Snotterkop
Gebruiker
- Lid geworden
- 6 nov 2008
Hallo, ik heb een (groot) probleem. Als ik m'n pc aanzet verschijnt er eerst zo'n zwart scherm met van die witte letters en daarna zon balkje dat windows (Vista Home Premium) aan het laden is, allemaal perfect normaal, zo is het altijd geweest. Maar zodra windows opstart (dat scherm dat je ziet: welkom. of zoiets) gaat mijn beeldscherm (Acer AL2216W 22" Widescreen) op standby en staat er: geen input (of iets dergelijks, groen lichtje op monitor > oranje lichtje). Wel hoor ik het geluidje dat windows opgestart is. Dit is elke keer zo. Als ik echter mijn pc in veiligmodus opstart krijg ik gewoon beeld (ik typ dit ook vanuit veilig modus)
Nu heb ik al meerder dingen geprobeerd; Systeemherstel, naar een week terug. Gehele pc formateren en windows opnieuw instaleren etc. Maar niks helpt. Als ik echter bij aparaatbeheer mijn beeldschermadapter uninstaleer en de pc opnieuw opstart start windows weer wel normaal op, alleen kan ik dan een resolutie van maximaal 1280x1024 instellen (terwijl het voorheen altijd 1680x1050 was) en als ik dan m'n pc weer opnieuw opstart krijg ik weer dat mijn monitor op standby gaat...
Ik vermoed zelf dat mijn videokaart (8800GTS 640mb) gestorven is
en dat m'n onboard GPU het overneemt (dit is echter een vermoeden, ik weet niet eens zeker of ik wel een onboard graka heb) want ik kan ook geen spellen meer spelen, alleen hele oude, zoals Unreal Tournament.
Ik heb de afgelopen dagen op dit forum gezocht naar een oplossing maar ik kon deze echter niet vinden. Kunnen jullie mij helpen? Alvast bedankt
EDIT: Er staat hier ook: "standaard-VGA grafische adapter" op de plek waar het systeem voorheen 8800GTS herkende.
Nu heb ik al meerder dingen geprobeerd; Systeemherstel, naar een week terug. Gehele pc formateren en windows opnieuw instaleren etc. Maar niks helpt. Als ik echter bij aparaatbeheer mijn beeldschermadapter uninstaleer en de pc opnieuw opstart start windows weer wel normaal op, alleen kan ik dan een resolutie van maximaal 1280x1024 instellen (terwijl het voorheen altijd 1680x1050 was) en als ik dan m'n pc weer opnieuw opstart krijg ik weer dat mijn monitor op standby gaat...
Ik vermoed zelf dat mijn videokaart (8800GTS 640mb) gestorven is

Ik heb de afgelopen dagen op dit forum gezocht naar een oplossing maar ik kon deze echter niet vinden. Kunnen jullie mij helpen? Alvast bedankt
EDIT: Er staat hier ook: "standaard-VGA grafische adapter" op de plek waar het systeem voorheen 8800GTS herkende.
Laatst bewerkt: