• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vlookup?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartjuh02

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2008
Goedemorgen!

Ik heb een vraag over het automatisch laten invullen van een cel.

In bijlage heb ik een kleini voorbeeldje geplaatst hoe het moet gaan worden, op het laatste na!

groeten,
Bart

Bijlagen

In je voorbeeld kan je ook een IF-functie gebruiken maar ik neem aan dat de andere stages een eigen waarde hebben. En in dat geval kan je een VLOOKUP gebruiken.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

ja als het die number of stages 5 is moet dat vaste getal er komen te staan maar als die groter is als 5 dan varieert het getal (hangt ervanaf wat er bij drop down is geselecteerd) maar hoe is de code dan voor de vlookup?

Onderstaande formule kijkt in cel D1. De waarde wordt gezocht in de A-kolom en de naastgelegen cel wordt weergegeven.

Code:
IF(D1=5;B3;IF(ISERROR(VLOOKUP(D1;A7:B15;2;FALSE));0;VLOOKUP(D1;A7:B15;2;FALSE)))

Indien er niets gevonden wordt, verschijnt een 0.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

bartjuh02,
Zoekwaarde in Cel B20
Om G te vinden :
Code:
=VERT.ZOEKEN(B20;$A$3:$C$4;3;0)

Om I te vinden :
Code:
=VERT.ZOEKEN(B20;A3:C4;2;0)

ze willen niet echt werken, ik zet ze in de cel maar werken niet.

Ligt dit aan mij of?? als ik ze kopieer naar de cel waar het in moet komen te staan werkt het niet

Mocht het echt niet lukken zou ik evt. nog de bovenste rij niet kunnen gebruiken dan zet ik de 5 ook gewoon in de drop down list dan hoef ik hem maar in 1 cel te laten kijken ipv 2

Laatst bewerkt:
bartjuh02,
Post jouw bestandje dan eens terug om te kijken wat je mis doet.

ik heb alleen die code van roncancio erin gezet in cel; C20 en wat dingen aangepast maar wil nog niet werken en ik zie de fout niet

Bijlagen

bartjuh02,

zet voor de formule =

Het is zeker huiswerk?
Je moet je vorige vraag die ongeveer over het zelfde gaat nog opgelost zetten.

met = ervoor wil hij nog niet werken bij mij :S

maar andere vraag had het niet van die variabelen dat als het groter is enzo dus vandaar nogmaal, had wel het een en ander geprobeerd maar kwam er echt niet uit.. nu dus ook nog niet ;) owja alberto ik beschik trouwens over engelse excel versie
Ik weet niet zo gek veel van excel maar ben hier met stage opdracht bezig en heeft wel met mijn opleiding te maken omdat ik al die gegevens erin moet zetten dus vandaar ook

zal die andere op opgelost zetten

Laatst bewerkt:
bartjuh02,

Heb je een Nederlandse versie of een Engelse?
De vorige vraag heb ik een formule gezet voor een Nederlandse versie.

Als ik de formule verander in een Nederlandse werkt hij wel.

Maar op de vraag of het huiswerk is heb je geen antwoord gegeven

Suc6

bartjuh02,

Heb je een Nederlandse versie of een Engelse?
De vorige vraag heb ik een formule gezet voor een Nederlandse versie.

Als ik de formule verander in een Nederlandse werkt hij wel.

Maar op de vraag of het huiswerk is heb je geen antwoord gegeven

Suc6

zie vorige post

De formule in het Nederlands,
Ik hoop dat ik het goed vertaald heb, waar jij de formule geplaatst heb werkt hij bij mij.

=ALS(A3=5;B3;ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(B4;A7:B15;2;Fout));0;VERT.ZOEKEN(B4;A7:B15;2;Fout)))

Ik heb hem zelf zo naar het engels vertaald:

=IF(A3=5;B3;IF(ISERROR(VLOOKUP(B4;A7:B15;2;ERROR));0;VLOOKUP(B4;A7:B15;2;ERROR)))

maar zo wil hij ook nog niet werken..
Met deze hetzelfde:

=IF(A3=5;B3;IF(ISFALSE(VLOOKUP(B4;A7:B15;2;FALSE));0;VLOOKUP(B4;A7:B15;2;FALSE)))

bartjuh02,

Ik heb hem zelf zo naar het engels vertaald:
=IF(A3=5;B3;IF(ISERROR(VLOOKUP(B4;A7:B15;2;ERROR));0;VLOOKUP(B4;A7:B15;2;ERROR)))
maar zo wil hij ook nog niet werken..
Met deze hetzelfde:
=IF(A3=5;B3;IF(ISFALSE(VLOOKUP(B4;A7:B15;2;FALSE));0;VLOOKUP(B4;A7:B15;2;FALSE)))

Probeer het eens met Formule Evalueren.
Ga op de cel staan waar de formule in staat en doe dan Formule Evalueren, je kunt per stap volgen wat de formule doet en zo de fout opsporen.
Ik gebruik 2007 en weet dus niet of dat ook in de Excel zit die jij gebruikt,

Suc6,

En zo?

Code:
=IF(A3=5;B3;IF(ISERROR(VLOOKUP(B4;A7:B15;2;FALSE));0;VLOOKUP(B4;A7:B15;2;FALSE)))

Met vriendelijke groet,

Roncancio

ik maak hier gebruik van excel 2003 maar kan wel zien per stap wat er gebeurd maar krijg het echt niet gevonden.

code van roncancio werkt ook nog niet :S heel raar allemaal

Het evalueren van formules zit onder Extra - Formules controleren - Formules Evalueren.
Wellicht moet je Analysis Toolpak installeren.
Gebruik je in je Engelse versie wellicht komma's ipv punt-komma's.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

nee helaas dit is hem ook niet ik doe maar die 5 ook gewoon in drop down list zeggen dan komt het ook goed dan maak ik wel een normale lookup want zo gaat het niet werken ben ik bang

Roncancio, ik moet idd , gebruiken en niet ; dat werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan