CD-Rom geef Power meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

grumbkow

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2007
Oké ik heb een computer gekregen vanaf mijn moeders werk.
Kon niet inloggen en de bios was beveiligd.
Ik nagevraagd en kreeg te horen dat als ik de batterij er even uit zou halen dat dan de bios gereset zou worden.

Nu heeft de bios nog steeds een wachtwoord maar heeft mijn CD Rom geen stroom meer.
Ik kan nu dus HELEMAAL niets meer.
Jumpers zitten goed.
Voeding naar de cdrom zit ook goed.
Iemand help mij aub.

Het gaat om een HP D530

Groeten Grumkbow

En de platte kabel naar de CD-rom, zit die er niet scheef in? Ook niet op het moederbord?

En de platte kabel naar de CD-rom, zit die er niet scheef in? Ook niet op het moederbord?
Zit allemaal goed. heb hem nu even een paar uurtjes helemaal zonder batterij en stroom kijken of hij dan beter reset

ik zou er een nieuw moederbord voor kopen.
heb je helemaal geen wachtwoord meer, moet je wel even windows xp opnieuw installeren.

ik zou er een nieuw moederbord voor kopen.
heb je helemaal geen wachtwoord meer, moet je wel even windows xp opnieuw installeren.

Waarom:S Er hoeft geen nieuw moederbord in. Moet alleen even vanaf cd kunnen opstarten
en ik wil juist vanaf cd booten omdat ik dus opnieuw xp erop wil zetten xD

Laatst bewerkt:
hoe denk je dat wachtwoord ooit weg te krijgen dan?

andere stroomaansluiting op de cdromspeler zetten.

Dikke kans dat er een jumper bedoeld om het wachtwoord te wissen op het moederbord zit. Batterij loshalen is dan niet voldoende, die jumper moet dan even omgezet worden.

Dikke kans dat er een jumper bedoeld om het wachtwoord te wissen op het moederbord zit. Batterij loshalen is dan niet voldoende, die jumper moet dan even omgezet worden.

het probleem is dus dat er nergens een jumper te bekennen is.

Heb de pennetjes gevonden alleen de jumper is niet aanwezig.
Jumper erop gezet en dat soort **** maar geen verschil..

Je vindt vast ergens merk en type van het moederbord.
Misschien vind je het serienummer ( S/N ..... ) van de PC en daarmee op Support Site van HP naar de specificaties zoeken : http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/siteHome?lc=nl&dlc=nl&cc=nl

Hier wat informatie over Bios wachtwoorden : http://www.dewassoc.com/support/bios/bios_password.htm

Die he ik beiden gehad ook beide mogelijkheden geprobeerd met BIOS wachtwoorden geen succs

Ik heb hem nu aan een andere pc hangen dan installeer ik een OS
hopen dat de HP pc hem dan gewoon opstart dan kan ik vanuit windows de paswoorden wel veranderen.

Bedankt

al op hp.com gekeken? In de Troubleshout list van die machine?

al op hp.com gekeken? In de Troubleshout list van die machine?

Ja alleen deze pc is geconfigureerd voor een scholengemeenschap.
ze horen deze volledig leeg te halen bij verkoop/weggeef of wat dan ook maar dat is dus niet gebeurt.

dus dan krijg ik toch gelijk.
dat je een moederbord kan kopen.
40 euro heb je een nieuwe.

of je zet het moederbord in een andere pc en doet een bios update in windows op dat ding.
weet niet of dat helpt.

bios resetten via floppy kan dat niet anders?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan