Ubuntu of Windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeffcoboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2007
Hallo. Ik heb nu een Windows XP met Ubuntu dualboot.
Met deze 2 werk ik zeer graag. Maar die keuze bij het opstarten is zooo lastig dus zou ik willen over stappen naar enkele besturingssysteem. Wat zou ik kiezen. Windows of Ubuntu?

Welke je zelf het beste en gemakkelijkst vindt, dat is toch voor iedereen anders!

Het ligt eraan wat je doet, als je houd van gamen moet je eigenlijk bij Windows blijven, typ je alleen eens een documentje, luister je naar muziek en surf je op het internet, dan zou ik voor Ubuntu gaan.

Het ligt eraan wat je doet, als je houd van gamen moet je eigenlijk bij Windows blijven, typ je alleen eens een documentje, luister je naar muziek en surf je op het internet, dan zou ik voor Ubuntu gaan.

Het geen wat ik vooral doe is rustig chatten, en muziekje luisteren en wat surfen. maar ik test weel veel software dsu ik dnek dat ik Ubuntu ga verwijderen.

Heb je niet ergens nog een ouder peeceetje ofzo? Kan je die misschien gebruiken om met Ubuntu te klooien. :)

Heb je niet ergens nog een ouder peeceetje ofzo? Kan je die misschien gebruiken om met Ubuntu te klooien. :)

Ik heb 2 PC's.

Pentium 3 256 MB Ram 550 Mhz.

en Pentium 3 512 MB RAM 500 Mhz <--hier staat de dualboot.

Dus op de eerste pc kan ik Linux zetten, maar ik heb dara geen internetverbinding.

Ik zou het omdraaien, Windows vreet meer cpu dan sd geheugen.. en ik zou op die ander xUbuntu zetten als ik jou was, of Ubuntu heel erg inkorten ;)

Btw, ooit gedacht aan ReadyBoost (een ReadyBoost pennetje in je USB en klaar is kees? Kan je makkelijker instellen bij Windows dan bij Ubuntu als dat überhaubt al kan :)

Gegroet, Nitro

Maar voor ReadyBoost heb je wel Vista nodig, wat niet echt leuk zal zijn voor die computer.

Wat is ReadyBooster en wat heeft het te maken met dit topic?

Readyboost/eBoostr is een manier om windows te versnellen als je een beetje weinig geheugen hebt in je systeem (ervaringen wisselen mbt werking). Dat heeft te maken met de specs die je geplaatst had in deze post....

Readyboost/eBoostr is een manier om windows te versnellen als je een beetje weinig geheugen hebt in je systeem (ervaringen wisselen mbt werking). Dat heeft te maken met de specs die je geplaatst had in deze post....

Ah, ok.

Ik heb ondertussen ubuntu verwijdert en gebruik nu terug Xp. EN ik ga die Readybootser eens proberen.

Is het sneller dan mijn sd geheugen denk je ?

Dat niet maar wel sneller dan je virtuele geheugen wat op je harde schijf staat....
En bij een tekort aan fysiek geheugen word die extra aangesproken

Kan sneller zijn dan sata, het gaat namelijk niet om de sequentiele lees/schrijf acties. daarin loopt sata rondjes om een usb stick. maar het gaat hem om de random lees en schrijf acties. en dan zijn er sticks die sneller kunnen zijn dan de sata schijven aangezien die vertraging oploen door de koppen die verschoven moeten worden.

Dat is natuurlijk ook de reden waarom de resultaten zo wisselend ervaren worden, je hebt wel een snelle stick nodig.
en natuurlijk heb je een beter resultaat op een langzame HD met een snelle stick dan op een snelle hd met een langzame disk

Kan sneller zijn dan sata, het gaat namelijk niet om de sequentiele lees/schrijf acties. daarin loopt sata rondjes om een usb stick. maar het gaat hem om de random lees en schrijf acties. en dan zijn er sticks die sneller kunnen zijn dan de sata schijven aangezien die vertraging oploen door de koppen die verschoven moeten worden.

Dat is natuurlijk ook de reden waarom de resultaten zo wisselend ervaren worden, je hebt wel een snelle stick nodig.
en natuurlijk heb je een beter resultaat op een langzame HD met een snelle stick dan op een snelle hd met een langzame disk

Weet je toevallig een goede stick die dit wel aankan? Waardoor mijn PC nog sneller wordt?

Achja.. beetje off-topic. Sorry :rolleyes:

Ik maak er wel een voor aan, ik wil mijn PC nog sneller maken ^^

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan