Computer start niet meer goed op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mart22

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2008
Beste mensen,

Sinds gisteravond dat ik mijn pc afgesloten heb wil die niet meer normaal opstarten. Ik krijg wel de normale opstartschermen, maar wanneer de bureaublad moet verschijnen krijg ik een "out of sync" of "out of range" tekst midden in me beeld.. Ik heb geprobeerd wat ik kon, iemand enig idee wat dit betekent?

Ook lukt het mij niet dmv F5 of F8 in het veilige modus scherm te komen??

Groetjes,
Mart22

probeer vanaf een cd-rom op testarten :thumb:

als je ooit een herstelpunt heb gemaakt voordat dit is gebeurt probeer dan om weer naar dat punt toe te gaan als het goed is is het probleem dan weg

mindere er aan is als je bijvoorbeeld foto's nadat je je herstelpunt had gemaakt er op heb gezet
die zal je nu wel kwijt zijn

Laatst bewerkt:

als je ooit een herstelpunt heb gemaakt voordat dit is gebeurt probeer dan om weer naar dat punt toe te gaan als het goed is is het probleem dan weg

mindere er aan is als je bijvoorbeeld foto's nadat je je herstelpunt had gemaakt er op heb gezet

Sorry, maar dat klopt allemaal niet...

@TS: start eens op in de veilige modus en pas je beeldschermfrequentie aan!

Nope een CD rom pakt hij ook niet tijdens het opstarten. Ik krijg eerst een scherm waarbij je een keuze kan maken om in je bios te komen etc etc. Dan een zwart scherm met witte teksten dan het windows schermpje maar het bureaublad komt er niet. Ik heb ook van alles geprobeerd om de pc in veilige modus op te starten, maar helaas werkt ook dat niet

Hoe maak ik die herstelpunt? Want ik kan totaal niks mijn scherm na de windows scherm is gewoon zwart met de tekst -> out of range / out of sync

Laatst bewerkt:
Het probleem is waarschijnlijk dat de verversings-frequentie van je beeldscherm te hoog staat.

Waarom kom je niet in de veilige modus?

Het probleem is waarschijnlijk dat de verversings-frequentie van je beeldscherm te hoog staat.

Waarom kom je niet in de veilige modus?

Geen idee, hij gaat gewoon door ik krijg geen veilige modus scherm.

Op je CRT ook?? Dat is vreemd. ..

Hen je een onboard video kaart of een losse karrt?

Toch vreemd hoor dat je niet in veilige modus komt, drukt je wel steeds achter elkaar op F8???

Kun je wel opstarten vanaf de windows cd/dvd en welke windows versie gebruik je?

Andere toetsenbord aangesloten, kan nu wel in veilige modus. Alleen ligt het niet aan de beeldschermresolutie en ik kan nergens iets vinden waar ik de hertz kan aanpassen meer?

Volgens mij ligt het toch echt wel aan de beeldscherm-instellingen.

Zet de resolutie zo leaa mogelijk en de verversings-frequentie op 60Mhz

(klik 1x rechts op lege plek bureaublad, kies voor beeldscherminstellingen, kies voor geavanceerd, kies voor beeldschermadapter)

Volgens mij ligt het toch echt wel aan de beeldscherm-instellingen.

Zet de resolutie zo leaa mogelijk en de verversings-frequentie op 60Mhz

(klik 1x rechts op lege plek bureaublad, kies voor beeldscherminstellingen, kies voor geavanceerd, kies voor beeldschermadapter)

Ik kan het aantal Hertz niet veranderen die staat op "standaardinstelling van..."

Nog een keer, ik deed het net vauit Vista, nu vanuit XP:

- klik 1x rechts op een lege plek op het bureaublad
- kies voor eigenschappen
- kies voor tabblad instellingen
- zet daar eerst de beeldschermresolutie zo laag mogelijk
- kies dan rechtonder voor Geavanceerd
- kies voor tabblad beeldscherm
- zet daar de verniewingsfrequentie op 60 Hertz
- klik op toepaasen
- klik op ok

Start dan opnieuw op

Status