VGA driver voor acer aspire 7520

Status
Niet open voor verdere reacties.

niquekie

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2008
Hallo,

Ik ben sinds een half jaar in het bezit van een acer aspire 7520 met Vista. Eerlijk gezegd had ik alleen maar ellende. De druppel was dat ik absoluut geen netwerkverbinding kon krijgen...ook een computerexpert kreeg hem niet aan de gang.
Dus nu heb ik XP SP3 erop gezet. De drivers heb ik gevonden via de acerpanam site:
http://www.acerpanam.com/synapse/forms/AcerDrivers/Aspire 7520.pdf

Echter, de VGA driver krijg ik niet voor elkaar. Zodra ik de map wil openen zegt ie "de gecomprimeerde map is ongeldig of beschadigd". Als ik hem op een andere manier download, en hij gaat installeren, dan stopt de installatie want dan kan ie een bepaald bestandje niet kopieren.

Ook mn touchpad kan ik niet vergrenden, dus mn muisaanwijzer vliegt alle kanten op. Met vista kon dit wel.Echt lastig met typen,

Volgens de acerpanam site moet de vga driver zijn:NVIDIA VGA Driver v6.14.11.145

Op de laptop staat: Up to 384MB NVIDIA GeForce 7000M.

Wie oh wie kan mij helpen?

Gr. Nique

Ja, das het probleem. Ze geven hier alleen maar Vista drivers, wat natuurlijk oorspronkelijk op deze laptop zat.

Grz

Ja, das het probleem. Ze geven hier alleen maar Vista drivers, wat natuurlijk oorspronkelijk op deze laptop zat.

Grz

Klopt, ik had ook al gekeken. Kan heel lastig worden als Acer ze niet heeft en zelfs zo dat je terug naar Vista moet.

Ik geef je niet veel hoop met die driverscan. Vermoedelijk gaat die driverscan iets aangeven in de aard van: jij hebt een chipset voor laptops, raadpleeg de website van je fabrikant voor goede drivers.

Dus ik zou meteen acer eens mailen. Met een beetje geluk geven zij je misschien niet meteen een oplossing, maar wel goede raad die je verder kan helpen:thumb:

Of probeer alle drivers eens appart te zoeken op internet nadat je de specificiaties van je hardware hebt opgezocht met een programmaatje als siw

Ja inderdaad, de scan zegt dat ik kontakt moet opnemen met de leverancier, Acer dus.
Die had ik al gebeld, maar zij zeggen dat ik moet zoeken op internet, duhh.

SIW programaatje ben ik nu aan het dowloaden.

Alvast bedankt voor alle reacties!

Laatst bewerkt:
Okee, SIW laten draaien (handig trouwens).
:
Kan niet bijzonders vinden over de video controller, alleen maar dit:

Property Value
Display Adapter Videocontroller (VGA-compatibel)
BIOS String Version 5.67.32.14.08
BIOS Date 05/28/07

Wat nu? Vrees toch dat ik terug moet naar Vista. Maar daar heb ik weer geen cd van...de laptop was voorgeinstalleerd...

Grz.

Naar vista terug is inderdaad een optie. Nu je nog internetverbinding hebt in xp zoek dan meteen eens of je geen betere vistadrivers voor je netwerkadapter vindt. Dat zou je vistaprobleem kunnen oplossen.

Acerapparaten hebben meestal een verborgen partitie op de harde schijf met de fabrieksinstellingen (in jou geval vista dus). Raadpleeg de handleiding van je laptop om te zien hoe je die fabrieksinstellingen moet terugzetten. Vermoedelijk volg je dan dezelfde procedure als je hebt gedaan de eerste keer als je de laptop hebt opgezet en kan je dan weer verder werken alsof hij nieuw is (softwarematig dan :P)

Helaas, dat teruginstalleren op een verborgen partitie werkt dus niet. Moest alt + f10 doen tijdens opstarten, maar nee dus.

Nu weet ik het echt ff niet meer....

Gr. Nique

1. het kan zijn dat je deze functie moet aanzetten in het bios
2. het kan zijn dat je F10 de hele tijd 'pompend' moet induwen terwijl je ALT ingedrukt houdt

Ik moest inderdaad in de bios kijken of D2D op enabled stond, en dat was zo. Weer een paar keer op verschillende manieren geprobeerd met alt+ f10, maar dat lukt echt niet. Toen ik xp ook installeerde heb ik de c schijf eerst verwijderd en toen weer geinstalleerd omdat de installatie van xp eerst niet goed lukte. Misschien dat hierdoor de oude fabrieksinstallatie is verdwenen?

De link naar de acerpanam site is anders, maar betreft wel dezelfde drivers, die ik al had gedownload. Heb weer de vga driver opnieuw gedownload, maar krijg dezelfde melding zodra ik hem wil openen om uit te pakken: "de gecomprimeerde map is beschadigd of ongeldig".
Of ik eerst de chipset heb geinstalleerd? Dat weet ik eigenlijk niet. Zou dat wat uitmaken dan? En hoe kan ik dat dan oplossen? Alle drivers weer verwijderen en dan opnieuw installeren?

Gr. Nique

Vga drivers kan ik zelf gewoon uitpakken zonder fout melding, vreemd dat dit bij jou niet lukt,
Probeer het eens met winrar om ze uit te pakken hiermee heb ik het ook geprobeerd want het zijn wel de drivers voor jou vgakaart.
Al de drivers voor wionxpo staan trouwens op de site ook chipset en andere drivers.

http://www.winrar.nl/

Laatst bewerkt:
Ja ik weet dat het de VGA driver is die ik nodig heb,
Winrar gedownload, maar dan geeft ie ook een fout. Kan het bestand niet uitpakken.

Zou het dan toch komen omdat ik die chipset waarschijnlijk niet als eerste heb geinstalleerd?

Geeft die al een foutmelding als je hem uitpakt met winrar?

Dan is het bestand wat je hebt gedownload beschadigd, bij mij kan ik ze normaal uitpakken en eventueel installeren.
Pak je ze wel eerst uit in een apparte map voor dat je gaat installeren?

Het gaat om dit bestand, ik kan hem al niet eens openen om uit te pakken...

03.VGA_NVIDIA_v6.14.11.145_XP32.zip

Raar hoor.

Ik heb dit bestand ook via een andere weg gedownload, die kon ik wel uitpakken. Maar tijdens het installeren kon ie bepaalde bestandjes niet kopieren.
Verder kan ik dit bestand niet meer op een andere manier vinden. Alles verwijst naar de acerpanam site.

Dit klinkt toch meer als een defecte harde schijf. Als je goede bestanden download die niet meer kunnen kopieren o.i.d. of beschadigd op je pc aankomen, dan gaat er ergens iets niet goed. Het kopieren van bestanden heeft nog niets met de videokaart te maken en zou gewoon moeten werken. Op een bepaald moment, na het kopieren en tijdens de installatie word de kaart gechecked (zwart scherm) en vaak loop je daar tegen de eerste problemen aan (als je videokaart defect is).

Ik zou, sinds de laptop nog maar een half jaar oud is, teruggaan naar de winkel waar je hem gekocht hebt. Hardwareproblemen die nog onder de garantie vallen in een laptop zou ik niet zelf repareren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan