Router wachtwoord zoek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerri0

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2008
Ik was bezig met een poort van me router voor Utorrent te openen en ik was al bezig via Portforwarding.com , goeie site volgens mij. maar toen ik hier kwam http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/Gigabyte/GN-B49G/Utorrent.htm moest ik mijn router via internet opzoeken dat zou geen probleem zijn geweest als ik niet het wachtwoord zou weten, dat heeft de monteur gewoon ingesteld maar ik kan er nu niet meer bij :mad: iemand tips? alvast bedankt

probeer deze

gebruikersnaam: admin
wachtwoord: admin

wachtwoord: 1234
wachtwoord: 12345

Als die van TomTom niet werken, wat is het merk en type van je router?

Oh ja! Zo, jij bent nog wakker voor de woensdagmiddag :thumb:

reset?

Soms zit er een resetknopje op een router, die hem terugzet naar de fabrieksinstellingen. Vaak wordt dan ook het wachtwoord weer teruggezet naar bijvoorbeeld "admin".
Nadeel hiervan is wel dat al je andere (handmatige) instellingen ook overruled worden en opnieuw moeten worden ingesteld.

oke geen van die wachtwoord en username combos werken maar als ik me router reset welke instellingen gaan er dan verloren? houdt dat in dat ik dan de internet verbinding van me vader (andere laptop waar de wepcode geloof ik in staat opgeslagen maar onleesbaar ofzo) dan opnieuw moet instellen en dat alle andere plug in computers die hier staan het alicht ook niet meer doen? alvast bedankt :D

Ik neem aan dat je zelf je login/wachtwoord van de router hebt veranderd, omdat de verschillende handleidingen die op internet te vinden zijn van je router allemaal de suggesties van TomTom geven. Je zult je router dus moeten resetten als je het echt niet meer weet. En ja, dan verlies je je instellingen zoals je WEP/WPA key die ook op de pc's en de laptops zijn ingesteld. Echter, op het moment dat je de router reset moet je weer een nieuwe key kiezen en die ook instellen op de laptops en pc. Je hoeft de huidige key dus niet te weten; je kiest gewoon een nieuwe.

1 ding vind ik dan eigenlijk raar hoor :o de computers heb ik er gewoon ingepluged zonder dat hij om de wep code vroeg ;) betekend dat dat die het sowieso blijven doen of dat ik daar ook die code moet invoeren? in ieder geval zit er niks anders op dan hem te resetten, ik ga dat straks even doen als het gelukt is horen jullie dat en als het niet gelukt is ook :P ;) tot nu toe bedankt voor de hulp :thumb:

1 ding vind ik dan eigenlijk raar hoor :o de computers heb ik er gewoon ingepluged zonder dat hij om de wep code vroeg ;) betekend dat dat die het sowieso blijven doen of dat ik daar ook die code moet invoeren?

Ik neem aan dat de 'computers' dan met de kabel aan de router zijn aangesloten? In dat geval hoef je inderdaad geen code in te voeren, die is er alleen om je draadloze gedeelte te beveiligen, want die verbinding 'zweeft de door lucht' en kan opgepikt worden door anderen.

oke ik sta nu op het punt om de router te gaan resetten, met het gevolg dat de inlog router code naar een van de eerder genoemde terug verandert maar ik had nog een vraag waar en hoe kan ik de wep code instellen zodat ik mijn router verbinding weer kan beveiligen dan? op de router pagina ? alvast bedankt :thumb:

Ja, dat doe je in de instellingen van de router, bij de instellingen voor de draadloze verbinding.

oke dan heb ik nog een vraag, heel irritant ja ik weet het :P, maar ik had even op dit topic rondgekeken en kwam uit bij een post van Jokerc en daarin werd uitgelegd hoe je je port moet forwarden nu doe ik het via portforward.com en daar staat dat het heel belangrijk is dat je een static ip adress hebt maar dat zie ik niet vermeld worden in het topic van Jokerc :confused: iemand die me dit nog heel even zou willen uitleggen ? :thumb:

static ip is dit:

ga naar start /uitvoeren / tik cmd / je ziet zwart venster / tik ipconfig

zie je nu ip adress staan met erachter getallen?
en zie je standaard gateway staan met erachter getallen

Helaas, dan haak ik af. Omdat dit een totaal andere vraag is raad ik je aan om een nieuw topic te starten met in de titel "portforwarding". De juiste experts zullen dan waarschijnlijk snel reageren.

ik kan wel uitleggen
allereerst moet tijdens het downloaden van utorent, je firewall uitdoen als je die op je pc hebt.
Windows firewall kan je aan laten, we gaan hem eerst daarin openen:
Allereerst ga je naar Utorrent:

-Options
-Preferences
-Connection

Nu vul je bij Port used for incoming connections: 50005

Nu druk je op Apply en dan op Oke.

Nu ga je je poorten in je firewall open zetten, deze is instructie is voor windows XP, ik naam aan dat je die gebruikt, zo niet dan moet je ff zeggen want dan leg ik het in vista taal uit,

Ga naar start / mijn netwerklocaties zie je staan, klik met rechtermuisknop erop dan eigenschappen / je ziet een pctje / klik met rechtermuisknop op pctje / eigenschappen / geavanceerd / instellingen / uitzonderingen / poort toevoegen .

bij naam: Utorrent1

poortnummer: 50005

en dan TCP en dan oke

Nu doe je nog keer poort toevoegen, alles gewoon hetzelfde maar nu doe je UDP aanvinken en dan oke

Nu herstart je je pc

En start je utorrent, doe dan de poort check, en kijk of die groen is
als die nog niet doorgelaten word leg ik router uit

Laatst bewerkt:
is de xp versie verschillend van de vista dan ? het spijt me dan maar ik heb vista ;) Tot nu toe erg bedankt :D

je kan bovenstaande instructie wel volgen
maar hier kan je zien hoe je in je firewall moet open maken in vista. Doe het wel zoals ik in bovenstaande bericht beschreven heb
http://windowshelp.microsoft.com/Windows/nl-NL/Help/4da18300-9044-47b6-9038-595c78db81ab1043.mspx

Als je andere firewall hebt naast je windows firewall dan moet je die uitzetten tijdens het gebruik van utorrent

Als je in je firewall open hebt gemaakt, ga je hem in je router open maken(owh ja, je moet je firewall uitzetten in je router, je moet even kijken waar dat staat!, mischien staat dat wel bij firewall rule) :
http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/Gigabyte/GN-B49G/Utorrent.htm

protocol = TCP
port = 50005
virtual server = (ga naar start / uitvoeren / tik cmd / je ziet zwart schermpje / tik ipconfig
wat nu bij ip adress staat moet je daarinvullen, bij mij zou dat bijvoorbeeld zijn 192.3.4.5, (dat is die van mij)

en van disable maak enable

Druk dan oke save ofzo, ik weet niet hoe dat bij jouw is:P

dan pak je weer een nieuwe regel
vul alles precies hetzelfde in MAAR NU DOE JE BIJ PROTOCOL UDP!
en dan weer save.

Herstart je pc, en doe de poort check

zeg of het gelukt is

Laatst bewerkt:
Oke ik heb nu me router gerest et voila ik heb nu draadloos internet maar ik kan de wep/wpa code nergens vinden zodat ik die kan instellen want het internet is nu onbeveiligd
http://img67.imageshack.us/img67/6281/router1sq6.jpg me router index pagina kan iemand me vertellen waar ik dit kan vinden?:) daarna ga ik door met dat utorrent en laat ik dat ook weer van me horen ;)

Wep code opties gevonden ;) maar dr staan 3 verschillende van 64bits enz maar dat staat toch voor de lengte van de code? En moet je per laptop een aparte wep code maken ? alvast bedankt:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan