• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartjuh02

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2008
Ik heb een vraag m.b.t. tabbladen.

Zo ben ik bezig met een betand wat waar verschillende drop down menu's in staan maar nou moet er mbv 1 dropdown naar een bepaald tabblad gekeken worden!

Hoe kan ik dit realiseren?

In bijgevoegd bestand is een heel simpel voorbeeld van een dropdownlijst met de namen van de werkbladen.
Bij het selecteren van een werkblad, ga je naar het betreffende werkblad.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
begrijp ik het nou verkeerd?
Bij mij blijft hij gewoon op blad1 staan als ik het wijzig.

En waarom niet een rechtsklik op de navigatiepijltjes, die je vindt links van de tabjes van de bladen?

begrijp ik het nou verkeerd?
Bij mij blijft hij gewoon op blad1 staan als ik het wijzig.

:shocked::shocked:
Bij mij wordt Blad2 geactiveerd als ik dat in de dropdownlijst selecteer.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

bij mij dus niet..

maar hier bijgaand het bestand waar ik in werk.. dus als ik dan bij het dropdown menu van pumptype een selectie doe met hij naar het tabblad van die pump gaan.. ik heb nu nog maar 2 bladen maar er komen er steeds meer..

Bijlagen

En waarom niet een rechtsklik op de navigatiepijltjes, die je vindt links van de tabjes van de bladen?

omdat ze hier alles automatisch verwachten van mij.. ook al heb ik nog nooit zo in excel gewerkt :confused:

Hallo Bart
Ik begrijp je niet helemaal.
Wat wil je nu precies zien als je die 2 pulldown menu's selecteerd

als ik bij pumptype een selectie maak in de pulldown dat hij naar het tabblad springt van dat pumptype..
dus ik kies dan de hdo_8x10x14A dan gaat hij automatisch naar dat tabblad..

Bart
de file van Roncancio aangepast aan die van jou.
Let wel in de naam van de tabblad mag geen backslash ( \ ) zitten
Daarom namen aangepast met underscore ( _ )

of het ligt aan mij, maar als ik dan 1 van die types selecteer dan spring hij nog niet naar desbetreffende tabblad :confused:

of het ligt aan mij, maar als ik dan 1 van die types selecteer dan spring hij nog niet naar desbetreffende tabblad :confused:

Nee, het ligt niet aan jou.
De code heeft betrekking op cel B13 ipv B9.
Als je cel B13 wijzigt in 1 van de beschikbare Nozzles-werkbladen, dan werkt het wel.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

ik krijg alleen een dropdown list te zien, geen code :confused:

Welke code wil je zien?
Als je op de dropdownknop klikt, dan zie je als het goed is een lijst met Nozzles.
Als je kiest voor bijv.: HSO_HSB 3X8 1-3-0 dan zie je als het goed is de desbetreffende tabblad.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Mijn vraag was:
Wat wil je nu precies zien als je die 2 pulldown menu's selecteerd

In cel B13 en B14 had je 'PULL DOWN MENU' staan vandaar dat ik daar de verandering deed.

ik krijg alleen een dropdown list te zien, geen code

Waar?
In welke cel?
In welk tabblad?

Het spijt me maar je bent niet erg duidelijk of IK begrijp je niet.

het had geen betrekking op die cellen, alleen op het puldown menu achter a9 pumptype, als ik daar een selectie maak moet hij naar het tabblad springen van die pumptype,
dus kies ik in B9 hdo+8X10X14a dan moet hij naar dat tabblad springen.

het had geen betrekking op die cellen, alleen op het puldown menu achter a9 pumptype, als ik daar een selectie maak moet hij naar het tabblad springen van die pumptype,
dus kies ik in B9 hdo+8X10X14a dan moet hij naar dat tabblad springen.

Dat begrijp ik maar hdo+8X10X14a staat in het bestand.
Ik heb de programma aangepast.

Als je bijvoorbeeld voor HDO_HDB 3X10.25 1-2-0 kiest wordt dat werkblad geselecteerd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Dat begrijp ik maar hdo+8X10X14a staat in het bestand.
Ik heb de programma aangepast.

Als je bijvoorbeeld voor HDO_HDB 3X10.25 1-2-0 kiest wordt dat werkblad geselecteerd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

bij mij word nog steeds niets geselecteerd..:confused:

vlgns mij doet dit bestandje het wel

bij mij niet, ik snap er echt werkelijk helemaal niets meer van hoe dit kan!

als ik 1 vn die tabbladen kies in de dropdown worden ze nog niet automatisch geselecteerd!!

raar maar waar!!

engelse versie van excel gebruik ik he, mocht het hier misschien aan liggen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan