portforwarden met twee routers lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikweethetniet

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2008
Berichten
31
hallo jongens,

het probleem is het volgende,

ik heb adsl van planet internet en heb van hun de sweex annex a gekregen (niet draadloos). het openen van een poort op 1 modem/router is makkelijk. maar ik heb ook een linksys wrt150n op deze modem aangesloten. als ik nu portforward lukt het niet. beter gezegd, ik weet eigenlijk niet hoe het precies moet.

sweex annex a (rechtstreeks internetmodem) -----> linksys wrt150n (draadloos router)
-----------------> portforwarden lukt niet

kan iemand mij helpen?

alvast bedankt:thumb:
 
Dan moet je in de modem/router die rechtstreeks op het net zit de poort forwarden naar de 2de router (dus niet naar jou computer) en dan in de 2de router de port forwarden naar je computer.
 
Dan moet je in de modem/router die rechtstreeks op het net zit de poort forwarden naar de 2de router (dus niet naar jou computer) en dan in de 2de router de port forwarden naar je computer.

hallo donzine,

betekent dit dat als ik bijvoorbeeld poort 6112 wil forwarden voor utorrent, ik dan naar mijn sweex modem ga (10.0.0.2). en dan die poort forward op het ip adres van mijn linksys? en in de linksys forwarden naar de ip van mijn computer?

bedankt:thumb:
 
oke,

ik ben op mijn sweex modem ingelogt, ben naar de portforward applicatie gegaan en heb poort 6112 geforward naar de ip van mijn linksys (draadloos).
vervolgens ben ik op mijn linksys ingelogd en heb daar ook poort 6112 geopend maar op de ip van mijn sweex.

resultaat: het werkt nog niet!

kan iemand helpen?
 
Je moet het zo forwarden :

Internet-> Router/modem 1-> Router 2 -> computer

dus je moet in router/modem 1 de poort open zetten en het IP invoeren van router 2, en in router 2 de poort en het ip van de computer invoeren. Jij doet het zo:

Internet-> router/modem 1 -> router 2-> router/modem 1.........
 
Je moet het zo forwarden :

Internet-> Router/modem 1-> Router 2 -> computer

dus je moet in router/modem 1 de poort open zetten en het IP invoeren van router 2, en in router 2 de poort en het ip van de computer invoeren. Jij doet het zo:

Internet-> router/modem 1 -> router 2-> router/modem 1.........

oke,

inloggen op linksys--------> poort openzetten op ip van computer-------------> inloggen op sweex (internet niet draadloos)-------------->poort openen op ip linksys

zo?
 
als de sweex de router/modem is waar het internet als eerste komt zou het zo moeten werken ja
 
oke dat heb ik gedaan

draadloos modem (linksys)--------> poort 6112 opengezet op ip van computer---> modem waar internet binnenkomt poort 6112 opengezet op linksys ip

resultaat: nog steeds niet connectable!
 
volgens mij zou het zo moeten werken, waarvoor probeer je de poort precies open te zetten?
 
ik wil wel melden dat ik mijn ip vast heb gemaakt (op de modem waar mijn internet binnenkomt) dat is goed lijkt mij.
 
Heb je ook nog misschien een firewall aan staan? zo ja, zet die eens geheel uit.
edit: poort 6112 is toch de standaard poort van utorrent?? zo ja, het is niet aan te raden om die te gebruiken omdat hij standaard is...
 
Laatst bewerkt:
welk IP heb je gebruik in de modem om de poort naar de linksys router open te zetten?? dat moet als het goed is een andere zijn dan 192.168.1.1
 
als je bedoelt:

het ip adres dat ik in mijn sweex modem heb gebruikt naar mijn linksys, is dat 192.168.1.100
 
Die is dus denk ik niet goed, dat lijkt meer op een intern IP van een computer. Ga eens naar je linksys router en dan naar Stutus, en dan is het IP wat bij IP Address : staat het IP wat je in je sweex in moet voeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan