Lacie harde schijf 500 gb

• Onderwerp starter Onderwerp starter EVOW
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

EVOW

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2008
ik heb het idee dat mijn extrene harde schijf niet helemaal goed meer is.

als ik iets vanaf die schijf wil branden of naar een andere schijf wil kopieren of wat dan ook dan loopt ie vast. kan op de 1 of andere manier niks meer vanaf de schijf halen of op die schijf zetten

krijg rechts onder in ook een ballon met een melding : uitgestelde schrijfbewerkingen zijn mislukt . Kan niet alle gevens voor bestand ...... opslaan. De gegevens zijn verloren gegaan. Deze fout kan zijn veroorzaakt door een fout in de computerhardware of netwerkverbinding. Probeer het bestand ergens anders op te slaan.

Heeft iemand een idee wat het probeem zou zijn en hoe dit op te lossen??

bestaat er een programma waarmee ik de externe harde schijf kan testen op fouten.
de foutcontrole in windows werkt ook niet op deze schijf

Het is een lacie hardeschijf die via usb is aangesloten

tijdens het kopieren vanaf de externe HDD kreeg ik een vandaag ook de melding "gegevensfout:cyclische redunantiecontrole"

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Probeer bestanden event. veilig te stellen, daarna formateren naar NTFS, doe eens een schijfcontrole voor dat station.

Grtz.

Hang de externe schijf eens aan de PC en kijk welk station dit is.
Bij XP linksonder bij Start / uitvoeren en dan CMD
Je krijgt dan een DOS schermpje te zien.
Voer nu de driveletter in met daarachter een dubbele punt ( Bijvoorbeeld E: )
Geef hierna het commando chkdsk /f

Bij Vista, open de verkenner en ga op het station staan en met rechtermuisklik / eigenschappen / extra / Het volume op fouten controleren.

hoe kan ik de bestanden veilig stellen? gewoon kopieren naar een andere schijf werkt dus niet.

die chkdsk opdracht werkt niet. als ik deze uitvoer veranderd de dosprompt is i: ipv c:
(i is driveletter) maar verder gebeurt er weinig

die chkdsk opdracht werkt niet. als ik deze uitvoer veranderd de dosprompt is i: ipv c:
(i is driveletter) maar verder gebeurt er weinig

Je hebt dus XP neem ik aan. De driveletter van de externe disk is i neem ik aan

Wat geef je precies in, in het DOS venster ?

ik heb xp ja. en de driveletter van de exteren is idd i

ik geef in: i: chkdsk /f

Je geeft eerst in i: dan enter
Je krijgt dan een i prompt
en daarna het commando chkdsk /f

dit is het resultaat

ziet er goed uit toch??

maar toch geeft de schijf problemen

Bijlagen

• chkdsk.JPG
    chkdsk.JPG
    61,6 KB · Weergaven: 110
Het is even proberen hoor, maar de schakeloptie /f zorgt er voor dat eventuele fouten op de disk worden gecorrigeerd

ok. ik zal eens proberen of ik nu iets vanaf de schijf kan kopieren.

hmmm. tijdens het kopieren van een bestand weer de melding cyclische redunantiecontrole

ok ik zal eens opnieuw opstarten en de externe in een andere usb stoppen

Laatst bewerkt:
hmmm weinig succes. tijdens het kopieren liep de boel vast.
hdd uitgeschakeld en plop... de boel loopt weer en weer de melding: uitgestelde schrijfbewerkingen mislukt :(

Dan vrees ik met grote vrezen. Dan is er toch een stuk beschadigd wat niet te repareren is.

Misschien kan je nog proberen om wat bestanden 1 voor 1 te kopieeren.
Als dat niet lukt blijft er niet veel meer over dan een proffessioneel bedrijf in te schakelen en hopen dat die nog iets kan redden..
Dit is erg duur en alleen interessant als er echt data op staat die niet verloren mag gaan.

ik vrees er ook voor. gelukkig staan er geen dingen op die van goot belang zijn.
wat software/films/ etc . er zit nog garantie op de schijf. heb m pas sinds januari.

ik denk dat ik m maar terug moet sturen naar de fabriek

Ja sorry, ik kan je dan helaas hier niet verder mee helpen, maar chkdsk was te proberen

Hoi.....:)

Kun je ook nog eens chkdsk /r proberen...die doet 2 stappen meer...want de foutmelding "cyclische redunantiecontrole" heeft te maken met verificatie van data-overdracht en de oorzaak kan liggen in corrupte clusters die bij de optie /r (kunnen) worden hersteld.

ED

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan