User32.dll

Status
Niet open voor verdere reacties.

e.h.severin

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2001
User32.dll kan niet gevonden worden.

Deze melding heb ik gekregen, nadat ik de pc heb geprobeerd op te starten.
Dit lukt niet. Hij gaat niet verder dan het Windowsscherm en dan gaat die weer uit.

Voordat dit gebeurde was er een trojanhorse gevonden.
Ik kan helemaal niks doen omdat die niet wil opstarten, ook niet in Veilige Modus.
Deze melding nog even ter verduideliking van de vorige.

Is hier iemand die mij misschien kan helpen?]
Alvast bedankt hoor.
Mvrgr. G.S.

Even de originele Windows XP CD er in doen, en dan voor de optie repareren kiezen...
Óf het bestand zoeken, en in veilige modus terug zetten in de windows map..

Ane,

Het probleem is dat ik de pc niet opgestart krijg.

Ook niet met de Recovery-dvd, nadat ik in de bios had veranderd dat die met de dvd moest opstarten.

Nadat het Windowsscherm komt gaat die uit en start weer opnieuw op.

Ik krijg hem niet met de dvd opgestart.

Het is de Trojan die dit veroorzaakt heeft. Helaas kan ik nergens inkomen. Ook dus niet in Veilige Modus

als recovery al niet werk denk ik dat het een totaale herinstalatie zal gaan worden helaas.
als je een windows pe disk zou heben kan je een virtueel windows starten en toch nag het bewuste bestand herstelken door deze in de windows map te plaatsen.

Ik heb exact hetzelfde probleem, het probleem is ontstaan doordat AVG user32.dll heeft aangezien voor een Trojan Horse en dit vervolgens heeft verwijderd. Dit is een welbekend probleem van AVG ben ik nu achter gekomen, en ook erg dom van ons dat we hem verwijderd hebben.

Vraag is nu: Hoe krijgen we het bestand user32.dll weer terug op zijn locatie? Ben er wel achter dat in de map c:\windows\system32\dllcache een kopie van het bestand zit, en in de vorige windows versies kon je dat dan via MSdos er dan wel weer in krijgen, maar weet iemand hoe dat moet met XP?

Ja ik heb er naar zitten kijken, en jammer genoeg is dat in ons geval geen oplossing, omdat we uberhaupt windows niet inkomen.

Wat er gebeurt, is dat na de XP laadbalk, direct een blauw scherm verschijnt met de boodschap dat het bestand ontbreekt en dat daarom windows niet opgestart kan worden.

Ik heb hier hetzelfde probleem, ik kan m ook niet via dos kopieren in die map,
iemand een ander idee ?

Heb hetzelfde teringprobleem op mijn laptop met XP. Ik kan het mij niet permitteren om een clean install te doen, er staan nog te veel belangrijke documenten op die ik nog niet gekopieerd heb naar mijn externe harde schijf.
Via opstarten vanaf de windows xp cd-rom kan ik kiezen voor herstellen. Vervolgens wordt mij gevraagd te kiezen voor welke windows installatie ik wil inloggen. Ik kies "1", en dan moet ik het administrator wachtwoord intypen... Ik heb geen wachtwoord ingesteld, ik druk dus op enter en dan krijg ik C:\win te zien, wat dan?? Ik ben niet echt vertrouwd met de DOS-commando's. Kan ik op een of andere manier niet de bestanden op mijn bureaublad en die in de map 'Mijn Documenten' kopiëren naar een externe schijf, dat allemaal in DOS-modus?

Hoe start men trouwens op in veilige modus in XP?
Hopelijk vinden we hier een oplossing....

niks werkt!

ik heb hier ook hetzelfde probleem......

als ik mijn computer opstart dan krijg ik ook de foutmelding dat USER32.DLL ontbreekt, en start de computer opnieuw op. ik heb al geprobeerd om mijn computer in de veilige modus op te starten maar dat lukt ook niet, want ik krijg dan een zwart scherm met linksboven aan een knipperend minnetje - . de computer start dan weer opnieuw op en ik krijg mijn computer nu nog steeds niet opgestart.... ook heb ik mijn windows xp cd in mijn computer gedaan...

het zou fijn zijn als iemand dit probleem kan oplossen.

grtz. Tim Wallerbos

Ik heb hetzelfde als jou, ik kies 1 en dan kom ik gewoon in windows dos box.
Het is me inmiddels wel gelukt om die user32.dll in de windows\system32 te krijgen.

Doe je als volgt, start op via je cd rom kies dan herstel en dan die 1. Dan ga je naar je cd rom naar de map i386 daar staat user32.dl_ die kopieer je naar de windows\system32
map en dan rename je hem (ren) in user32.dll.

Maar nu start ik m weer op en nu zegt de pc dat hij winsrv mist. Deze staat wel in de system32 map heb een nieuwe opgehaald van de cd zoals beschreven hierboven maar
nog steeds de melding ik mis winsrv.... iemand een idee ?

hoe komen jullie dan in de veilige modus want ik kom er echt niet in! hij blijft dan nog steeds opnieuw opstarten.......

Foutmelding winsrv niet gevonden

Ook ik dacht het probleem van AVG en user32.dll opgelost te hebben maar krijg nu het probleem dat het systeem winsrv niet kan vinden.
Ik heb vanuit de dllcache winsrv gecopieerd met als resultaat dat de computer stopt met een blauw scherm en weer zegt winsrv te missen.

Iemand een oplossing?

Klopt ik krijg die fout nu ook, ben de hele dag al bezig, alles gedaan wat er staat op de verschillende fora, maar blijf die winsrv niet aanwezig fout maar krijgen. Als je er uit bent laat het me weten, laat ik t weten als ik erachter ben

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan