet van de zachte heelmeesters maar probeer het wat tactischer denk ik XD

voor alle duidelijkheid...ik vind kwaliteit belangrijker dan gelikt!
Voor wat betreft Dell ben ik het met Pasja eens dat het zeker goede systemen zijn.

Mijn nono is gebaseerd op het feit, dat als er een manko komt, en de ervaring leert dat die uiteindelijk nooit uitblijven, je op dure verzendkosten uitkomt.
Klanten van mij waren, binnen de garantietermijn, 45 euro kwijt aan opsturen en het terugsturen moesten ze ook nog eens zelf betalen. het onderdeel werd wel gratis vervangen. nic van 2 tientjes in 1 geval...cd brander in ander geval.

Ik vind dat klantonvriendelijk en ben derhalve geen voorstander van dat soort merkpc's, hoewel ik moet zeggen dat ik van Fujitsu Siemens meer dan keurige service heb meegemaakt zelfs buiten garantietermijnen.

Ik zal trachten wat duidelijker te zijn en hoop dat je een goede keus kan maken fjansen!!!

Als je zo een mooi budget hebt wat d8 je bv van:
http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-035559

suc6
H

Mijn nono is gebaseerd op het feit, dat als er een manko komt, en de ervaring leert dat die uiteindelijk nooit uitblijven, je op dure verzendkosten uitkomt.
Klanten van mij waren, binnen de garantietermijn, 45 euro kwijt aan opsturen en het terugsturen moesten ze ook nog eens zelf betalen. het onderdeel werd wel gratis vervangen. nic van 2 tientjes in 1 geval...cd brander in ander geval.
Zie in dit kader vooral ook de derde regel van mijn gisteren geplaatste bericht om 17.39 uur. (Die zin staat er idd. niet voor niets.................)

Pasja

Je hebt wel een punt als je zegt dat ik er niet vanuit moet gaan dat een ander weet wat ik bedoel. Ik ben ook niet van de zachte heelmeesters maar probeer het wat tactischer denk ik XD

voor alle duidelijkheid...ik vind kwaliteit belangrijker dan gelikt!
Voor wat betreft Dell ben ik het met Pasja eens dat het zeker goede systemen zijn.

Ik vind dat klantonvriendelijk en ben derhalve geen voorstander van dat soort merkpc's, hoewel ik moet zeggen dat ik van Fujitsu Siemens meer dan keurige service heb meegemaakt zelfs buiten garantietermijnen.

Ik zal trachten wat duidelijker te zijn en hoop dat je een goede keus kan maken fjansen!!!

Als je zo een mooi budget hebt wat d8 je bv van:
http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-035559

suc6
H

Ik heb je link bekeken, maar ik zie op dezelfde site nog een asus staan die goedkoper is, maar waar wel meer inzit. Of zie ik iets over het hoofd.??

Kijk maar eens naar deze! http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-053990

Wat je mogelijk over het hoofd ziet is dat de 1e naast het dedicated geheugen nog een forse hoeveelheid RAM kan benutten (indien daarom wordt gevraagd) Bij de goedkopere wordt daar niet over gerept. Waarom de 2e goedkoper is, is mij daarnaast wel een beetje een raadsel, want de overige specificaties zijn vrij goed.

Laatst bewerkt:
Wat je mogelijk over het hoofd ziet is dat de 1e naast het dedicated geheugen nog een forse hoeveelheid RAM kan benutten (indien daarom wordt gevraagd) Bij de goedkopere wordt daar niet over gerept. Waarom de 2e goedkoper is, is mij daarnaast wel een beetje een raadsel, want de overige specificaties zijn vrij goed.

Dat snap ik dus ook niet goed. Maar even over Toshiba en Asus dan. Jij zou dus voor de toshiba gaan he. Ik vind die Toshiba die jij voorstelde een pracht van een machine, maar toch heb ik een beter gevoel bij Asus. Is mij wat bekender in computermerken, vandaar. En omdat 'hehe' dat ook zegt. Ik zie ook niet 123 een Asus die die capaciteiten heeft. Het is nog steeds moeilijk allemaal. Kan jij een Asus vinden die een beetje te vergelijken is met die Toshiba P300-175? Ik twijfel nu echt tussen Asus en Toshiba.

Jullie hebben me wel al echt opweg geholpen. 1000 maal dank daarvoor:)

Ik denk dat met Asus ook niets mis is. De Toshiba's waren (en zijn misschien nog wel) een beetje wat de Mercedes onder de auto's is.
Nu wordt het lastig / gokken: wellicht moet je de Asus dan scharen onder de auto's die direct ná de Mercedes komen. Echter, ik ben geen laptopfabrikant en heeft Asus inmiddels wellicht hetzelfde "Mercedes" niveau gehaald waarvan velen dachten dat Toshiba het al had.

Ik moet ook bekennen dat ik Asus in mijn top 5 simpelweg vergeten was.
Toshiba had / heeft de naam dat ze top kwaliteit laptops bouwen.

Laatst bewerkt:
Ik heb met een van de Helpmij bestuurders in een ander topic een leuke en felle discussie gehad omtrent Acers.
De samenvatting (vanuit mijn point of view) luidt:

Je hebt Mercedes en je hebt Lada. Het zijn beide auto's waarin je droog kunt zitten.
De techniek en kwaliteit (toegepaste materialen) van de 1e is duidelijk "anders" dan van de 2e.

Zo heb je ook Toshiba's en Acers..................

Laatst bewerkt:
Oke, ik zie wel. Ik ga gewoon een computerzaak inlopen, en kijk daar naar asus en toshiba laptops. En als er eentje heel goed mocht bevallen koop ik em miscchien. Het enige nadeel is dat ze in de winkel niet alle keuzes hebben staan, maar via internet kopen vind ik ook niet alles. Ik ga gewoon eens een kijkje nemen. Bedankt voor je hulp!:thumb:

Kijk vooral ook eens naar een Acer. Doe de klep eens open en dicht / bevoel 'm / raak 'm aan en trek je eigen conclusies.

Deze ziet er idd heel leuk uit...wordt er ook hebberig van hehe
maar die Toshiba Satellite P300-175 vind ik ook wel erg verleidelijk
mi. zijn beide een ok keus.

Wat betreft Acer kan ik je vertellen dat deze laptop het meest bij de reparateur op tafel staat. Dit heb ik uit zeer betrouwbare ict bronnen.

bovendien net als pasja zegt...voel het verschil in degelijkheid maar eens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan